• 0

Verkeerde levering -> klant gaat dreigen

Hallo,

 

We zitten hier met een klein/groot probleem waar we even geen raad mee weten.

 

Ik zal het eerst even uitleggen:

Wij hebben een levering gedaan naar een klant. Helaas bleek de levering niet in orde. De verkeerde producten werden geleverd.

Om uit te vinden wat het probleem was hebben wij de klant gevraagd wat er op de zendig en dergelijke staat.

 

Hier begon de ellende. De klant begon direct met rare taal uit te slaan via email. Wij hebben hier constant vriendelijk op gereageerd dat wij éérst de zending willen ontvangen om daarna nieuwe goederen te ontvangen aangezien het al aantal malen is gebeurt dat wij de verkeerde levering niet meer terug kregen indien de klant eerst de goede levering binnen kreeg.

 

Na dit gemeld te hebben werd de klant erg boos/woedend.

Het kon hem niet schelen waarom wij dit niet meer doen en wat voor een beleid er daarom wordt gevoerd.(en waarvoor is aangevinkt dat hij hier mee accoord gaat) en eist eerst de goede levering te ontvangen.

 

Hier gingen wij niet mee accoord en hij begint te dreigen met "Ik eis dat je direct uitlevert anders zal ik ervoor zorgen dat je heel wat geld & klanten gaat verliezen.". Het betreft een zending van 10 euro.

 

Daarnaast beledigd en kwetst de klant ons in vrijwel elke email die wij van hem ontvangen.

 

Welk recht hebben wij tov. de klant en staat hij sterk als er een rechtzaak van gaat komen of een andere manier om ons zwart te maken?

 

Is het verstandig om een extra verzekering hiervoor af te sluiten of contact op te nemen met een speciaal persoon?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het betreft een zending van 10 euro.

 

Eerst het juiste product sturen + een excuus, en pas daarna gaan knokken met die klant - als die de foute levering niet netjes retourneert. Jullie hebben de fout gemaakt. Beschouw het als leergeld, en het is een stuk goedkoper dan de ellende waar je nu in verzeild raakt.

 

Hoezo gebeurt dit vaker? Lijkt me iets om aan te werken. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Eens met Twa,

 

Je kan voor €10,-- al die ellende niet hebben en zeker niet gaan rechten. Heeft geen zin, spendeer je tijd aan het vinden van "goede"klanten.

 

Enne dat de klant lelijk doet, dat zal je wel vaker overkomen. Het is net als in het gewone leven; Sommige mensen doen aardig en andere niet...

 

Succes,

 

Henk

 

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk had ik voor een levering van een tientje meteen maar het goede product nagestuurd, en dan maar afwachten of je de foute levering retour krijgt of niet (of was die aanzienlijk meer waard?).

 

Maar nu je klant zo'n vervelend figuur blijkt te zijn zou ik hem daarvoor zeker niet belonen door alsnog zn zin te geven. Volgens de regels laten retourneren, en dan alsnog de goede zending sturen. Eventueel incl. gratis tegeltje "vliegen vangt men beter met stroop dan met azijn".

Link naar reactie
  • 0

Eerst het juiste product sturen + een excuus, en pas daarna gaan knokken met die klant - als die de foute levering niet netjes retourneert. Jullie hebben de fout gemaakt. Beschouw het als leergeld, en het is een stuk goedkoper dan de ellende waar je nu in verzeild raakt.

De klant begon in zijn 2e email naar ons al direct te schelden. Erg moeilijk om dan een excuses te geven aangezien dit al gedaan is voor de gemaakte fout in het éérste mailtje.

 

Hoezo gebeurt dit vaker? Lijkt me iets om aan te werken. ;)

Het is vaker voorgekomen dat een klant de foute levering niet retour stuurt. Zou op geen andere manier weten om dit te kunnen veranderen dan we nu toepassen.

 

Beschouw het als leergeld, en het is een stuk goedkoper dan de ellende waar je nu in verzeild raakt.

Als wat voor soort leergeld moet ik het beschouwen? Als een klant gaat schelden/beledigen hem direct gelijk geven?

 

Is het niet mogelijk om naar de klant toe te rijden MET het goede produkt, daar ter plekke te zien of en wat er verkeerd gegaan is? Daarmee sla je twee spijkers op z'n kop!

 

Succes

 

Rick

Helaas woont hij tever weg om dit te kunnen doen. Anders zou dit inderdaad de beste oplossing zijn.

 

Eigenlijk had ik voor een levering van een tientje meteen maar het goede product nagestuurd, en dan maar afwachten of je de foute levering retour krijgt of niet (of was die aanzienlijk meer waard?).

 

Maar nu je klant zo'n vervelend figuur blijkt te zijn zou ik hem daarvoor zeker niet belonen door alsnog zn zin te geven. Volgens de regels laten retourneren, en dan alsnog de goede zending sturen. Eventueel incl. gratis tegeltje "vliegen vangt men beter met stroop dan met azijn".

Inderdaad, maar door bovengenoemde reden beginnen wij hier niet meer aan aangezien dit opgeteld veel kost op de kleine marges.

 

 

 

Ik ben er alleen een beetje bang voor is dat als we ons houden aan de algemene voorwaarden dat deze persoon nog vervelender kan gaan doen en tot het uiterste zal gaan, puur om zijn principes.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij hoort bij ondernemerschap dat je *denkt*: "Vieze vuile onbeschofte ... ,zak toch door de ..., krijg de ..." en dat je *mailt* :

"Beste heer de Vries, het spijt ons zeer dat dit heeft kunnen gebeuren. Uiteraard sturen we u de bestelde spullen alsnog toe, waarbij we van u vragen om de onjuist afgeleverde spullen aan ons retour te sturen.

Hopende u hiermee van dienst te zijn,

Bla"

 

;D

 

Het klinkt wel alsof je je laat intimideren door deze persoon, als een kwestie om een ding van € 10 je laat afvragen of je hier rechtsbijstand voor moet nemen en of die persoon je erg veel schade kan aanbrengen.

Mijn ervaring met zulke dingen is dat je je er flink over kan opfokken, en als je er drie maanden later nog eens op je gemakje naar terugkijkt denk je... heb ik me dáár zo druk om gemaakt, heb ik door die ... mijn gemoedsrust laten vergallen?

Laat zo iemand gewoon niet onder je huid EN ga er (zoals al gezegd) beter op letten dat je in eerste instantie al het juiste opstuurt.

Agressief gedrag en dreigementen hoef je niet te accepteren, maar vergeet ook niet even na te denken wat die persoon je werkelijk voor schade kan toebrengen of dat dit gewoon bluf is.

Ik weet niet hoe het met jou zit maar als ik op forums of in emails of in tijdschriften mensen kwaad zie spreken over anderen kijk ik éérst naar die persoon en als dat een opgewonden standje is hecht ik er niet zo veel waarde aan hoor.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Eerst het juiste product sturen + een excuus, en pas daarna gaan knokken met die klant - als die de foute levering niet netjes retourneert. Jullie hebben de fout gemaakt. Beschouw het als leergeld, en het is een stuk goedkoper dan de ellende waar je nu in verzeild raakt.

De klant begon in zijn 2e email naar ons al direct te schelden. Erg moeilijk om dan een excuses te geven aangezien dit al gedaan is voor de gemaakte fout in het éérste mailtje.

 

Hoezo gebeurt dit vaker? Lijkt me iets om aan te werken. ;)

Het is vaker voorgekomen dat een klant de foute levering niet retour stuurt. Zou op geen andere manier weten om dit te kunnen veranderen dan we nu toepassen.

 

Beschouw het als leergeld, en het is een stuk goedkoper dan de ellende waar je nu in verzeild raakt.

Als wat voor soort leergeld moet ik het beschouwen? Als een klant gaat schelden/beledigen hem direct gelijk geven?

 

Is het niet mogelijk om naar de klant toe te rijden MET het goede produkt, daar ter plekke te zien of en wat er verkeerd gegaan is? Daarmee sla je twee spijkers op z'n kop!

 

Succes

 

Rick

Helaas woont hij tever weg om dit te kunnen doen. Anders zou dit inderdaad de beste oplossing zijn.

 

Eigenlijk had ik voor een levering van een tientje meteen maar het goede product nagestuurd, en dan maar afwachten of je de foute levering retour krijgt of niet (of was die aanzienlijk meer waard?).

 

Maar nu je klant zo'n vervelend figuur blijkt te zijn zou ik hem daarvoor zeker niet belonen door alsnog zn zin te geven. Volgens de regels laten retourneren, en dan alsnog de goede zending sturen. Eventueel incl. gratis tegeltje "vliegen vangt men beter met stroop dan met azijn".

Inderdaad, maar door bovengenoemde reden beginnen wij hier niet meer aan aangezien dit opgeteld veel kost op de kleine marges.

 

Ik ben er alleen een beetje bang voor is dat als we ons houden aan de algemene voorwaarden dat deze persoon nog vervelender kan gaan doen en tot het uiterste zal gaan, puur om zijn principes.

 

Weet je wat? Je hebt gelijk. Je staat volledig in je recht. Huur een advocaat in en een pr-adviseur en achtervolg hem met je algemene voorwaarden tot hij jouw foute levering geretourneerd heeft. Wat denken zullen klanten wel niet. Tien euro betalen en dan het juiste product verwachten.

 

Succes!!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Erheen rijden gaat echt niet lukken helaas.

 

De persoon klinkt erg serieus. Heb al eerder met zo een soortgelijke klant te maken gehad en die kunnen lelijk uitvallen.

 

Voorkomen is inderdaad beter dan genezen en het gebeurt tegenwoordig niet vaak dat er iets fout gaat.

 

Denk dat het ook sterk een gevoelskwestie is.

 

Maar zelf denk ik op dit moment dat het het best is om dit keer de goede levering op te sturen met een nette, strenge(lees: zeer duidelijk) brief te sturen en daarbij vermelden dat hij de oude zending terug kan zenden met bijgevoegde postzegels.

 

Weet je wat? Je hebt gelijk. Je staat volledig in je recht. Huur een advocaat in en een pr-adviseur en achtervolg hem met je algemene voorwaarden tot hij jouw foute levering geretourneerd heeft. Wat denken zullen klanten wel niet. Tien euro betalen en dan het juiste product verwachten.

 

Succes!!

Sorry, zo bedoel ik het niet, eerder om er iets over bij te leren voor in het vervolg. En advocaat ed. inhuren heeft natuurlijk geen zin.

Mijn vraag was eerder bedoelt wat ik moet gaan doen als deze persoon echt vervelend wordt.

 

Willen het natuurlijk op de beste manier oplossen en waardeer jouw (en ieder anders) hulp zeer!

Link naar reactie
  • 0

Laten we het bedrag even buiten beschouwing.

 

Indien een levering niet overeenkomst met een bestelling is er sprake van wanprestatie. Niet nakoming van de overeenkomst geeft de klant het recht om alsnog te vragen om levering, c.q. hij dient jou een redelijke termijn te stellen om alsnog aan de leveringsverplichting te voldoen. Dit is in beginsel het geval, uitzonderingen zijn denkbaar, bijvoorbeeld indien er reeds een termijn voor levering is overeengekomen en deze inmiddels is verstreken.

 

Je kunt van de klant niet verlangen dat hij vooraf de goederen retour zendt, tenzij je dit expliet met hem bent overeengekomen. De klant is overigens wel gehouden de verkeerd geleverde goederen terug te leveren. Doet hij dat niet, dan heb je alsnog een vordering op hem.

 

Dat de klant een hork is, kan jij niet helpen. Klanten zijn gelijk aan buren, je hebt ze niet voor het uitzoeken. Indien en voor zover de klant jouw bedrijf op smadelijke wijze in diskrediet brengt, dan kun je hem zonder meer aanspreken op grond van onrechtmatig handelen.

 

Tot slot nog wat gewetensvragen:

  • Denk je dat de klant tot dagvaarding overgaat voor dit bedrag?;
  • Denk je dat het zinvol is om een verzekering af te sluiten gelet op het voorgaande?
  • Wat voor speciaal persoon denk je aan en wat zal die kosten?

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.