• 0

Website Hosting problemen: met welke hebben jullie wel goede ervaring?

(aangepast)

L.s, 

 

Wellicht niet helemaal het goede topic, excuus in dat geval.

 

De titel zegt het al: hosting.

Ik zit nu een paar jaar bij Hostnet, maar de laatste tijd is het vrij dramatisch! 

Website vrij vaak offline (vorig jaar zelfs 3 dagen achter elkaar!) , email meer dan eens onbereikbaar, veelvuldig 's nachts offline (ook buiten de onderhoudsdata) terwijl ik vaak 's nachts de site bijwerk etcetera

 

Aangezien  ik daar inmiddels wel een beetje klaar mee ben ben ik op zoek naar een fatsoenlijke hosting die wat minder problemen heeft.

 

Er zijn echter zoveel partijtjes en partijen, allemaal beloven ze vanalles... en ik weet niet waar ik het momenteel moet zoeken.

Wie heeft goede suggesties?

 

Het zou mooi zijn als die firma telefonisch  bereikbaar  is, o.a de PHP versies goed bijhoudt, uiteraard ('s nachts) behoorlijk storingsvrij is en al wat niet meer in het algemeen  belangrijk is.

 

Ik zie de reacties graag tegemoet,  

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0
14 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

hostingondemand.nl 

Is wel duur qua domeinregistratie. En als ik de pagina hostingondemand.nl/domeinnamen/prijzen-domeinnamen/ lees dan staat daar geen enkele prijs genoemd. Vind ik al onbetrouwbaar.

Dan is Vimexx een stuk aantrekkelijker qua prijs en kun je ook rustig slapen.

Op webhostingtalk.nl/ vindt je niet echt wat je zoekt, is ook vaak een hoog wc-eend gehalte.

Link naar reactie
  • 2
1 uur geleden, Joost Rietveld zei:

Bovendien vraagt TS naar hosting en niet registratie

Tip: breng je domeinnamen nooit onder bij je hostingprovider. Mocht er ooit iets misgaan bij de hostingprovider, dan kun je zo snel schakelen naar een andere provider.

 

Daarnaast hebben sommige hostingproviders er een handje van om je domeinnamen bij conflicten te gijzelen. Dan kun je zonder medewerking van de provider geen kant meer op.

Link naar reactie
  • 0

Al 20 jaar klant bij Transip en altijd tevreden met de service. Alles is zo ingericht dat je ook zonder internetkennis gewenste wijzigingen door kunt voeren. Ik heb zowel domeinregistratie + hosting als enkel domeinregistratie en hosting op dedicated server elders. DNS etc. makkelijk in te richten en te herstellen als je toch zelf een foutje maakt (TTL ook op een paar minuten te zetten). Respons vanuit de klantenservice via ticketsysteem meestal binnen een minuut op 30, ook in het weekend. 

CNOOP Corporate Finance | M&A | Financiering | Due diligence | Bedrijfswaardering

Boec | Menselijk kapitaal

Link naar reactie
  • 0

Er zijn een heleboel hostingbedrijven waar heel veel klanten tevreden over zijn. Waarschijnlijk zijn er ook veel mensen tevreden met Hostnet, al is het maar vanwege de prijs.

 

Als zakelijke afnemer van hosting, wil je wat meer dan een particulier. Betere bereikbaarheid, meedenken in de mogelijkheden e.d.

 

Ik zal geen zelfpromotie doen ;-)

 

De meest positieve reacties hoor ik over:

- Vimexx (met name Shared Hosting)

- Hetzner (met name Dedicated Servers)

- TransIp (met name VPS)

 

De laatste tijd zijn de berichten over de volgende hosting aanbieders minder positief

- Versio (stijgende prijzen, helpdesk)

- MijnDomein

- Hostnet

- Neostrada

 

Maar zoals ik dit bericht begon, wat ik hoor is niet persé de waarheid

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

IJsbrand Schipperus

de  Mijndomein ellende  is niet van "de laatste tijd", dat was altijd al ellende! 

Hostnet laat de laatste tijd echter wel wat steekjes vallen.

 

Inzake  uw privébericht: ik zal me er in verdiepen

aangepast door Skoander
Link naar reactie
  • 0

Ik werk met klanten die sites hebben gehost bij diverse partijen, en het is lastig om te zeggen welke over de hele linie nou het beste zijn. 

 

TransIP heb ik wel goede ervaringen mee, maar eerlijkgezegd ook wel met Hostnet - ik heb diverse klanten die daar hun sites hebben staan en herken de genoemde problemen niet direct, al kan ieder bedrijf steken laten vallen natuurlijk. Ook klanten bij Arge, Strato, Oxilion, en tig andere partijen. 

 

Voor shared hosting zijn er zoveel aanbieders dat het schier onmogelijk is een beste partij te kiezen -afgezien van wellicht louche aanbieders is het feitelijk een pot nat.  Als je iets specifiekers nodig hebt (vps, dedicated, bijzondere wensen etc) dan valt er meer te vergelijken. 

Link naar reactie
  • 0
15 minuten geleden, Gast zei:

@allen: dank, ik zal me nog eens in verdiepen.

Het is en blijft een wildwest...

 

Misschien moet je eerst voor jezelf helder maken wat je verwacht van je hostingleverancier en wat je daarvoor wilt betalen. 

 

Wat voor website wil je draaien, hoeveel bezoekers gaat dat brengen en hoe belangrijk is uptime. 

 

Als je dan exact weet wat je nodig hebt dan is het ook makkelijker vergelijken.

 

Zoals eerder al reeds gemeld zou ik altijd de domeinen en hosting bij verschillende partijen onderbrengen. Transip is voor domeinen een hele betrouwbare partij, daarnaast heb je nog wat buitenlandse leveranciers en zelfs bij Google kun je tegenwoordig domeinen registreren. Als je hostigprovider dan omvalt kun je zelf met je backup direct schakelen. 

 

Mail en website zou je ook nog kunnen splitsen en zo zijn er nog legio mogelijkheden die allemaal afhankelijk zijn van wat je wilt en wat je ervoor over hebt.

Link naar reactie
  • 1

I have a mix of hosting providers based on the needs for my websites (I own about 20 domains of my own and on behalf of others)

For very cheap hosting for a site that only needs static pages ( no commerce or forms) I use Microsoft azure static Web. This is the most complicated setup but my average bill is 20c per month.

For wordpress sites I manage on behalf of others, I self host on digital ocean. It costs about 9eu per month but I can host 25 separate sites for that. This is not considering redundancy and monitoring, which has more cost.

I have all my email via Google workspace. It costs me 5eu per month. There are ways to do it cheaper but it's not fun to do it cheaper.

I do most of my domains through godaddy. Once you have a portfolio of a few websites, it is easier to manage in a single place.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.