Nu blijkt dat mijn man afgelopen jaar enkele garage facturen heeft betaald. Sommige zijn vanaf zijn privé betaalrekening betaald en sommige van onze gemeenschappelijke en/of betaalrekening. Belangrijk detail is dat de auto weliswaar op mijn naam staat, maar de facturen staan op zijn naam, omdat hij meestal contact heeft met de garage.
Ook heeft hij meerdere keren de auto getankt en dus de benzine betaald.
Ik heb hierover de volgende vragen:
Mag ik de betaalde BTW van de garage facturen aftrekken die vanaf de privé betaalrekening van mijn man zijn betaald? (maar niet op mijn bedrijfsnaam staan)
Mag ik de betaalde BTW van de garage facturen aftrekken die vanaf onze en/of betaalrekening door mijn man zijn betaald? (maar niet op mijn bedrijfsnaam staan)
Mag ik de BTW van de benzine bonnetjes aftrekken die door mijn man zijn betaald?
DISCLAIMER: Ik ben een ZZP'er en geniet van mijn werk en de vrijheid als ondernemer maar weet bar weinig van administratie, belasting en juridische zaken.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
lindazzp
lindazzp
Ik heb een privé auto die ik ook zakelijk gebruik. Je mag dan naar rato van de zakelijke / privé kilometers de BTW aftrekken die betaald is voor, zoals hier op de website van de belastingdienst is uitgelegd.
Nu blijkt dat mijn man afgelopen jaar enkele garage facturen heeft betaald. Sommige zijn vanaf zijn privé betaalrekening betaald en sommige van onze gemeenschappelijke en/of betaalrekening. Belangrijk detail is dat de auto weliswaar op mijn naam staat, maar de facturen staan op zijn naam, omdat hij meestal contact heeft met de garage.
Ook heeft hij meerdere keren de auto getankt en dus de benzine betaald.
Ik heb hierover de volgende vragen:
DISCLAIMER: Ik ben een ZZP'er en geniet van mijn werk en de vrijheid als ondernemer maar weet bar weinig van administratie, belasting en juridische zaken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74408-btw-aftrek-voor-benzine-en-onderhoud-aan-prive-auto/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag