• 0

Pakkettarieven PostNL 2023

Wij verzenden +- 35000 pakketten per jaar waarvan de meeste tussen de 1 a 2 kilo.
Met de nieuwe prijsstijging gaan wij € 5,86 betalen en € 6,44 wanneer een pakket afwijkt van standaardformaat.

Prijs is inclusief collectie. Vroeger leek er nog onderhandeling mogelijk maar daar is nu geen sprake meer van.
Zijn er collega ondernemers met vergelijkbare aantallen en prijzen?
Ben ook benieuwd hoe de markt hiermee om gaat.
Verzendkosten omhoog? Doorberekenen op producten?

 

Klaar voor de toekomst!

 

http://www.wear2work.nl/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De NEA zorgt voor een flinke prijsstijging, dat zal bij alle vervoerders zijn. Je hebt je oude tarief niet genoemd, maar ik neem aan dat daar 8-10% bij is gekomen.
 

De resultaten zijn dit jaar bij meerdere vervoerders niet goed geweest, zo kwam PostNL in Q3 uit m’n hoofd op een negatief resultaat van 20 miljoen. Daarover hoor ik ook wel verschillende signalen dat er van alles uit de kast wordt getrokken om dat te verbeteren, bijvoorbeeld dat ze vanaf morgen ook een energietoeslag gaan rekenen.

 

 

49 minuten geleden, RDV70 zei:

Ben ook benieuwd hoe de markt hiermee om gaat.
Verzendkosten omhoog? Doorberekenen op producten?

Ik zou het een mooie ontwikkeling vinden als er verzendkosten worden gerekend, in plaats van het in de productprijs door te rekenen en dan gratis verzending aan te bieden. De bewustwording dat het een (flinke) kostenpost is lijkt me goed.

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, RubenT zei:

Ik zou het een mooie ontwikkeling vinden als er verzendkosten worden gerekend, in plaats van het in de productprijs door te rekenen en dan gratis verzending aan te bieden. De bewustwording dat het een (flinke) kostenpost is lijkt me goed.

Lastig … Als je hetzelfde item in een fysieke winkel koopt, dan staan de verkoopkosten ook niet op je kassabon.

 

Misschien is het een kleine vooruitgang als de retourkosten geen vrije keuze voor de verkoper is, maar voor iedereen verplicht voor eigen rekening komen.

 

Nog beter is het als er ook een dikke streep door het  herroepingsrecht gaat.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Met dit soort aantallen is je tarief wel extreem hoog, ook voor 2023.
Maar goed mensen zijn tegenwoordig heel makkelijk en willen weinig moeite doen voor een goedkoper tarief/ andere verzender.

Bij dit soort aantallen zou ik toch contact opnemen met DPD, hun tarief via de website is 4,34 EUR ex. BTW per pakket tot 1 KG. en 4,64 ex. BTW tot 10KG.

Daarnaast kun je nog contact opnemen met Myparcel voor een scherp tarief (dat is eigenlijk PostNL).

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Prijs is inclusief collectie.

Zonder verdere vermelding van details over bestemming(en), afhaallocatie(s) of afhaaltijden (dagen).

 

Gratis Nieuwjaarstip: maak van doorverwijzingen anno 2023 even https://...

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 31-12-2022 om 12:03, RubenT zei:

Ik zou het een mooie ontwikkeling vinden als er verzendkosten worden gerekend, in plaats van het in de productprijs door te rekenen en dan gratis verzending aan te bieden. De bewustwording dat het een (flinke) kostenpost is lijkt me goed.

 

Mooi artikel vandaag op FD met de titel "het tijdperk van gratis verzenden en retourneren is voorbij"

(artikel gratis te lezen na registratie)

 

Samengevat: steeds meer webwinkels stoppen met gratis verzenden en/of gratis retourneren.  Het kan niet meer uit, zeker nu de transportkosten fors zijn gestegen. De wal is nu bezig het schip te keren.

Volgens FD laat deze ontwikkeling ook zien dat de gouden tijden voor webwinkels voorbij zijn.... 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Op 31-12-2022 om 19:19, Cosara zei:

Als je hetzelfde item in een fysieke winkel koopt, dan staan de verkoopkosten ook niet op je kassabon.

Dat klopt, al gaat het natuurlijk om kosten die één van de twee niet heeft en de ander wel (fysiek versus online). Ze hebben beide een pand en de daarbij horende kosten, al kan een online partij waarschijnlijk wat goedkoper uit zijn door de locatie.

Als je in een fysieke winkel iets koopt moet je zelf naar die winkel, als je laat thuisbezorgen wordt er een dienst geleverd waarvoor iemand anders aan het werk moet, niet vreemd als daar kosten bij komen kijken, lijkt me.

 

 

Op 31-12-2022 om 19:19, Cosara zei:

Misschien is het een kleine vooruitgang als de retourkosten geen vrije keuze voor de verkoper is, maar voor iedereen verplicht voor eigen rekening komen.

Mee eens, al is het nog een interessante uitdaging om dat goed te regelen. Met alleen de regel 'retourneren mag niet gratis zijn' krijg je waarschijnlijk bedrijven die € 0,01 gaan rekenen. Als anderzijds de overheid een vast retourtarief oplegt is dat naar mijn mening weer vergaande invloed die niet wenselijk is. Ieder bedrijf heeft andere kosten aan retouren (o.a. door hun volume en de verzendpartij die ze gebruiken), lastig om dat te standaardiseren.

 

 

19 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Mooi artikel vandaag op FD met de titel "het tijdperk van gratis verzenden en retourneren is voorbij"

(artikel gratis te lezen na registratie)

Zeker, ik ben benieuwd hoe zich dat blijft ontwikkelen aankomend jaar.

 

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
Op 2-1-2023 om 15:46, Norbert Bakker zei:

Het kan niet meer uit, zeker nu de transportkosten fors zijn gestegen. De wal is nu bezig het schip te keren.

 

Het was altijd al krankzinnig.

De logistiek expert die mede aan de basis stond van Jumbo* (every day low prices = Walmart) heeft me eens voorgerekend dat het voordeel van webshopping (gemak) gepaard gaat aan een kostennadeel (bezorging van levensmiddelen) wat nog erger wordt wanneer je gratis retourneren (kleding, huishoudelijk) toevoegt. Dan moeten immers niet alleen de extra bezorgkosten terugverdiend worden, maar ook nog eens de kosten van retourproducten die niet meer als nieuw verkocht kunnen worden.

Gratis bezorgen en gratis retourneren zijn ingevoerd door giganten zoals Amazon, Zappos en Zalando, die gefinancierd werden met miljoenen/miljarden om jarenlang aanloopverliezen te lijden en anderen (gevestigde retailers) uit de markt weg te concurreren.

 

De maatschappelijke schade is enorm. De bestaande retail-infrastructuur (alle basisbehoeften op loopafstand) verdwijnt en daarvoor in de plaats komt een tweedeling waarbij de ene helft thuis bestelt en de andere helft mag bezorgen tegen een hongerloon. Nederland Distributieland staat inmiddels vol met DC's waarmee we niet alleen voorzien in de lokale vraag naar niemandallen uit het Verre Oosten maar ook dat van een ver achterland. In die DC's lopen gastarbeiders rond uit Polen, Bulgarije en Oekraïne die we niet fatsoenlijk kunnen huisvesten.

Dan tel ik de milieuschade niet eens mee.

Plakken we de werkelijke kosten aan al dat gemak, dan is het evident dat we moeten gaan consuminderen.

 

*(Jumbo heeft dat originele uitgangspunt inmiddels losgelaten)

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 31-12-2022 om 12:03, RubenT zei:

Ik zou het een mooie ontwikkeling vinden als er verzendkosten worden gerekend, in plaats van het in de productprijs door te rekenen en dan gratis verzending aan te bieden. De bewustwording dat het een (flinke) kostenpost is lijkt me goed.

 

Naar consumenten toe werkt het wel conversieverlagend, maar ik vermoed dat het minimale bedrag voor gratis verzenden bij een aantal winkels wel omhoog zal gaan. 

 

Op zich kan dat best gunstig uitpakken, want er gaat meer met 1 bestelling tegelijk mee. 

 

Voor retouren kan het wellicht ook wel wat slimmer: DHL retouren kun je meegeven aan de picnic bezorger, die toch weer naar een DC moet rijden met een steeds leger wordende wagen. Slim gebruik van loze ruimte!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Picnic haalde afgelopen jaar bijna 200.000 retourpakketjes op

 

Sympathiek misschien wel, maar nauwelijks een verdienmodel of substantieel aantal, naar ik vrees, terwijl we van vervoerder PostNL (in de topic titel) naar DHL zwabberen...

 

...aan de pakketbezorgers van PostNL kun je van veel leveranciers ook gewoon ('gratis') retourzendingen meegeven.

 

Inhoudelijke reactie van RDV70 op diverse bijdragen? De topic titel dekt nog nauwelijks de inhoud van reacties of de ontwikkeling van dit draadje...

 

Mvg,

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 1
Op 31-12-2022 om 11:09, RDV70 zei:

Wij verzenden +- 35000 pakketten per jaar waarvan de meeste tussen de 1 a 2 kilo.
Met de nieuwe prijsstijging gaan wij € 5,86 betalen en € 6,44 wanneer een pakket afwijkt van standaardformaat.

Prijs is inclusief collectie. Vroeger leek er nog onderhandeling mogelijk maar daar is nu geen sprake meer van.
Zijn er collega ondernemers met vergelijkbare aantallen en prijzen?
Ben ook benieuwd hoe de markt hiermee om gaat.
Verzendkosten omhoog? Doorberekenen op producten?

 

 

Ik zit hier in ieder geval onder met minder pakketten en ook inclusief collectie. 

 

Verzendkosten omhoog en doorberekenen. Bij een ander moeten ze ook betalen, zelfs als het gratis is betaald de consument het.

Link naar reactie
  • 1
Op 1-1-2023 om 17:36, Gast zei:

Zonder verdere vermelding van details over bestemming(en), afhaallocatie(s) of afhaaltijden (dagen).

 

Gratis Nieuwjaarstip: maak van doorverwijzingen anno 2023 even https://...

 

Mvg,

 

Wigbolt

De collectie is op werkdagen om 17.30 uur en de pakketten worden in principe de volgende dag afgeleverd. Over de leveringen heb ik niks te klagen, maar ik vraag me wel af hoe lang concurrenten nog  "gratis" kunnen blijven leveren. 
 

Klaar voor de toekomst!

 

http://www.wear2work.nl/

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, Derek-Jan zei:

 

Ik zit hier in ieder geval onder met minder pakketten en ook inclusief collectie. 

 

Verzendkosten omhoog en doorberekenen. Bij een ander moeten ze ook betalen, zelfs als het gratis is betaald de consument het.

We hebben inmiddels de verzendkosten verhoogd en zullen wel zien hoe de markt hierop gaat reageren. Alles wordt duurder dus ik snap best dat dit ook voor de bezorging geldt.
Maar het blijft gek dat wij de afgelopen 5 jaar van 10.000 naar 35.000 pakketten zijn gegaan en elk jaar een verhoging hebben gekregen zonder dat hierover te onderhandelen viel, omdat dit nu eenmaal prijsstaffels waren. Maar blijkbaar is dat jou wel gelukt, dus misschien toch nog maar eens gaan praten

... 

Klaar voor de toekomst!

 

http://www.wear2work.nl/

Link naar reactie
  • 0
Op 3-1-2023 om 16:58, TwaBla zei:

 

Het was altijd al krankzinnig.

De logistiek expert die mede aan de basis stond van Jumbo* (every day low prices = Walmart) heeft me eens voorgerekend dat het voordeel van webshopping (gemak) gepaard gaat aan een kostennadeel (bezorging van levensmiddelen) wat nog erger wordt wanneer je gratis retourneren (kleding, huishoudelijk) toevoegt. Dan moeten immers niet alleen de extra bezorgkosten terugverdiend worden, maar ook nog eens de kosten van retourproducten die niet meer als nieuw verkocht kunnen worden.

Gratis bezorgen en gratis retourneren zijn ingevoerd door giganten zoals Amazon, Zappos en Zalando, die gefinancierd werden met miljoenen/miljarden om jarenlang aanloopverliezen te lijden en anderen (gevestigde retailers) uit de markt weg te concurreren.

 

De maatschappelijke schade is enorm. De bestaande retail-infrastructuur (alle basisbehoeften op loopafstand) verdwijnt en daarvoor in de plaats komt een tweedeling waarbij de ene helft thuis bestelt en de andere helft mag bezorgen tegen een hongerloon. Nederland Distributieland staat inmiddels vol met DC's waarmee we niet alleen voorzien in de lokale vraag naar niemandallen uit het Verre Oosten maar ook dat van een ver achterland. In die DC's lopen gastarbeiders rond uit Polen, Bulgarije en Oekraïne die we niet fatsoenlijk kunnen huisvesten.

Dan tel ik de milieuschade niet eens mee.

Plakken we de werkelijke kosten aan al dat gemak, dan is het evident dat we moeten gaan consuminderen.

 

*(Jumbo heeft dat originele uitgangspunt inmiddels losgelaten)

Ik ben het met je eens dat online shoppen voor consumenten te makkelijk is gemaakt, mede door corona. Maar dit zal lastig worden om nog terug te draaien in een vrije markt waarin prijzen niet mogen worden vastgelegd. Gratis verzending en retour is voor velen gewoon geworden.  
 

Klaar voor de toekomst!

 

http://www.wear2work.nl/

Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, RDV70 zei:

Maar het blijft gek dat wij de afgelopen 5 jaar van 10.000 naar 35.000 pakketten zijn gegaan en elk jaar een verhoging hebben gekregen zonder dat hierover te onderhandelen viel, omdat dit nu eenmaal prijsstaffels waren.

Ben je met je stijgingen van 10.000 naar 35.000 pakketten wel naar betere staffels gegaan, of is het tarief alleen jaarlijks verhoogd? Wat voor contracten heb je gesloten, waren die jaarlijks of meerjarig?

 

PostNL heeft sinds dit jaar een energietoeslag ingevoerd, zit die ook in jouw contract en tarief? Wellicht is die van relatief grote invloed op je tarief.

 

Het tarief wat je in je eerste bericht noemde in combinatie met je jaarvolume en collectie klinkt mij hoog.

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou een deel van je volume aan een andere vervoerder kunnen geven. Dit geeft je klant ook weer meer keuze.

 

Er zijn bv klanten die de voorkeur geven aan DHL omdat het servicepoint makkelijk bereikbaar is. En zij doen sinds kort ook same day delivery (DHL for you = overname red je pakketje).

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, Patrick Heijmans zei:

Ik ben van mening dat het nog veel makkelijker kan. 

Aangezien het heen en weer schuiven van dozen een beetje uit de hand is gelopen, reden te meer om het wettelijk aan banden te leggen. 

Misschien moet de consument straks ook milieutoeslagen gaan betalen voor de transport van online gekochte goederen en de retourzendingen daarvan.

 

https://www.taxence.nl/nieuws/eu-inwoners-betalen-vanaf-2027-voor-co2-uitstoot-rijden-en-wonen/

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Cosara zei:

Aangezien het heen en weer schuiven van dozen een beetje uit de hand is gelopen, reden te meer om het wettelijk aan banden te leggen. 

Dat is ook niet wat ik zeg, het moet en zal makkelijker worden, ook het dozen schuiven...

Maar zolang iedereen (webwinkeliers, maar ook leveranciers aan webwinkels) denkt er (makkelijk) geld aan te kunnen verdienen zal het nog wel even blijven. 

 

4 uur geleden, Cosara zei:

Misschien moet de consument straks ook milieutoeslagen gaan betalen voor de transport van online gekochte goederen en de retourzendingen daarvan.

ja, maar dat is voor iedereen en niet specifiek voor webshop. 

 

terug on topic:

Verzendkosten worden inderdaad (ieder jaar) duurder. Sommige webshops kunnen/willen/moeten/doen dit doorbereken aan hun klanten. Qua prijzen heb ik nog weinig webwinkels gehoord in de community, ik zal het eens polsen.

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 2
(aangepast)

Wij draaien een vergelijkbaar volume bij PostNL. Vooral grotere pakketten. Ons tarief is lager, maar wij hebben collectie via een andere partij geregeld, dat scheelt een boel.

 

DHL Parcel is goedkoper, maar de kwaliteit van bezorging binnen Nederland is onvergelijkbaar.

 

Eén van de zaken die mij opviel aan de prijsstijging is dat PostNL zowel indexering toepast als een brandstoftoeslag. Terwijl de gestegen kosten voor brandstof natuurlijk al onderdeel van de indexering zijn.

 

Verder is het triest dat het PostNL weer niet gelukt is om winst te maken. Bezorgen kan in Nederland heel efficiënt en zou dus voordelig moeten kunnen. Nieuwe partijen zoals Trunkrs zitten slechts  ~20% boven het PostNL tarief en maken same day delivery waar. Terwijl zij een veel kleine volume bezorgen, dus meer kilometers per pakket moeten afleggen. Het is jammer dat Trunkrs niet ingezet kan worden voor B2B leveringen, anders waren wij wel over.

 

wat betreft gratis verzending hebben wij een hoge drempel van enkele honderden Euro's. Bij kleine orders hakt het te veel in de marge en dan sta je voor niks te werken. Laat de concurrent die orders maar afhandelen :-)

aangepast door ShopJeRot
Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Inzake PostNL: ik las ergens hierboven dat ze vorig jaar xx verlies hebben geleden. 
Is dat niet xx minder winst?? (oftewel: er wordt nog giga winst gemaakt, alleen xx% minder dat 't jaar ervoor) 

Betreffende de verzendkosten: het is al héél lang bekend dat de grote firma's gratis verzenden en retouren om de concurrentie uit de markt te prijzen en dat mocht wat geld kosten.
Het kon nooit uit, was een grote kostenpost en iedereen met een beetje verstand wist dat ook wel.
Niks nieuws onder de zon, ik mag hopen dat die flauwekul met "gratis" verzending eens ten einde komt. 

Qua kosten reken ik bijv. 12,50 euro verzendkosten voor een aantal items (kunst, lijsten), is dat te duur? Jammer dan, zoek 't dan maar ergens anders... Het inpakken kost een boel tijd (ben zo een uurtje verder) en zelfs qua materiaalkosten (luchtfolie etc.) zijn die kosten niet echt dekkend. 
Het kan voor mij, in geval van lijsten etc. niet uit, vrij simpel.
Ik kan 't wel goedkoper doen, maar dan loop ik risico op glasbreuk/schade aan kunst etc. en dan heb ik met pech een retour met schade te pakken. Dat kost me dan nog veel meer geld.

Ik zit overigens al jaren bij Myparcel, bevalt me tot nu toe prima.
Enig nadeeltje zijn de kosten zoals energietoeslag en volumetoeslag (en tussen medio kerst&oudjaar hadden ze weer een "kersttoeslag" (of hoe dat ook heette) ivm drukte, 15 cent ex ofzo)
Maar iedere verzender zal wel soortgelijke tarieven hanteren.

Het is trouwens weleens leuk om een klein onderzoekje naar het verwachtinspatroon van (internationale) kopers te doen.
Amerikanen verwachten (eisen?) bijvoorbeeld géén (directe) verzendkosten, heb je dat wel dan kan je de handel zéér hoogstwaarschijnlijk vergeten. Zo zullen er nog wel wat landen zijn met een afwijkend verwachtingspatroon.

/edit: 
het voordeel van MyParcel en retouren:
je hebt bij MyParcel je eigen portaal (in mijn geval https://skoander.myparcel.me), als de klant de email krijgt met de track&trace code dan komt de klant altijd op die pagina uit. (ik weet niet of andere verzenders dit ook hebben). 
Maar het leuke is dat er ook een retourknop op de pagina zit (alleen zichtbaar als je de trackinggegevens invult). De klant kan dus zelf een retourlabel aanmaken én dus ook betalen (dit kan je als ondernemer zelf invullen..wie voor de kosten opdraait etc. )
Het label wordt dus automatisch voorzien van mijn (retour)adres en ik heb 't zo ingesteld dat het pakket onder dezelfde verzendopties retour gestuurd wordt als dat 't verzonden is. 
Verzend ik met "handtekening voor ontvangst", "verzekerd tot 500 euro" en "afleveren op huisadres" dan zijn dezelfde retourvoorwaarden automatisch ook van toepassing op de retourzending.

De klant kan 't label dan zelf uitprinten en op het pakket plakken...afleveren bij PostNL en klaar. 


 

aangepast door Skoander
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

De klant kan 't label dan zelf uitprinten en op het pakket plakken...afleveren bij PostNL en klaar. 

Heb je ervaring hoe dit internationaal (retourneren) werkt? Je hebt het recent namelijk over Amerikanen en Zweden.

 

Kunst en herroepingsrecht of bedenktijd? Back on topic verkoopt vraagsteller werkschoenen en werkkleding.

Mvg,


Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 1
Op 14-1-2023 om 22:02, ShopJeRot zei:

Verder is het triest dat het PostNL weer niet gelukt is om winst te maken. Bezorgen kan in Nederland heel efficiënt en zou dus voordelig moeten kunnen.

 

Vraag is of dat verlies ook niet een beetje door hobby's in het buitenland komt...

 

Pak je de presentatie van de kwartaalcijfers erbij dan staat er:

 

Quote

• Volumes at Parcels below expectations

  • domestic volume growth of around 1%

  • overall volumes -1.1% driven by decline in cross-border activities

 

Op 15-1-2023 om 10:13, Gast zei:

Inzake PostNL: ik las ergens hierboven dat ze vorig jaar xx verlies hebben geleden. 
Is dat niet xx minder winst?? (oftewel: er wordt nog giga winst gemaakt, alleen xx% minder dat 't jaar ervoor) 

 

Beetje van beide.

Ze hebben in kwartaal 3 verlies geleden. De voorgaande kwartalen niet.

 

1 miljoen verlies op "Parcels", 1 miljoen verlies op "Mail in the Netherlands" en 18 miljoen verlies op "PostNL other"

Hobby's?

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Maxn zei:

1 miljoen verlies op "Parcels", 1 miljoen verlies op "Mail in the Netherlands" en 18 miljoen verlies op "PostNL other"

Hobby's?

Dat lijkt Spring te zijn, een onafhankelijke aanbieder van internationale logistieke oplossingen, maar wel volledig onderdeel van PostNL.

 

Toch fijn om te weten dat hun argument (we maken verlies) om de nodige prijsverhogingen door te voeren vooral voortkomt uit zo'n buitenlandse hobby waar je als Nederlandse klant bijzonder weinig voordeel van hebt.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.