• 0

Bier verkopen (bezorgen) tijdens carnaval vanuit kantoor [vergunning nodig?]

(aangepast)

Beste, 

Misschien een wild plan maar ik wil het toch graag even delen:

Mijn marketingbedrijf zit in binnenstad Den Bosch gevestigd. Aangezien wij in Brabant zitten wordt er natuurlijk volop carnaval gevierd. 
Hartstikke leuk, maar niks voor mij. Al mijn werknemers zijn dan 5 dagen lang aan het feesten en ik kan ze daardoor ook die periode niet inzetten. Aangezien ik nog niet zo lang bezig ben is het missen van 5 dagen aan omzet een flinke domper.. 

Vandaar mijn idee: Bier verkopen met carnaval. Een drankvergunning zal ik niet krijgen, wel heb ik gelezen dat bierkoeriers en online webshops geen vergunning nodig hebben. Vandaar kwam ik op het idee om: een ''webshop'' in te richten, QR-code op de deur van het kantoor te hangen zodat mensen het kunnen bestellen en ik het buiten kan afleveren. Zo opereer ik niet als winkel maar als bezorgdienst lijkt mij. 

Ben benieuwd of iemand mij kan vertellen of dit juridisch correct is en of er dan dingen zijn waar ik rekening mee dien te houden. 
Ben ingeschreven als BV en denk dat ik dan bij de KvK een SBI-code passend bij koeriersdiensten dien toe te voegen. 

Alle input wordt gewaardeerd, alvast bedankt! 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op Higherlevel!

 

Heb je al gekeken of de Algemene Plaatselijke Verordening van Den Bosch er iets over voorschrijft? Ik kan me zo voorstellen dat er tijdens carnaval nog andere regels gelden om goed te kunnen handhaven.

 

In Nijmegen had een nachtwinkel de uitdaging dat er na middernacht geen alcohol meer mocht worden verkocht, terwijl dat een interessant deel van hun omzet was. Zij hebben toen een vergelijkbaar trucje uitgehaald: je kon alcohol bestellen en dat werd 1 meter naast de winkel bezorgd, want alcohol bezorgen mochten ze nog wel. Werd uiteraard niet erg gewaardeerd door de gemeente, maar ik heb even niet paraat of ze er echt iets tegen hebben kunnen doen. Wellicht kun je daar nog wat over vinden.

 

Stel dat je tot de conclusie komt dat je niks illegaals doet kun je je nog wel afvragen of je er verstandig aan doet om het uit te voeren, je zal je er wellicht niet populair mee maken bij de gemeente.

 

 

28 minuten geleden, AmazingFlavours zei:

Al mijn werknemers zijn dan 5 dagen lang aan het feesten en ik kan ze daardoor ook die periode niet inzetten. Aangezien ik nog niet zo lang bezig ben is het missen van 5 dagen aan omzet een flinke domper.. 

Al je werknemers hebben jaarlijks minstens vier weken (betaalde) vakantie. Ga je in al hun vakantieperiodes op zoek naar andere manieren om omzet binnen te harken? Vakantiedagen zal je als ondernemer in je jaar moeten incalculeren: die misgelopen omzet moet je dus in de andere weken compenseren.

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, RubenT zei:
6 minuten geleden, RubenT zei:

Al je werknemers hebben jaarlijks minstens vier weken (betaalde) vakantie. Ga je in al hun vakantieperiodes op zoek naar andere manieren om omzet binnen te harken? Vakantiedagen zal je als ondernemer in je jaar moeten incalculeren: die misgelopen omzet moet je dus in de andere weken compenseren.

 

Mijn werknemers zijn allemaal parttimers die dit als bijbaan doen. Vakantiedagen betaal ik gewoon uit bij het salaris, is dus niet zo dat ik periodes in het jaar heb dat iedereen met vakantie is. 

 

8 minuten geleden, RubenT zei:

Stel dat je tot de conclusie komt dat je niks illegaals doet kun je je nog wel afvragen of je er verstandig aan doet om het uit te voeren, je zal je er wellicht niet populair mee maken bij de gemeente.


Hier ben ik het helemaal mee eens. Houd ze natuurlijk liever te vriend, maar goed denk dat ik verder gezien mijn werkzaamheden niet echt in de weg gelopen kan worden door de gemeente. D

 

10 minuten geleden, RubenT zei:

Heb je al gekeken of de Algemene Plaatselijke Verordening van Den Bosch er iets over voorschrijft? Ik kan me zo voorstellen dat er tijdens carnaval nog andere regels gelden om goed te kunnen handhaven.


Zeker. Hier kon ik niks specifieks vinden over carnaval of het niet mogen bezorgen van drank. 




Thanks voor je reactie Ruben. Ik ga even uitzoeken vwb die zaak in Nijmegen, interessant! 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

In sommige gemeenten is het mogelijk om tijdens een evenement een ontheffing aan te vragen. Dat je, als je geen horecaondernemer bent en geen drankvergunning hebt, tijdelijk goedkeuring krijgt om buiten het pand alcohol te schenken. Misschien kan zo'n aanvraag in Den Bosch ook?

 

Je meldt dat je een marketingbedrijf hebt. Misschien zijn er, als je geen ontheffing voor bierverkoop krijgt, andere ludieke producten bedenken om te verkopen?  Bijv. energy bars of drinks, kant-en-klaar eten o.i.d.

Op de verpakte producten kun je zelfs een sticker plakken met een marketingactiviteit en/of ergens aandacht voor vragen. 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.