• 0

Patent geldigheid

Goedemiddag,

Ik heb een product gezien dat ik graag zou willen importeren.

Echter zag ik op het USPTO dat er een patent aanvraag voor is gedaan, de huidige status van de aanvraag is Abandonment (sinds 2015).

Ik lees echter bij USPTO dat het mogelijk is om op een later moment de aanvraag opnieuw op te pakken.

 

Als de patent aanvraag op een later moment opnieuw wordt opgestart en het patent wordt toegekend, heeft dit dan effect op mijn zakelijke activiteiten?

Ja ik gebruik de informatie uit het patent, maar op dit moment is er geen actief patent of zelfs in behandeling.

 

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken.

 

Mvg,

Casper

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Casper, welkom op HL.

 

Ik heb geen flauw benul van patentrecht, maar wel een tip als moderator:

 

Wees helder in je vraag. Je schrijft eerst dat je een product wilt importeren. Daarna dat je informatie uit het patent gaat gebruiken. (Of misschien bedoel je beide?)

 

Voor een goed antwoord is nodig dat je duidelijk aangeeft wat je wilt doen en waarom een patent (ook als dat later toegekend zou worden) voor jou mogelijk een probleem is.

 

Immers, een patent verbiedt op zich niet de import van een product, tenzij het product gekocht wordt van een partij die het patent schendt.

 

Gebruik van informatie uit een patent is op zich ook niet verboden. 

 

Kortom, wat ben je precies van plan? Is het de bedoeling dat jij het product elders laat maken (bij een derde die niks van doen heeft met deze verlaten patentaanvraag) en dan gaat importeren?

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Je zit in Europa/Nederland (neem ik aan), dus je moet kijken naar Europese/Nederlandse octrooien. Zolang je niet zakelijk actief bent in de US heb je niets met US octrooien/aanvragen te maken.

 

Waar lees je dat een vervallen octrooiaanvraag later weer kan worden opgepakt? Volgens mij is dat niet mogelijk, niet in Europa en niet in de US, ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord (en al helemaal niet na 7 jaar). Maar de enige die je daar echt uitsluitsel over kan geven is een US octrooigemachtigde, dus een US patent attorney.

 

Ik denk niet dat je in Europa iemand zult vinden met voldoende kennis van US octrooirecht om met 100% zekerheid te kunnen zeggen hoe het zit, maar zoals gezegd: het lijkt me sterk.

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.