• 0

CE & Certificaten

Goedemiddag,

 

Ik wil een product uit China laten komen en er een eigen EAN + Merk + doos ontwerp op laten zetten.

Verder is dit een off the shelf product dat vrij wordt aangeboden.

 

Is het in dit geval nodig om nieuwe certificaten op te laten maken of kan ik het certificaat van Chinese fabrikant gebruiken.

Waar ligt de grens dat je een compleet certificaat nodig hebt. Gezien de kosten die dit met zich meebrengt zou ik dit graag willen vermijden / uitstellen.

 

Zo speel ik met de gedachten om de verpakkinsinhoud aan te passen. 
In dit specifieke geval zitten er 2 stuks in een retail verpakking, ik wil dit vergroten naar 3 of 4 stuks zodat de verkoop waarde omhoog kan.

 

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken.


Met vriendelijke groet,

Casper

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Casper,

 

Het is een ander product en iets andere vraag maar lees deze post eens op je gemak door en dan zie wat er zoal kan spelen bij de import van buiten de EER.

 

Realiseer je ook dat je als producent wordt gezien en dat is een andere juridische positie dan een handelsagent en veel verzekeraars willen de import van buiten de EER van bepaalde producten helemaal niet verzekeren!

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, Casper6 zei:

kan ik het certificaat van Chinese fabrikant gebruiken

De vraag is eigenlijk: waar ben ik verantwoordelijk voor? En als ik verantwoordelijk (en hoofdelijk aansprakelijk) ben, neem ik dan genoegen met een papiertje van een Chinese fabrikant, of... wil ik toch iets zekerder weten  of het product echt voldoet aan de Europese eisen?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.