• 0

Contract hostingpartij opzeggen

Beste allemaal, 

Ik ben al geruime tijd (sinds 2012) klant bij Neostrada, iets later als bedrijf. Sinds kort zijn ze overgenomen door Versio.

5 Februari 2020 heb ik blijkbaar mijn domeinnaam + hosting per 3 jaar betaald, dus tot 5 februari 2023. Op 17 oktober 2021 heb ik een nieuwe domeinnaam aangeschaft en deze aan de hosting gekoppeld. Ik heb daarbij een redirect laten instellen op het 'oude' domein wat aan dit hosting pakket stond gekoppeld. Deze ben ik dus vergeten op te zeggen (de 'oude' domeinnaam). 

Nu heb ik op 31 januari 2023 een factuur van betreffende partij gekregen met absurd hoge bedragen (factuur van in totaal € 488,60 voor een basis hosting pakket en domeinnaam). Ik heb direct op 31 januari een mail gestuurd naar alle beschikbare mailadressen die ik kon vinden (ik kon geen andere contactmogelijkheden vinden) dat ik niet akkoord ga met deze factuur en graag de diensten per direct wil opzeggen. Het is inmiddels 13 februari en ik heb nog geen reactie mogen ontvangen. 

Ik begin me nu toch zorgen te maken dat ik dit helaas wel moet gaan betalen. Zijn er nog dingen die ik kan doen of het in ieder geval kan minderen tot max. een jaar? En wat kan ik doen als ik het bedrijf op geen enkele mogelijkheid kan bereiken?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
5 minuten geleden, cpwebdev zei:

een factuur van betreffende partij gekregen met absurd hoge bedragen

Absurd is een mening, even terug naar de feiten. Op welke overeenkomst is de factuur gebaseerd en wat staat daarin over tarieven, wijziging van tarieven, verlenging, opzegging? 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
20 minuten geleden, cpwebdev zei:

Ik kan niets anders terugvinden dan de huidige algemene voorwaarden. 

Je bent toch ooit een overeenkomst aangegaan? Wat is er toen afgesproken? Welke voorwaarden zijn er van toepassing? Ging je de overeenkomst aan als consument of zakelijk? Klopt de factuur met de overeengekomen en geleverde diensten? Enzovoorts.

 

Je bent niet echt scheutig met informatie, waardoor je vraag lastig te beantwoorden is.

 

21 minuten geleden, cpwebdev zei:

Kan ik dit eventueel op een of andere manier nog verkorten tot 1 jaar i.p.v. 3 jaar?

Volgens 27.2 van de aangehaalde voorwaarden wordt er bij zakelijke klanten telkens automatisch en stilzwijgend verlengd met additionele periodes die gelijk zijn aan de aanvankelijke duur, dus 3 jaar, tenzij je tijdig, dus een maand voor afloop, schriftelijk opzegt. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
7 minuten geleden, Ron van der Kolk zei:

Je bent toch ooit een overeenkomst aangegaan? Wat is er toen afgesproken? Welke voorwaarden zijn er van toepassing? Ging je de overeenkomst aan als consument of zakelijk? Klopt de factuur met de overeengekomen en geleverde diensten? Enzovoorts.

 

Je bent niet echt scheutig met informatie, waardoor je vraag lastig te beantwoorden is.

 

Volgens 27.2 van de aangehaalde voorwaarden wordt er bij zakelijke klanten telkens automatisch en stilzwijgend verlengd met additionele periodes die gelijk zijn aan de aanvankelijke duur, dus 3 jaar, tenzij je tijdig, dus een maand voor afloop, schriftelijk opzegt. 

 

Ik bewaar geen algemene voorwaarden van jaren terug, jij wel? Helaas dus geen andere gegevens van voor de overname door Versio, dat kan ik namelijk niet terugvinden. Ik heb alleen eerdere facturen.

 

Maar goed, komt er dus op neer dat ik geen kant op kan? In het begin was ik klant als consument, ik heb daarna mijn account aangepast naar een bedrijfsaccount. De initiële hosting/domeinnaam heb ik al jaren (voordat ik het account heb aangepast met bedrijfsgegevens). Dat is gewoon steeds verlengt.

 

Wat kan ik doen als ik het bedrijf niet kan bereiken? Kan ik een aangetekende brief versturen met het verzoek de dienst te verkorten tot 1 jaar i.p.v. 3 jaar? 

Link naar reactie
  • 0

Heb je al geprobeerd om de diensten op te zeggen in het klantenpanel? en zo ja wat wordt er dan als einddatum getoond?

 

 

Heel sec is het zo dat als je te laat opzegt en de opzegtermijn is redelijk (en 30 dagen is een redelijke termijn) heb je als bedrijf pech, die stilzwijgende verlenging mag gewoon.

Je zoekt naar uitwegen als ooit beginnen als particulier, en op de dag van de factuur meteen gemaild, maar je geeft zelf al toe dat je te laat was met opzeggen. Dus je voelde al nattigheid dat je eraan vast zou zitten.

 

Je kunt het altijd via aangetekende brief proberen.

Mijn ervaring is ook dat juist door naar meerdere mailadressen te mailen dat je geen reactie krijgt omdat achter elke mailbox een ander team zit die dan denkt.. Dat pakken ze bij .die andere afdeling wel op.

 

De instructies op de site zijn (voor mij) duidelijk. Opzeggen via het klantpanel en bij vragen mailen met administratie@...

Aangezien je al gemaild hebt zou ik beginnen met de mail nogmaals te sturen met de vraag wanneer je een reactie kunt verwachten. na ca 14 dagen mag je wel een antwoord hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, cpwebdev zei:

Ik bewaar geen algemene voorwaarden van jaren terug, jij wel?

Ik bewaar overeenkomsten die ik zakelijk aanga vrij zorgvuldig. En ik lees de voorwaarden, en zet momenten als opzegdata in mijn agenda. 

 

20 minuten geleden, cpwebdev zei:

Maar goed, komt er dus op neer dat ik geen kant op kan?

Dat is niet gezegd, want het is niet duidelijke welke voorwaarden van toepassingen zijn, wat er is afgesproken en aan welke ontbindende voorwaarden er misschien voldaan is. Maar de kans lijkt me vrij groot dat je gewoon moet betalen. 

 

21 minuten geleden, cpwebdev zei:

Kan ik een aangetekende brief versturen met het verzoek de dienst te verkorten tot 1 jaar i.p.v. 3 jaar? 

Dat kun je proberen, maar als de leverancier heeft gedaan wat is afgesproken en de genoemde voorwaarden zijn van toepassing, dan heb je eigenlijk geen poot om op te staan. 

 

Misschien is er in de verlenging danwel overname door een andere partij een fout gemaakt, waardoor je onterecht in een duurder pakket bent gezet. Daar kun je bezwaar tegen maken. Of die situatie hier speelt is niet duidelijk, want daar geef je geen informatie over. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik heb de afgelopen weken veelvuldig contact gehad met de helpdeskmedewerkers van Versio. Ze hebben het momenteel erg druk, maar reageren altijd op mijn tickets. Je kunt het hostingpakket opzeggen, het geld terugvragen en aandringen op coulance. Geen idee of Versio daarmee akkoord zal gaan, maar je kunt het altijd voorstellen als voorkeursoplossing en kijken hoe ze reageren.

aangepast door Ralph Geissen
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.