Een praktijkvoorbeeld: een vriend van mij levert vergelijkbare diensten als die jij beschrijft. Hij is gaan teamen met een leverancier van hardware. Deze hardware-leverancier kreeg heel veel vragen naar netwerkbeheer, die hij nu doorspeelt naar mijn vriend (of beter: wegens overweldigend succes zijn ze gefuseerd en hebben ze inmiddels al weer een ander bedrijf overgenomen ook).
Voordeel is dat je kunt piggybacken op elkaars netwerk. En in het kader van Voor Wat Hoort Wat: jij krijgt bij het netwerkbeheren ongetwijfeld ook goede signaaltjes dat iemand toe is aan een vervanging van zijn pc-park...
(...)
Met dank aan de auteur van het stukje hierboven(!).
Stel dat je - zoals de ondernemer van hierboven - vragen van je klanten naar een bepaalde dienst of een bepaald product krijgt, welke je niet kan leveren en dat je ook niemand weet die dat wel kan leveren. Zonde eigenlijk, want met deze "vragende klant" kunnen andere ondernemers weer blij gemaakt worden. Is er geen plek op internet waar hier iets voor is geregeld, waarbij het "Voor Wat Hoort Wat" beginsel ook echt werkt? Kan me voorstellen dat, als ik een vraag krijg "lever jij dienst x" (die ik niet lever), ik wel een trigger moet hebben om die vraag op zo'n site te zetten. Met andere woorden: what's in it for me als ik dat doe...
Misschien een idee om hier wat mee te doen? Of juist niet omdat het "elkaar kennen" te veel ontbreekt?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Maurijn vd Does
Maurijn vd Does
Met dank aan de auteur van het stukje hierboven(!).
Stel dat je - zoals de ondernemer van hierboven - vragen van je klanten naar een bepaalde dienst of een bepaald product krijgt, welke je niet kan leveren en dat je ook niemand weet die dat wel kan leveren. Zonde eigenlijk, want met deze "vragende klant" kunnen andere ondernemers weer blij gemaakt worden. Is er geen plek op internet waar hier iets voor is geregeld, waarbij het "Voor Wat Hoort Wat" beginsel ook echt werkt? Kan me voorstellen dat, als ik een vraag krijg "lever jij dienst x" (die ik niet lever), ik wel een trigger moet hebben om die vraag op zo'n site te zetten. Met andere woorden: what's in it for me als ik dat doe...
Misschien een idee om hier wat mee te doen? Of juist niet omdat het "elkaar kennen" te veel ontbreekt?
Get the software you need.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7432-piggybacken-op-elkaars-netwerk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag