• 0

Jaarstukken - uitstel vragen voor termijn 15 maanden?

(aangepast)

Beste ondernemers,

 

Teneerste bedankt aan iedereen die meedraagt aan deze forum.

 

Als een novice ondernemer wil ik graag advies van jullie -

- In 2022 heb ik mijn ZZP naar BV omgezet (via geruisloze omzetting) Volgens de oprichtingsakte moet de jaarstukken binnen 15 maanden gemaakt worden via de algemene vergadering. Dit jaar heb ik een nieuwe boekhouder en hij heeft enorm druk. Het gaat hem niet lukken om de jaarstukken binnen die termijn te maken. Ik heb de optie om weer een nieuwe boekhouder te zoeken maar lijkt me best wel een ingewikkeld taak. Kan de termijn van 15 maanden verlengd worden en hoe - moet ik weer naar de notaris? Moet ik iets in rekening houden als ik voor het verlengen van termijn zou kiezen?

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Maar dan heb je toch nog een jaar...

Dat moet toch wel kunnen lukken lijkt mij. Anders kan je beter iemand anders zoeken, zou ik denken.

 

Edit:

Je bedoelt 15 maanden na 01-01-2022?

Dan heb je maar 2 weken! Krap aan.

Maar het hele jaar hoeft toch niet op een rij gezet te worden? Kan dan niet zo moeilijk zijn om het binnen twee weken af te ronden.

 

aangepast door shoptillyoudrop

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0
59 minuten geleden, Manapo zei:

Volgens de oprichtingsakte moet de jaarstukken binnen 15 maanden gemaakt worden via de algemene vergadering.

dat lijkt me een misvatting. Er is geen wettelijke bepaling die voorschrijft dat na een geruisloze inbreng de jaarstukken binnen 15 maanden na de inbrengdatum gereed moeten zijn.

 

Ik denk dat je hier doelt op de inbreng zelf. Die moet binnen 15 maanden na de inbrengdatum (terugwerkende kracht) gereed zijn.

 

De jaarrekening over 2022 kan gewoon voor 8 oktober 2023 afgerond worden. De aangifte VPB zonder uitstel voor 1 juni 2023.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.