• 0

Vervallen handelsnaam in KvK handelsregister kan verwarring veroorzaken

Ik heb in het verleden mijn bedrijfsnaam een keer veranderd omdat ik iets anders ben gaan doen en die naam niet meer voldeed. Als ik in het handelsregister van de KvK zoek op mijn bedrijfsnaam dan wordt ook die vervallen handelsnaam weergegeven. Ik vind dat vervelend omdat het verwarring kan veroorzaken.
Ik dacht eens ergens gehoord te hebben dat je die vervallen handelsnaam kunt laten verwijderen door een verzoek in te dienen bij de KvK. Ik heb contact opgenomen met de KvK en daar zeggen ze dat het helaas niet verwijderd kan worden omdat deze informatie wettelijk gezien getoond moet blijven.
Is het dan echt zo dat ik niet van die vervallen handelsnaam af kan komen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1
17 uur geleden, Lunchbox zei:

Ik dacht eens ergens gehoord te hebben dat je die vervallen handelsnaam kunt laten verwijderen door een verzoek in te dienen bij de KvK. 

Nee, dat kan niet. De KvK voert de Handelsregisterwet uit en voert daarom het Handelsregister. Dat is een basisregistratie van ondernemingen met als doelen onder meer bevordering van de rechtszekerheid,  bevordering van economische belangen en bevordering van het efficiënt functioneren van de overheid. Daarvoor is ook de historie van ondernemingen van belang, waardoor verwijderen niet mogelijk is. Voor jou helaas vervelend, maar de maatschappelijke belangen wegen zwaarder volgens de wetgever.  De gegevens in het Handelsregister zijn daarom ook uitgezonderd van het recht op bezwaar tegen verwerking (Artikel 47 Uitvoeringswet AVG).

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.