• 0

Boekhoudpakket gezocht: tips en ervaringen

(aangepast)

Ik voer de administratie voor een klein bedrijf en voor mijzelf als ZZP-er. Nu zoek ik een goedkoop boekhoudpakket voor dit bedrijf, voor mijzelf en voor een door mij ingehuurde andere ZZP-er (totaal dus 3 administraties, waarvan 1 waarin wij beiden werken) dat met onderstaande zaken goed kan omgaan:
- Facturatie (m.n. huur en diensten, geen verkoop) vanuit het pakket, zodat verkoopfacturen niet meer met de hand hoeven te worden ingeboekt

- Betaallink voor de debiteuren
- Borg (aan ons te betalen en de terugbetaling daarvan)
- Indien mogelijk een koppeling met de banken: Rabobank, ASN Bank en Triodos Bank. Die laatste 2 zijn officieel privérekeningen i.v.m. beperkt aantal transacties.


Niet nodig zijn zaken als personeels-, uren- of rittenregistraties en voorraadbeheer. Deze worden niet gebruikt.
 

Op internet zie ik door de bomen het bos niet meer. Wie heeft goede of juist slechte ervaringen met een pakket i.c.m. de bovenstaande zaken?

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik heb veel plezier van e-boekhouden (www.e-boekhouden.nl). Goed te doen ook als je niet veel boekhoudkennis hebt. Kosten overzichtelijk en ze hebben een goede helpdesk. Je betaalt wel een bedrag voor iedere  administratie.

Voor een vereniging gebruik ik het gratis programma GNU-cash (https://www.gnucash.org/). Daar heb je wel de nodige boekhoudkennis bij nodig, maar met de online helpfunctie kom je ook een heel end. Wel facturatie en bankkoppeling. Betaallink? Geen idee. 

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie
  • 0
Op 13-1-2023 om 13:09, insparcom zei:

Voor een vereniging gebruik ik het gratis programma GNU-cash (https://www.gnucash.org/). Daar heb je wel de nodige boekhoudkennis bij nodig, maar met de online helpfunctie kom je ook een heel end. Wel facturatie en bankkoppeling. Betaallink? Geen idee. 

Ik heb ervaring met GnuCash maar er zit geen mogelijkheid in om een betaallink te versturen. Het is een offline boekhoudpakket en een koppeling met de bank werkt door het inlezen van een MT940 of CSV bestand. Er is dus geen automatische koppeling voor het 'live' bijwerken van transacties.

 

GnuCash kan best veel maar ik wil juist overstappen naar een 'modern' boekhoudpakket wat mij werk uit handen neemt door automatisch inboeken (en als betaald markeren) van facturen.

Door GnuCash heb ik veel geleerd over boekhouden, maar het blijft voor mij lastige materie. Ik moet nog steeds regelmatig vragen stellen.

De belangrijkste les die ik heb geleerd is dat ik het mijzelf makkelijker wil maken door te investeren in een pakket dat mij werk uit handen neemt. Ik weet inmiddels dat dit betekend dat ik meerdere oplossingen en koppelingen nodig heb. Dat kost geld, maar levert ook kostbare tijd op die ik kan gebruiken om aan mijn gezin te besteden of om geld te verdienen.

DISCLAIMER: Ik ben een ZZP'er en geniet van mijn werk en de vrijheid als ondernemer maar weet bar weinig van administratie, belasting en juridische zaken.

Link naar reactie
  • 0

Beste Miranda,

Snelstart lijkt mij een goede oplossing. Dit is zowel online als offline te gebruiken. Bij het maken van de verkoopfactuur bestaat de mogelijkheid om een betaallink op te nemen. Factuur wordt natuurlijk meteen in de boekhouding verwerkt. Koppeling met bank is mogelijk (real-time of middels import van een bestand).

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 291 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.