• 0

Bol account gesloten als eenmanszaak wel weer mogelijk om te openen als BV ?

Goedemiddag mede ondernemers,

 

Ik hoop dat jullie mij met mijn vraag kunnen helpen.

Mijn naam is jory en ik ben eigenaar van een eenmanszaak.

Mijn eenmanszaak is door bol geblokkeerd wegens 0 beleidspunten.

Nu vroeg ik mij af als ik een BV start of ik dan wel weer via bol.com kan verkopen ?

En moet ik nog ergens rekening mee houden ?

Ik weet dat het belastingtechnisch minder voordelig is.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op HL 

 

9 minuten geleden, Jory1996 zei:

Nu vroeg ik mij af als ik een BV start of ik dan wel weer via bol.com kan verkopen ?

 

Wat kan BOL.com zelf jou daarover vertellen? Concreet: Wellicht wil je weten waarom je als eenmanszaak geblokkeerd bent en waarom je als bv wel kans maakt?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
11 minuten geleden, Jory1996 zei:

Ik heb Bol.com hier nog niet over bericht. Weet niet of ik dan slapende honden wakker maak.

 

Soms is angst een slechte raadgever...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Het is zelfs mogelijk om met dezelfde bedrijfsgegevens meerdere verkoopaccounts te openen. Dan moet het ook mogelijk zijn om met andere bedrijfsgegevens een extra verkoopaccount te openen. 

 

Quote

Meerdere verkoopaccounts aanmaken met dezelfde bedrijfsgegevens
Het is mogelijk om meerdere verkoopaccounts aan te maken. Wel dien je voor elk afzonderlijk verkoopaccount een ander inlog-mailadres te hebben, ofwel een ander bol.com-  of koopaccount. Het inlog-mailadres kan niet in gebruik zijn door een medewerkersaccount.

Via: Zakelijk verkoopaccount aanmaken op het Bol.com partnerplatform

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag allen, 

 

Ik denk niet dat ik de enige ben met deze vraag dus ik zal het antwoord van Bol.com hier neerzetten.

 

"Met overtreding van beleidspunten is het in ieder geval het eerste jaar na sluiting van het verkoopaccount niet mogelijk om weer aan te melden op bol. Hierna kan je het weer proberen door middel van een verbeterplan".

Link naar reactie
  • 0

Vraag 3 bij het aanmaken van een nieuw account is of een bestuurder van de onderneming eerder betrokken is geweest bij een gesloten account. Daar kom je dus al niet eerlijk doorheen. Los daarvan is de verificatie daarna strikt: zelfde IP, bankrekeningnummer, retouradres, naam bestuurder.. Er hoeft maar een match te zijn en je wordt geweigerd. Enige workaround die ik ken is via een accountmanager (zelf ervaring mee na sluiting door inactiviteit, niet door beleidsovertredingen). Die zijn alleen niet rechtstreeks te benaderen: de partnerservice is een onneembaar bastion. Enige ingang die ik ken is dus een wat serieuzere verkoper op bol.com te vinden (meen dat je bij omzet >50K richting accountmanagement gaat), en vragen of die je in contact wil brengen/een goed woordje voor je wil doen.

Link naar reactie
  • 0

Als je door bol geblokkeerd bent dan heb je toch wel het een en ander fout gedaan? Bij mijn weten mag je 7 fouten binnen x weken maken. Waarna je account gesloten word. Voor die tijd zou je toch al een paar waarschuwingen gehad moeten hebben?

 

Ik ben vrij nieuw op Bol en ik had mijn eerste strike te pakken maar na overleg met de partnerservice werd dit dezelfde dag nog doorgehaald. Waarmee ik wil aangeven dat er met die mensen best te praten is als je zelf je zaken op orde hebt. 

 

Kijk eerst eens waarom je geblokkeerd bent en vecht dit aan bij partnerservice. Ga dan pas kijken of er een workaround is. 

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, Derek-Jan zei:

Als je door bol geblokkeerd bent dan heb je toch wel het een en ander fout gedaan? Bij mijn weten mag je 7 fouten binnen x weken maken. Waarna je account gesloten word. Voor die tijd zou je toch al een paar waarschuwingen gehad moeten hebben?

 

Ik ben vrij nieuw op Bol en ik had mijn eerste strike te pakken maar na overleg met de partnerservice werd dit dezelfde dag nog doorgehaald. Waarmee ik wil aangeven dat er met die mensen best te praten is als je zelf je zaken op orde hebt. 

 

Kijk eerst eens waarom je geblokkeerd bent en vecht dit aan bij partnerservice. Ga dan pas kijken of er een workaround is. 

Dat is bij slechte performance. Daar zijn ze inderdaad coulanter en geduldiger mee. TS is geblokkeerd wegens beleidsovertredingen, wat in fatsoenlijk Nederlands gewoon gedragingen zijn die richting wetsovertreding gaan: namaak, oplichting, verboden artikelen verkopen. Daar is het lontje uiteraard -en terecht- een stuk korter.

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, PaulS zei:

Dat is bij slechte performance. Daar zijn ze inderdaad coulanter en geduldiger mee. TS is geblokkeerd wegens beleidsovertredingen, wat in fatsoenlijk Nederlands gewoon gedragingen zijn die richting wetsovertreding gaan: namaak, oplichting, verboden artikelen verkopen. Daar is het lontje uiteraard -en terecht- een stuk korter.

 

Duidelijk. Wist niet dat er daar nog verschil in zat. Bij mij was het inderdaad performance.

 

Link naar reactie
  • 0

In de Gebruikersvoorwaarden Zakelijke Verkopen via bol.com:

Quote

Artikel 2 - Verkoopaccount

3f. te bevestigen dat de (indirecte) bestuurder(s), aandeelhouders danwel de uiteindelijke belanghebbende van het Verkoopaccount niet betrokken zijn geweest bij een ander Verkoopaccount dat gesloten is op grond van artikel 15;

 

 

Quote

Artikel 15 – Beperking, schorsing en beëindiging Zakelijk Verkopersschap

1. Bol.com is te allen tijde gerechtigd om, om zonder opgaaf van reden, een Zakelijke Verkoper geen Verkoopaccount te verlenen en/of aanvullende eisen te stellen voor het verlenen van een Verkoopaccount.

 

2. Een reeds aangemaakt Verkoopaccount kan door bol.com te allen tijde, onder opgaaf van reden, worden geblokkeerd, geschorst of beëindigd. Dit zal bijvoorbeeld het geval zijn als bol.com vermoedt dat in strijd wordt gehandeld met één of meer van de toepasselijke voorwaarden, er sprake is van fraude, de Zakelijke Verkoper facturen van bol.com onbetaald laat, er sprake is van inbreuk op intellectuele eigendomsrechten van bol.com of derden, het gebruik van het Verkoopaccount de goede werking van de Omgeving van bol.com verstoort of naar oordeel van bol.com schadelijk kan zijn voor de goede naam van bol.com of derden. Dit is bijvoorbeeld het geval indien een bestuurder van het Verkoopaccount betrokken is geweest bij een ander Verkoopaccount dat is gesloten wegens het overtreden van deze Gebruikersvoorwaarden.

 

 

Ik ben bang dat het een lastige zaak wordt, een BV oprichten zal het niet oplossen. Ze geven zelf dus blijkbaar aan dat je je na een jaar weer mag melden om een verbeterplan in te dienen. Dat lijkt me de enige mogelijkheid en dan moet je hopen dat ze je weer toelaten.

 

 

3 uur geleden, Jory1996 zei:

Ik ben geblokkeerd door dropshipping en een onjuiste barcode (beide zullen niet meer voorkomen).

Enerzijds zijn dit zaken die je in dat verbeterplan wel goed kunt uitleggen dat het niet meer voorkomt, anderzijds zijn het wel dusdanige overtredingen dat je je kunt afvragen of Bol.com nog coulant met je gaat zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.