• 0

Verificatie - hoe weg boeken?

Regelmatig krijg ik een bedrag gestort of juist afgeschreven voor services die via de automatische incasso lopen. Het gaat hier uiteraard om minimale bedragen van slechts een paar cent. Hoe kan ik dit het beste wegboeken?

 

Ik zelf neig ernaar om, indien het bijvoorbeeld een bijschrijving voor de automatische incasso van google ads betreft, dit onder de post 4510 (reclame & advertenties) weg te boeken, als zijnde "inkomen".

 

Kan dit kwaad of is dat een prima aanpak?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
4 uur geleden, JonnyDB zei:

Ik zelf neig ernaar om, indien het bijvoorbeeld een bijschrijving voor de automatische incasso van google ads betreft, dit onder de post 4510 (reclame & advertenties) weg te boeken, als zijnde "inkomen".

 

Je moet eigenlijk niet kijken naar het totaalbedrag, maar de samenstelling ervan - en die vervolgens uitsplitsen.

 

Stel dat er per saldo 10 euro wordt afgeschreven, dan moet je dus niet 10 euro onder post 4510 wegboeken, maar kijken naar de samenstelling van die 10 euro. Het kan dus zijn dat die 10 euro bestaat uit 20 euro inkomsten en 30 euro kosten. Dan moet je die factuur dus opsplichten in 30 euro kosten (op 4510) en 20 euro inkomsten (op bijvoorbeeld 8510). 

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.