• 0

Auto (Operational lease) van zakelijk naar privé omzetting eenmanszaak naar BV

Momenteel heb ik een eenmanszaak en zeer recent holding en werkmaatschappij BVs opgericht. De eenmanszaak zal dmv een activa-passiva transactie verkocht gaan worden aan de werkmaatschappij. De BV heeft een nieuwe handelsnaam tov de eenmanszaak.

 

Via een operational lease overeenkomst rij ik momenteel een auto zakelijk (btw aftrek van operational lease en als autokosten opgevoerd in de eenmanszaak).

 

Nu vroeg ik mij af of het noodzakelijk is om het operational lease contract aan te laten passen naar een van de BVs (neem dan aan de werkmaatschappij?) of dat ik deze voor de resterende duur ook naar privé kan omzetten (facturen niet meer zakelijk inboeken, geen btw aftrek meer over toekomstige facturen, geen bijtelling meer, maar km’s declareren).
 

De autokosten zijn zakelijk vs privé redelijk vergelijkbaar, waardoor mijn voorkeur geniet deze privé te betalen i.v.m. eenvoudigere administratie.

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Zolang de leasemaatschappij betaald wordt, zal daar geen haan naar kraaien. En aangezien je vanuit de eenmanszaak de overeenkomst hebt gesloten, ben je toch al privé aansprakelijk. 

Andersom, het contract over laten zetten op de BV, zal op een stuk meer bezwaren stuiten bij de leasemaatschappij.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.