• 0

Ben ik zelfstandig genoeg vanuit mijn BV?

Ik wil een BV bedrijf openen, ik zal één klant hebben, de klant maakt machines en ik zal de verpakking voor de machines ontwerpen met specificaties van de klant. Ik zal de software van de klant moeten gebruiken om veiligheidsredenen. De klant zal geen controle over mij hebben (ik kan op elk moment werken), maar we zullen enkele vergaderingen hebben om te zien of de voortgang verloopt zoals ze willen of om op de hoogte te blijven als de specificaties veranderen. Ik zal de verpakking ontwerpen en contact opnemen met de producenten om de verpakking te bouwen. Ik zal een factuur bestellen, maar mijn klant zal rechtstreeks aan de bouwer betalen voor de verpakking. Ik ontvang alleen geld voor het ontwerpen van het product en administratieve zaken. Dit kan worden beschouwd als een legitiem BV-bedrijf of een vals BV-bedrijf en ik zou moeten werken als werknemer

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

welkom Joline

 

Ik heb er voor de leesbaarheid een apart topic van gemaakt.

 

De hamvraag hier is of er een gezagsverhouding bestaat tussen jou en je opdrachtgever. Doorgaans kijk je dan naar:

- opvolgen van aanwijzingen;

- uitvoeren van voorgeschreven werkzaamheden;

- op locatie en tijdstip dat door hen bepaald wordt;

- met middelen die door hen beschikbaar worden gesteld;

(- en mogelijk in de toekomst, werkzaamheden die elders in het bedrijf ook door personeel worden verricht, of werkzaamheden die ingebed zijn in de organisatie, zoals een bezorger voor een bezorgrestaurant, een boekhouder op een accountantskantoor).

 

Jouw werkzaamheden lijken een beetje in het midden te zitten. Niet echt makkelijk om hier ja of nee op te zeggen. 

 

Waarom deze ene BV en streef je ook naar meer opdrachtgevers?

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.