• 0

UPS komt met nacalculatie

Beste mensen,

 

Via UPS small business verstuur ik pakketten naar de VS. Je meet het pakket en kiest dan het formaat, in dit geval 'Small'. Nu komt het: bij de i van informatie staat: Note that the weight of your parcel will not impact the price. Het maakt dus niet uit hoe zwaar het pakket is. Dit pakket woog 6 kg. 

Nu komt UPS met een factuur betreffende een 'weight charge'. Dit heb ik vaker gehad. Toen mailde ik dat er geen sprake kon zijn van een weight charge, want het gewicht is niet van invloed. Er werd toen gecorrigeerd.

 

Nu echter neem UPS een ander standpunt in. Ze zeggen nu dat er wel staat dat gewicht geen rol speelt, maar dat ik akkoord ben gegaan met de algemene voorwaarden waarin het volgende staat: UPS may verify the actual and/or dimensional weight of shipment and, if greater than the declared weight, invoice on such basis. Maar, ik heb geen gewicht ingevuld, want het gewicht is niet van invloed.

 

Ik ben voornemens UPS de vermeende vordering eerst te laten toewijzen door de rechter.

Wat denken jullie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een gang naar de rechter voor drie tientjes lijkt me geen erg goede besteding van je tijd en geld.

 

12 minuten geleden, Janszen zei:

Nu echter neem UPS een ander standpunt in. Ze zeggen nu dat er wel staat dat gewicht geen rol speelt, maar dat ik akkoord ben gegaan met de algemene voorwaarden waarin het volgende staat: UPS may verify the actual and/or dimensional weight of shipment and, if greater than the declared weight, invoice on such basis. Maar, ik heb geen gewicht ingevuld, want het gewicht is niet van invloed.

In hun optiek heb je waarschijnlijk '0' ingevuld en op basis van hun AV vinden ze dan dat ze 'm mogen herberekenen.

 

Heb je een accountmanager waarmee je contact kunt opnemen om dit voor te leggen? Het lijkt me vermoeiend om bij iedere zending deze discussie met ze aan te moeten gaan.

Link naar reactie
  • 0

Dat is het m juist, je kiest alleen een pakketgrootte op hun site en dus geen gewicht. Je vult dus ook geen 0 in.

 

https://www.ups.com/smallbusiness/ship/quote/package-selection?loc=en_NL&tx=8031864062074033

 

En dan staat er bij informatie dat gewicht geen impact op de prijs heeft. Het punt van discussie is nu of er in de voorwaarden iets staat dat hiermee in strijd is. En zoja, op welke informatie gaan we dan af? Op die bij de pakketkleuze of wat er in de voorwaarden staat. Nee, geen account manager en ja erg vermoeiend, maar dat is het punt niet.

Link naar reactie
  • 0

Uitingen op hun website dienen in lijn te zijn met algemene voorwaarden. Je kunt niet op de site zeggen dat gewicht tot 70 kg niet relevant is en dan in de AV opnemen dat er toeslagen mogelijk zijn obv gewicht. Zeker niet als het om 6 kg gaat.

 

Tegelijk lijkt het erop dat ze jouw pakket als Medium sized hebben aangemerkt. Wellicht is de omschrijving dat het om een weight charge gaat simpelweg verkeerd en gaat het juist om de afmetingen....

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

screenprint van hun eigen pagina zegt van niet. Alleen resteert de vraag of je het erop aan wilt laten komen voor 25 euro. Als jij niet betaalt, dan volgt incasso met extra kosten etc. Bij de rechter kom je pas als je er zelf een zaak over aanspant of als je ook hun incassobureau niet betaalt.

En uiteraard zul je een andere transporteur moeten vinden 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1
20 uur geleden, Janszen zei:

the actual and/or dimensional weight

Het draait kennelijk niet alleen om het gewicht, maar om het volumegewicht.

 

Volumetric_weight_vs_actual_weight-2048x

De kosten worden dan niet bepaald door afmetingen óf gewicht, maar door de verhouding tussen afmetingen én gewicht. (Uit milieu-overwegingen gaan we dat in de nabije toekomst meer zien: het moet het vervoer van grotendeels lege dozen voorkomen.)

 

Link naar reactie
  • 0
16 minuten geleden, Ward van der Put zei:

Het draait kennelijk niet alleen om het gewicht, maar om het volumegewicht.

Niet kennelijk … UPS geeft op haar website aan hoe de vrachtkosten te berekenen.

 

Dimensional Weight - If your package has a large size-to-weight ratio, you may need to consider your package's dimensional weight when calculating your shipping rates …


https://www.ups.com/re/en/help-center/packaging-and-supplies/determine-billable-weight.page?

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.