• 0

Net gestart als ondernemer, weinig bestellingen eerste 2 dagen [online verkoop]

(aangepast)

Beste lezers,

 

Ik ben een onderneming begonnen 

In het bezorgen van alcohol tot in de late uurtjes via een bekend platform 

De eerste avond 2 bestellingen gehad en op zondag zelfs nul is dit normaal via zo een groot platform heeft het ook hier tijd nodig ik zie het nu somber in ik weet dat ondernemen risico’s nemen is en dat het hard werken is en doorzetten maar nul bestellingen is volgens mij  erg slecht.

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
12 minuten geleden, Jaykuils zei:

De eerste avond 2 bestellingen gehad en op zondag zelfs nul is dit normaal via zo een groot platform

Je zult meer moeten doen dan jezelf aanmelden op een platform en wachten tot de order binnenstromen. Is er behoefte in de markt, wat doe je anders dan de concurrentie, heb je enige vorm van promotie gedaan, enzovoorts. 

 

14 minuten geleden, Jaykuils zei:

ik weet dat ondernemen risico’s nemen is en dat het hard werken is en doorzetten maar nul bestellingen is volgens mij  erg slecht 

Om na twee dagen al te concluderen dat de start van je onderneming rampzalig is, is wel heel snel. Maar wat heb je gedaan om er een succes van te maken? Hoe goed was je voorbereiding? Heb je een plan?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jay,

 

Het lijkt me wat vroeg om na twee avonden al conclusies te willen trekken, maar het kan geen kwaad om te kijken wat er goed en minder goed gaat.

 

Heb je contact gehad met het platform? Hebben zij een indicatie gegeven van de mogelijke klandizie en/of verwachte bestellingen?

 

Ben je zichtbaar op het platform? Hoe is je prijsstelling (t.o.v. concurrenten)? Heb je unieke producten, of bieden anderen het ook aan? Tegen welke voorwaarden?

Link naar reactie
  • 0

Ondernemen is zelden aanmelden op platform en met mond open wachten tot de graden kippetjes naar binnen vliegen.
(Een parafrase van een mentor.)

Wie weet, behalve jijzelf, dat je begonnen ben?
Waar heb je er ruchtbaarheid aan gegeven?
Heb je op enige wijze marktonderzoek gedaan, zodat je kon verwachten dat men op zondag in de late uurtjes minder vaak drinkt, omdat veel mensen op maandag weer op tijd op moeten staan om te werken, te studeren, voor de kinderen te zorgen, etc?

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 1

Welkom Jaykuils,

 

Het is natuurlijk vallen en opstaan, maar je zal toch echt meer doorzettingsvermogen moeten hebben dan twee dagen. Daarbij is ondernemen natuurlijk niet een profiel aanmaken op een platform en wachten op bestellingen. Dat klink meer als het tegenovergestelde van ondernemen; stilzitten.

Wat dacht je van netwerken, website, flyeren, social media, andere platformen, reviews, aanbiedingen, nieuwsbrief en uitzoeken hoe je hoger rankt in het platform zelf. Misschien dat het opstellen van een ondernemingsplan antwoord geeft op al je vragen. Zelfs dan kan het natuurlijk nog misgaan en zal je nog aanpassingen moeten maken.

 

Succes natuurlijk!

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Toch nog even inhaken. Heb je statistieken waaruit je kan opmaken dat er op de bewuste avonden veel is gezocht op dranken die je aanbiedt in je verzorgingsgebied en heb je vanuit het platform een soort van benchmark gekregen wat gebruikelijk transactievolume is op de bewuste dagen? Zonder data is het moeilijk sturen en lastig om conclusies te trekken. Met die data kun je dan ook concluderen of het investeren in een 'topvermelding' een manier is om de boel aan te jagen, waarbij dan wel weer gezegd moet worden...loyaliteit heeft men aan het platform bij uitwisselbare producten, niet aan de aanbieder. Dus als het aanjagen nodig is, dan deze kosten meeberekenen in je kostprijs en beoordeel dan vanuit die realiteit of je concurrerend kan opereren. 

aangepast door WilcovanKasteren
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.