• 0

Beste manier van acquisitie? [bedrijfspanden vinden voor schoonmaakbedrijf]

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op Higherlevel.

 

Dat is een hele open vraag. Wat heb je al geprobeerd en waar loop je vast? 

 

Uit de forumregels:

Quote

Laat zien wat je zelf al hebt gedaan
Een bekende uitdrukking is: Ondernemen is een werkwoord. Van ondernemers mag een flinke portie eigen initiatief verwacht worden. Laat bij het stellen van je vraag dus blijken wat je zelf al hebt gedaan om het antwoord te vinden en waar je vastloopt. 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, YasYur zei:

Wat is het beste manier van acquisitie voor een beginnende schoonmaakbedrijf van bedrijfspanden/kantoren etc. ?

(positieve) Mond tot mond reclame is de beste reclame.
Ervaar en zegt het voort.


Dan het antwoord op de volgende vraag … hoe kom ik aan die eerste klant(en) ?

 

Wel, je zou eenmalig een gratis schoonmaak kunnen aanbieden. Zijn ze tevreden, dan volgen er misschien vervolgopdrachten. Dat gratis werken kost voor jou wel geld, maar dat geldt ook voor alle andere vormen van reclame en acquisitie.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Hé Yassin,

 

Er zijn eigenlijk vele verschillende manieren. Onderstaand deel ik een aantal methoden die je mogelijk kunnen helpen. 

 

1- Inspelen op je online vindbaarheid (SEO) - Dan komen klanten vanzelf op je website terecht

2- Mond op Mond reclame 

3-Promotie op beurzen. Met ons bedrijf hadden we een beurswand laten opstellen om hier mensen warm te maken met ons bedrijf.

4-Koude acquisitie via emaillijsten. Via Fiverr kun je mailadres lijsten kopen met bedrijven in Nederland. Zo kun je goedkoop een lijst met duizenden bedrijven ontvangen. Het is wellicht schieten met hagel, maar uit deze honderden tot duizenden bedrijven zijn er altijd wel een aantal geïnteresserd

5-Eigen netwerk. Ik onderschat vaak hoe veel je uit je eigen netwerk kunt halen. Wellicht kun je mensen uit je eigen netwerk benaderen of een Linkedin post plaatsen

 

Hopelijk helpt dit, succes! :) 

aangepast door Hans van den Bergh
Promotielink verwijderd
Link naar reactie
  • 0
Op 14-2-2023 om 16:16, allard G zei:

.....

4-Koude acquisitie via emaillijsten. Via Fiverr kun je mailadres lijsten kopen met bedrijven in Nederland. Zo kun je goedkoop een lijst met duizenden bedrijven ontvangen. Het is wellicht schieten met hagel, maar uit deze honderden tot duizenden bedrijven zijn er altijd wel een aantal geïnteresserd

.....

Dit is sinds 2009 illegaal. Toen ging de antispam wetgeving in:
zonder toestemming mag je geen ongevraagde commerciële berichten sturen.
De lijsten die je op Fiver koopt, worden dan ook illegaal aangeboden.

Het eigen netwerk is heel belangrijk: dus post juist op LinkedIn, vraag aan familieleden of ze op hun werk tevreden zijn over de schoonmakers.
Ga netwerken in jouw regio, zodat je andere ondernemers leert kennen.
 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
8 uur geleden, Mikky Vrolijk zei:

henkh zit al jaren in de schoonmaakdiensten en wil vast wel zijn ervaring hier met jou delen.

 

Uiteraard kan en wil ik graag mijn ervaringen delen het is dan wel handig als je wat over je zelf en je plannen vertelt. Daarmee kan ik gerichter antwoorden.

 

Mijn vragen aan jou:

* ben je al gestart en heb je al klanten? of zit je nog in de fase van plannen maken

* Ga je eerst zelf van start of direct met personeel?

* En als je met personeel start werk je dan mee of ga je dan aansturen/leiding geven?

* heb je een bepaalde doelgroep voor ogen of ga je voor al het werk wat aangeboden wordt?

 

Dat laatste is belangrijk, de juiste doelgroep vaststellen en je daar op richten levert uiteindelijk meer op dan overal aan het werk te gaan. Met de juiste doelgroep kan je ook sneller groeien.

 

Je bent ook van harte welkom op de netwerkborrel 8 maart in Utrecht Ik ben daar ook en face to face praten is vaak makkelijker en doeltreffender dan reageren in een topic.

 

Hoewel de schoonmaak een sector van hard werken en kleine marges is zijn de vooruitzichten prima en kan je er een goede boterham in verdienen. Schouders eronder en gaan. :grinning-face:

aangepast door henkh
typefout
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.