• 0

Website scan, prijzen pagina.

Omschrijving van je concept:

Goedendag,

IJskar verhuur door Nederland, vanuit onze 3 locaties en verschillende ijskarren. Bij het zien van de site spreekt het concept voor zich. Het concept bestaat al jaren, maar ik wil de website up to date houden en daar is een frisse blik voor nodig. 

www.ijstraktatie.nl is de site waar het om gaat.

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Door de jaren heen veel aan de website gedaan, later eens helemaal zelf gebouwd en deze vooral goed op seo ingericht maar was ik zelf iets te beperkt in een mooie vormgeving dus dit weer door een webbouwer op orde laten brengen.

 

De site is inmiddels weer 3 jaar hetzelfde gebleven, concurrenten staan ook niet stil en hebben nu allemaal een goede site. Helaas is door alle hulptools onderscheiding in goede seo ook steeds moeilijker. Desalniettemin hebben we het elk jaar zo druk dat adverteren niet meer nodig is. 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Afgelopen jaren zijn we iets te goedkoop geweest, meeste offertes gaan door en we moesten veel "nee" verkopen. Als maar de helft van de offertes door gingen met een hogere prijs hadden we nog veel werk én meer winst. 

 

Nu hebben we een prijzenpagina welke ik onder handen wil nemen, maar wat vinden jullie van een prijsindicatie ipv een vaste prijslijst? In het seizoen is de vraag zeer verschillend, ik wil in april goedkoper kunnen zijn dan in juni. Ook wil ik als er al 4 ijskarren op de weg zijn de 5e ijskar voor een duurdere prijs aanbieden, want het is een hoop extra werk wat dan nog wel moet lonen, maar aan de andere kant wil ik die 5e ijskar wel weer goedkoop aanbieden als we al om de hoek zijn en deze mooi in de route is op te nemen.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Andere aanbieders geven vaste prijzen weer, of hebben een calculator. Prijs is dus altijd hetzelfde, ik wil hier flexibel in zijn door in te spelen op vraag en aanbod.

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik zat te denken om bijv. het blok van 200 bolletjes tussen vanaf 250 max 350 te laten kosten. Momenteel is dit 275. Dit veranderen in vanaf 250 tot 350 is mijn idee.

 

Maar hoe komt dit over op iemand die op de site belandt en niet begrijpt dat we voor elke opdracht een andere prijs kunnen hanteren?

Een korte uitleg, hoe wij te werk gaan en waarom wij altijd een offerte op maat geven omdat we de beste aanbieding per aanvraag willen doen? 

Ik hoor graag hoe jullie hier over denken? 

Het kopje zelfservice zal helemaal verdwijnen overigens...

Ik zat te denken om bijv. het blok van 200 bolletjes tussen vanaf 250 max 350 te laten kosten. Momenteel is dit 275. Dit veranderen in vanaf 250 tot 350 is mijn idee.

 

Maar hoe komt dit over op iemand die op de site belandt en niet begrijpt dat we voor elke opdracht een andere prijs kunnen hanteren?

Een korte uitleg, hoe wij te werk gaan en waarom wij altijd een offerte op maat geven omdat we de beste aanbieding per aanvraag willen doen? 

Ik hoor graag hoe jullie hier over denken? 

Het kopje zelfservice zal helemaal verdwijnen overigens...

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur geleden, ijscoman zei:
Als maar de helft van de offertes door gingen met een hogere prijs hadden we nog veel werk én meer winst. 
(...)
Nu hebben we een prijzenpagina welke ik onder handen wil nemen, maar wat vinden jullie van een prijsindicatie ipv een vaste prijslijst?

Gaat dynamisch prijzen je winst dan nog verder vergroten? Oftewel, is het investeren in een dynamische calculator zinvol? Voor klanten is het in elk geval minder overzichtelijk dan een vaste prijs. Beslissen jouw klanten wel op basis van prijs? 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, Ron van der Kolk zei:

Gaat dynamisch prijzen je winst dan nog verder vergroten? Oftewel, is het investeren in een dynamische calculator zinvol? Voor klanten is het in elk geval minder overzichtelijk dan een vaste prijs. Beslissen jouw klanten wel op basis van prijs? 

 

Bedankt voor de reactie Ron. Er komt geen dynamische calculator, er komt een indicatie van de prijs op de site zoals deze nu ook is maar dan een vanaf tot prijs, dan weet de klant wat het minimaal en maximaal gaat kosten. De klant moet altijd eerst een offerte aanvragen en dan krijgen ze deze op maat. Dat is nu ook eigenlijk al zo. 

 

Ik denk wel dat bepaalde klanten op basis van prijs beslissen, in combi met een goede indruk en nette referenties. Scholen, zorginstellingen, particulieren zitten toch allemaal met een budget. Ze wachten een tijdje met reageren (vragen dus meerdere offertes aan) en daarna vernemen we vaak dat we een goede offerte hebben gegeven.  Met vaste prijzen ga ik hoger zitten en dan zal ik deze klanten deels verliezen (denk ik).

Deze klanten zijn vooral lucratief als je voor een grotere klus in bijv. Utrecht bent en je krijgt een aanvraag voor een ijskar in Utrecht, op een tijdstip wat goed uit komt en bijna geen extra tijd kost, op dat uurtje serveren na. Deze opdrachten wil ik graag binnen halen en daarom een hele scherpe offerte kunnen aanbieden. Staat er 350 op de site, klikken deze door. Staat er 250 tot max 350 op de site, vragen ze misschien toch een offerte aan. Of zal ik mij vergissen?

 

In de zomer krijg je de bedrijven van wie het budget wat minder belangrijk is, die reageren vaak meteen dat het prima is (hebben waarschijnlijk de prijs op de site ook al bekeken). Maar die kan ik dan de hogere prijs aanbieden, nu zit ik vast met mijn (lage) prijzen. Of is het een idee de prijzen op de site te laten staan, met aantekening dat deze in de zomer kunnen verschillen? 

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie
  • 0
8 minuten geleden, ijscoman zei:

Er komt een indicatie van de prijs op de site zoals deze nu ook is maar dan een vanaf tot prijs, dan weet de klant wat het minimaal en maximaal gaat kosten.

(...)

Staat er 350 op de site, klikken deze door. Staat er 250 tot max 350 op de site, vragen ze misschien toch een offerte aan. Of zal ik mij vergissen?

Vooral die maximum prijs zou ik als klant op prijs stellen. Als ergens staat "vanaf 250 euro, vraag een offerte aan", dan voel ik aankomen dat de offerte minstens het dubbele wordt en laat ik die hele aanvraag zitten. Als er staat vanaf 250 tot maximaal 350 euro, dan voelt dat voor mij al veiliger. 

 

11 minuten geleden, ijscoman zei:

Met vaste prijzen ga ik hoger zitten en dan zal ik deze klanten deels verliezen (denk ik).

Maar dat hoeft gezien je openingspost niet erg te zijn, omdat je nu vaak nee moet verkopen. 

 

13 minuten geleden, ijscoman zei:

Deze klanten zijn vooral lucratief als je voor een grotere klus in bijv. Utrecht bent en je krijgt een aanvraag voor een ijskar in Utrecht, op een tijdstip wat goed uit komt en bijna geen extra tijd kost, op dat uurtje serveren na.

Ik zag inderdaad geen reistijd of reiskosten op je site. Is dat een bewuste keuze?

 

14 minuten geleden, ijscoman zei:

Of is het en idee de prijzen op de site te laten staan, met aantekening dat deze in de zomer kunnen verschillen? 

Met zo'n vage disclaimer haal je meteen alle duidelijkheid weer onderuit. Je kunt ook vaste prijzen per maand van het jaar hebben. Net als campings en vakantiehuisjes. Organisaties met minder budget kunnen dan vooraf al zien dat ze je beter in mei kunnen laten langskomen dan in juni of juli. Dat geeft jou ook meer spreiding.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
16 minuten geleden, Ron van der Kolk zei:

Vooral die maximum prijs zou ik als klant op prijs stellen. Als ergens staat "vanaf 250 euro, vraag een offerte aan", dan voel ik aankomen dat de offerte minstens het dubbele wordt en laat ik die hele aanvraag zitten. Als er staat vanaf 250 tot maximaal 350 euro, dan voelt dat voor mij al veiliger. 

 

Maar dat hoeft gezien je openingspost niet erg te zijn, omdat je nu vaak nee moet verkopen. 

 

Ik zag inderdaad geen reistijd of reiskosten op je site. Is dat een bewuste keuze?

 

Met zo'n vage disclaimer haal je meteen alle duidelijkheid weer onderuit. Je kunt ook vaste prijzen per maand van het jaar hebben. Net als campings en vakantiehuisjes. Organisaties met minder budget kunnen dan vooraf al zien dat ze je beter in mei kunnen laten langskomen dan in juni of juli. Dat geeft jou ook meer spreiding.

 

Dan is een vanaf en tot prijs misschien wel het best, ik denk dat weinig bezoekers daar van afhaken en toch nieuwsgierig zijn wat de kosten worden. Met onder de tabel een korte uitleg waarom de prijzen kunnen verschillen. Lijkt mij wel logisch dat de prijs wordt bepaald afhankelijk van een volle agenda (dus meer inzet personeel etc.) 

 

Heb ik dure prijzen in juni dan mis ik alsnog de kleinere particulieren feestjes die soms heel leuk aansluiten op een opdracht. 

 

Ik heb de reiskosten al in de prijs berekend. We gaan niet naar Groningen of Zeeland, bij een aanvraag meld ik gewoon dat dit niet rendabel is en ze beter een andere aanbieder kunnen huren. We gaan wel weer naar Groningen als het om een bedrijfsfeest van 800 personen gaat, dus ik wil niks uitsluiten en het zo aantrekkelijk mogelijk maken ons toch om een offerte te vragen. Het komt dan ook nog voor dat er na die opdracht weer een heel klein feestje in Groningen is wat je dan toch weer even mee pikt met een uurtje scheppen, zonder hier de hoofdprijs voor hoeft te vragen. Zet je de reiskosten er wel bij was die particulier al afgehaakt om een offerte aan te vragen. Nu heb ik alsnog de vrijheid een aanbod te doen of niet.

 

Ik wacht nog even af wat anderen hier van vinden. Opmerkingen over de rest van de site altijd welkom. (overzichtelijk  genoeg, te veel ijskarren weergegeven? Meer sfeerfoto's op locatie? lettertype goed leesbaar? )

aangepast door ijscoman

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie
  • 1

Wat mij betreft is de prijs te laag en/of je hebt te weinig ijskarren om te verhuren. Volgens mij draait je concept verder prima.

 

Verder denk ik dat als je het niet goed kan uitleggen op de website, je dit beter bij een offerte aanvraag kan doen. Wellicht wel een voorbeeldprijs ter indicatie.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 1

Tja, ik begrijp jouw vraag wel en denk tegelijkertijd dat de prijsstrategie iets is dat altijd onderhouden moet worden, je moet immers voldoende marge kunnen blijven maken.

 

Met de huidige inflatie is enerzijds een hogere prijsstelling overigens wel te rechtvaardigen, de communicatie daarover moet daarop uiteraard aansluiten. De doorwerking van inflatie kan op een gegeven moment wel erin resulteren dat men op proposities als de jouwe eerder gaat bezuinigen. Dus heel terecht dat je anticipeert op de toekomstbestendigheid van jouw bedrijf.

 

In jouw reacties lees ik allerlei overwegingen die je hebt om te verbeteren, misschien is het een idee om de specifiekere productmarktcombinaties eerst iets beter door te lichten?

Je kunt dan misschien beter onderbouwde keuzes maken om bepaalde klussen al dan niet onder bepaalde condities aan te nemen. Je houdt bovendien in zoveel woorden toch de optie 'Maatwerk altijd bespreekbaar' altijd nog open.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

Frisse site, past wel bij het product. 

Als klant wil ik graag weten waar ik ongeveer aan toe ben. Een duidelijke prijs is dus belangrijk. En verder snap ik niet hoe je met deze prijzen uitkomt met de personeels- en transportkosten. Dat je populair bent snap ik. Enig marktonderzoek leert wat de concurrentie vraagt:  
https://www.ijscokar.com/pagina/prijzen-ijskar-huren.html

https://dejongsijs.nl/ijskar-huren/ 
https://zuliani-gelato.nl/reserveren/
(deze laatste twee sites hebben een slimme calculator; moet aan te passen zijn naar dynamische prijzen)

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie
  • 1
16 uur geleden, ijscoman zei:

In het seizoen is de vraag zeer verschillend, ik wil in april goedkoper kunnen zijn dan in juni.

Wil je dat kunnen zijn, of kun je dat redelijk vastzetten? Dan kun je overwegen om met hoogseizoen- en laagseizoen tarieven te werken. Dat kun je dan weer op twee manieren inrichten: of je wijzigt de prijzen op je website zodra je van hoog- naar laagseizoen (of andersom) gaat, of je toont ze altijd allebei. 

 

 

16 uur geleden, ijscoman zei:

Ook wil ik als er al 4 ijskarren op de weg zijn de 5e ijskar voor een duurdere prijs aanbieden, want het is een hoop extra werk wat dan nog wel moet lonen, maar aan de andere kant wil ik die 5e ijskar wel weer goedkoop aanbieden als we al om de hoek zijn en deze mooi in de route is op te nemen.

Hieruit maak ik op dat je de tarieven nog niet zo vast wil zetten als ik hierboven voorstel, klopt dat? Dan lijkt een prijsrange me een prima invulling, maar wel goed om de maximale prijs duidelijk te communiceren (of de meerprijs bij extra zaken o.i.d.). Een prijsindicatie zonder plafond zou mij afschrikken, zoals Ron ook al benoemde.

 

14 uur geleden, ijscoman zei:

Opmerkingen over de rest van de site altijd welkom.

Een aantal zaken die me opvielen:

  • Op de prijzenpagina staat dat ik zelf m'n ijskar kan kiezen en op de pagina van ijskarren staan ook een fiets, barren en wagens. Zijn die allemaal (voor hetzelfde tarief) te kiezen? 
  • Op de homepage staat een afbeelding/knop naar de reviews (boven Impressie), maar de link daarachter gaat naar de offertepagina.
  • Het jaartal in de footer bij de copyright staat nog op 2018. Dat wekt bij mij altijd de indruk dat een website niet zo vaak wordt onderhouden.
  • Ik vind erg weinig informatie over jullie, terwijl dat volgens mij best goed zou passen om dat uit te breiden. Jullie leveren een gezellig product/dienst en ik kom wel een zinnetje over ambachtelijk ijs sinds 1907 tegen, maar niet veel meer dan dat.

 

Tot slot over de prijzenpagina:

De zes blokken lijken veel informatie te geven, maar als je ze allemaal doorneemt zie ik dat driekwart van de informatie hetzelfde is. De variabelen zijn dus het aantal bolletjes en de tijdsduur, en die twee zorgen uiteraard voor een andere prijs. Als je toch deze pagina op de schop wil nemen, zou je dat wellicht ook kunnen herzien. In ieder blok is nu het eerste wat het oog trekt de cirkel bovenaan met de prijs, terwijl ik denk dat het aantal bolletjes de eerste stap zou zijn, gevolgd door de tijdsduur. De andere voordelen (6 smaken ijs, ijskar naar keuze, inclusief bediening, geen transportkosten) zou je ook één keer bij je staffels kunnen noemen, bijvoorbeeld in de vorm van "Altijd inbegrepen:".

 

Het is overigens nu ook jammer dat iedere staffel een 'offerte aanvragen' knop heeft, maar dat er in het formulier dan nog niets wordt ingevuld. Het maakt dus niet uit op welke knop je klikt, je komt toch op een leeg formulier.

 

Wellicht kun je de hele prijzenpagina hiermee nog overzichtelijker maken, waarbij je dan ook ruimte hebt om duidelijk de prijsrange per staffel te communiceren.

 

Al met al overigens een leuk product en bijpassende website!

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, Hans van den Bergh zei:

Tja, ik begrijp jouw vraag wel en denk tegelijkertijd dat de prijsstrategie iets is dat altijd onderhouden moet worden, je moet immers voldoende marge kunnen blijven maken.

 

Met de huidige inflatie is enerzijds een hogere prijsstelling overigens wel te rechtvaardigen, de communicatie daarover moet daarop uiteraard aansluiten. De doorwerking van inflatie kan op een gegeven moment wel erin resulteren dat men op proposities als de jouwe eerder gaat bezuinigen. Dus heel terecht dat je anticipeert op de toekomstbestendigheid van jouw bedrijf.

 

In jouw reacties lees ik allerlei overwegingen die je hebt om te verbeteren, misschien is het een idee om de specifiekere productmarktcombinaties eerst iets beter door te lichten?

Je kunt dan misschien beter onderbouwde keuzes maken om bepaalde klussen al dan niet onder bepaalde condities aan te nemen. Je houdt bovendien in zoveel woorden toch de optie 'Maatwerk altijd bespreekbaar' altijd nog open.

 

We zijn met ons concept wel goedkoper dan bijv. een ander foodtruck concept zoals smoothies, cocktails, snackwagen die besteld kan worden. Tijdens Corona hadden we voldoende werk, daar waar luxe bedrijfsfeesten met alles er op en er aan niet door gingen, werd dan maar een snackwagen en ijskar tussendoor besteld. Dus mocht het allemaal wat minder luxe worden zal het ijsje vast nog wel blijven. Ik ben vorig jaar in elk geval zeker een 10-15% omzet misgelopen uit angst een hogere prijs te rekenen. Toch zonde. 

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, RubenT zei:

Wil je dat kunnen zijn, of kun je dat redelijk vastzetten? Dan kun je overwegen om met hoogseizoen- en laagseizoen tarieven te werken. Dat kun je dan weer op twee manieren inrichten: of je wijzigt de prijzen op je website zodra je van hoog- naar laagseizoen (of andersom) gaat, of je toont ze altijd allebei. 

 

 

Hieruit maak ik op dat je de tarieven nog niet zo vast wil zetten als ik hierboven voorstel, klopt dat? Dan lijkt een prijsrange me een prima invulling, maar wel goed om de maximale prijs duidelijk te communiceren (of de meerprijs bij extra zaken o.i.d.). Een prijsindicatie zonder plafond zou mij afschrikken, zoals Ron ook al benoemde.

 

Een aantal zaken die me opvielen:

  • Op de prijzenpagina staat dat ik zelf m'n ijskar kan kiezen en op de pagina van ijskarren staan ook een fiets, barren en wagens. Zijn die allemaal (voor hetzelfde tarief) te kiezen? 
  • Op de homepage staat een afbeelding/knop naar de reviews (boven Impressie), maar de link daarachter gaat naar de offertepagina.
  • Het jaartal in de footer bij de copyright staat nog op 2018. Dat wekt bij mij altijd de indruk dat een website niet zo vaak wordt onderhouden.
  • Ik vind erg weinig informatie over jullie, terwijl dat volgens mij best goed zou passen om dat uit te breiden. Jullie leveren een gezellig product/dienst en ik kom wel een zinnetje over ambachtelijk ijs sinds 1907 tegen, maar niet veel meer dan dat.

 

Tot slot over de prijzenpagina:

De zes blokken lijken veel informatie te geven, maar als je ze allemaal doorneemt zie ik dat driekwart van de informatie hetzelfde is. De variabelen zijn dus het aantal bolletjes en de tijdsduur, en die twee zorgen uiteraard voor een andere prijs. Als je toch deze pagina op de schop wil nemen, zou je dat wellicht ook kunnen herzien. In ieder blok is nu het eerste wat het oog trekt de cirkel bovenaan met de prijs, terwijl ik denk dat het aantal bolletjes de eerste stap zou zijn, gevolgd door de tijdsduur. De andere voordelen (6 smaken ijs, ijskar naar keuze, inclusief bediening, geen transportkosten) zou je ook één keer bij je staffels kunnen noemen, bijvoorbeeld in de vorm van "Altijd inbegrepen:".

 

Het is overigens nu ook jammer dat iedere staffel een 'offerte aanvragen' knop heeft, maar dat er in het formulier dan nog niets wordt ingevuld. Het maakt dus niet uit op welke knop je klikt, je komt toch op een leeg formulier.

 

Wellicht kun je de hele prijzenpagina hiermee nog overzichtelijker maken, waarbij je dan ook ruimte hebt om duidelijk de prijsrange per staffel te communiceren.

 

Al met al overigens een leuk product en bijpassende website!

 

IJskarren zijn wel allemaal voor hetzelfde tarief te kiezen, echter gaan we niet snel met elke ijskar op pad. Dan geef ik aan dat deze al verhuurd is. Het wordt een te grote puzzel om voor elke ijskar aparte tarieven te rekenen. Zodra ik aangeef welke ijskar wél beschikbaar is dan is het ook altijd prima. Nooit problemen mee gehad. Onze kracht is wel weer het assortiment aan ijskarren waar mee we wat willen uitstralen. 

 

Een pagina "over ons" hadden we vroeger in de menu balk, echter hier wordt zelden of nooit op geklikt. Er is hier gewoon weinig interesse in. 

 

Mensen gaan regelrecht naar info of de prijs, daarna verlaten ze de site of vragen ze een offerte aan. Nog geen 1% kijkt op het kopen "over ons".  Deze hebben we nu ergens in de footer staan. 

 

De overige punten zijn wel interessant om ze nog even op de i te zetten voor het nieuwe seizoen start.

 

Zelf twijfel ik er nog aan of er meteen voldoende impressie wordt weergegeven. Misschien een voller foto album onderin of zal dat de aandacht weghalen en staat het nu wel goed? We hebben inmiddels weer een hele reeks leuke foto's op mooie locaties verzameld. Al scrollen de meeste bezoekers al niet eens helemaal naar beneden...

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie
  • 0

De hele website staat vol met de knop "Offerte Aanvragen".

Kijk ik op de pagina Prijzen, dan staan overal al prijzen genoemd (bv 300 bolletjes, 350 euro), behalve de eerste van minder dan 200 bolletjes. Dan hoef ik toch alleen bij minder dan 200 bolletjes een offerte aan te vragen?

Maar onder elke kolom staat weer de knop Offerte Aanvragen, terwijl de prijs al bovenaan staat.

Link naar reactie
  • 0
13 uur geleden, ijscoman zei:

Een pagina "over ons" hadden we vroeger in de menu balk, echter hier wordt zelden of nooit op geklikt. Er is hier gewoon weinig interesse in. 

Als jullie dit al hebben ervaren dan lijkt het me een goede keuze zoals het nu is. Ik had verwacht dat er meer interesse in was geweest.

 

 

14 uur geleden, ijscoman zei:

Zelf twijfel ik er nog aan of er meteen voldoende impressie wordt weergegeven. Misschien een voller foto album onderin of zal dat de aandacht weghalen en staat het nu wel goed? We hebben inmiddels weer een hele reeks leuke foto's op mooie locaties verzameld. Al scrollen de meeste bezoekers al niet eens helemaal naar beneden...

Onderdelen zoals sfeerimpressies zijn, denk ik, ook niet voor iedere bezoeker nodig. Een deel gaat meteen naar de karren en/of prijzen, maar een ander deel is (onbewust) nog op zoek naar wat overtuiging. En ik denk dat impressies daar een goed middel voor zijn. Het kan sowieso geen kwaad om meer afbeeldingen aan die slider toe te voegen, toch? De pijltjes van de slider werken bij mij trouwens niet. Als je er echt meer op in wil zetten kun je er ook nog een aparte pagina voor maken, wellicht zelfs met een korte toelichting wat jullie hebben gedaan voor die klant.

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, DaMedia zei:

De hele website staat vol met de knop "Offerte Aanvragen".

Kijk ik op de pagina Prijzen, dan staan overal al prijzen genoemd (bv 300 bolletjes, 350 euro), behalve de eerste van minder dan 200 bolletjes. Dan hoef ik toch alleen bij minder dan 200 bolletjes een offerte aan te vragen?

Maar onder elke kolom staat weer de knop Offerte Aanvragen, terwijl de prijs al bovenaan staat.

 

Ik denk dat je de vraagstelling niet goed hebt gelezen. De prijzen ga ik juist wijzigen in meer flexibele prijzen. 

De offerte knop overal laten verschijnen is de bedoeling, hier wordt gelukkig veel gebruik van gemaakt. Ook al staan de prijzen beschrijven, er staat onder de tabel een duidelijke tekst:

 

In de prijstabel staan de veel voorkomende bestellingen. Voor elk aantal gasten maken wij een offerte op maat.

Vrijblijvend: Een offerte aanvraag is geheel vrijblijvend en geen directe reservering. Wij sturen u eerst een offerte op maat. 

 

De reden hier van is dat er geen directe reservering kan worden gedaan, ik wil zelf bepalen of de aanvraag interessant genoeg is en rendabel te maken is. Anders heb ik de hele zomer vol staan met partijen van 50 personen van Groningen tot Maastricht. 

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie
  • 0
23 uur geleden, insparcom zei:

Frisse site, past wel bij het product. 

Als klant wil ik graag weten waar ik ongeveer aan toe ben. Een duidelijke prijs is dus belangrijk. En verder snap ik niet hoe je met deze prijzen uitkomt met de personeels- en transportkosten. Dat je populair bent snap ik. Enig marktonderzoek leert wat de concurrentie vraagt:  
https://www.ijscokar.com/pagina/prijzen-ijskar-huren.html

https://dejongsijs.nl/ijskar-huren/ 
https://zuliani-gelato.nl/reserveren/
(deze laatste twee sites hebben een slimme calculator; moet aan te passen zijn naar dynamische prijzen)

 

De ene concurrent is de andere niet. De Jong richt zich vooral op festivals, verkooppunten en doet daar naast ook het verhuur. Voor elke opdracht zullen ze personeel in moeten zetten, door de vele andere activiteiten zullen ze niet zo staan te springen om de kleine partijen, dus voor de hoofdprijs en anders maar niet. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand voor een feestje tot 100 personen 600 euro voor een ijsje gaat betalen terwijl legio aanbieders voor de helft komen. 

 

Wij richten ons voor 90% op verhuur en zetten pas personeel in zodra het wat drukker wordt. Voor 2 partijen in ongeveer 6 uur kan je prima op pad gaan. 

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.