• 0

Voordelen van buitenlandse vennootschap in NL

(aangepast)

Hoi, wat zijn de voordelen van het opzetten van een buitelandse rechtsvorm voor het ondernemen in nl in tegenstelling tot het opzetten in Nl? 

Wij willen een online handel opstarten en importeren uit Pakistan en China. 

aangepast door Irfan86
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Irfan, welkom op HL

 

Je vraag valt haast niet te beantwoorden. Om iets zinvols te kunnen zeggen op jouw vraag moet degene die antwoord geeft namelijk de vergelijking kunnen maken tussen de juridische, financiële en fiscale gevolgen van het hebben van een rechtsvorm in Pakistan of China die in Nederland een lokale vestiging opent, en het hebben van een BV in NL.

 

Aan welk land denken jullie dan om daar een onderneming op te richten?

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste Joost, 

 

Bedankt voor je reactie. De vergelijking op basis van de juridische, financiele en fiscale gevolgen is precies waar ik naar informeer. Wij overwegen dus om een rechtsvorm op te zetten of in Pakistan of in Nederland. De activiteiten zullen in Nederland worden verricht( verkoop) en import zal plaats vinden voornamelijk uit Pakistan. 

Link naar reactie
  • 0

Dat is een serieuze casus waarbij je iemand nodig hebt die weet hoe het in beide landen er aan toe gaat. Vaak kom je dan uit bij de grote vier: PWC KPMG EY Deloitte.

 

Als je internationaal gaat ondernemen, begroot dan ook een ruim bedrag aan advieskosten. 

 

Of hou het simpel en begin in Nederland. Om te importeren uit Pakistan heb je natuurlijk niet per se een onderneming in Pakistan zelf nodig

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Irfan86 zei:

De vergelijking op basis van de juridische, financiele en fiscale gevolgen is precies waar ik naar informeer.

 

 

Uit interesse: waarom vraag je in je startbericht alleen naar de voordelen? Ken je de nadelen al?

 

( Zo zou ik als Nederlandse afnemer niet graag zaken willen doen met een bedrijf met een voor mij volkomen onbekende Pakistaanse rechtsvorm, en wordt het voor zo'n rechtsvorm ook erg lastig om in Nederland een bankrekening te openen ) 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ja klopt helemaal Joost. Ik verblijf zelf momenteel in Pakistan en kan hier zelf informeren hoe het er hier aan toe gaat, maar weet niet hoe het werkt in Nederland en bij wie ik terecht man. Op de kvk website wordt ook niets duidelijk. Ik wil wel toevoegen dat we ook alleen in Nederland willen beginnen en het simpel houden en indd heb je daar ook geen buitenlands rechtsvorm voor nodig. Mij was verteld en op de kvk website las ik ook dat je kosten kan besparen en het ook simpeler kan zijn om buitenlandse rechtsvorm op te zetten. En er kunnen mogelijke fiscale voordelen aan verbonden zijn. Ik ben een compleet leek op dit gebied dus ik dacht ik informeer hier. Super bedankt voor uw reactie, info en advies. Ook de andere heren bedankt voor uw reactie. 

Link naar reactie
  • 0

dat snap ik Irfan, alleen wij kennen jouw situatie niet, dus is het voor ons onmogelijk om een soort standaard vergelijking te geven. Die is er nl. niet. Wat fiscaal gunstig aan Pakistan kan zijn, kan juridisch een enorm risico opleveren en vice versa. 

Vandaar de suggestie om het simpel en overzichtelijk te houden óf goed te investeren in internationaal advies

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

Het allerbelangrijkste advies aan een leek is: stap niet in welke constructie dan ook als je hem niet volledig begrijpt.

Richt ook geen kerstboom aan rechtsvormen op omdat je als het een succes wordt je meerdere rechtsvormen nodig hebt.

 

Ben je klein? begin dan klein.

Er is maar 1 ding zeker als je succesvol wordt zul je meermaals je organisatiestructuur moeten aanpassen aan de nieuwe realiteit, geen enkele startende ondernemer is in staat bij de start een organisatie structuur te bedenken waar hij de komende 25 jaar mee voort kan.

 

Via onderstaande link kun je naar informatie van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RvO)

Dat is vanuit het NL perspectief hoe je in Pakistan kan starten met een bedrijf. Ik weet dat jij juist vanuit pakistan start. maar veel basis kennis die ook nodig is zal je wel op die site kunnen halen

https://www.rvo.nl/onderwerpen/landen-en-gebieden/pakistan/bedrijf-starten

 

er is ook een Engelstalige variant van de RvO site https://english.rvo.nl maar die is ook vooral vanuit de NL sitatue gericht

 

Als je meer vanuit het perspectief van buitenlands ondernemer die in NL wil starten wilt lezen dan kun je via business.gov.nl zoeken naar informatie zoeken. Die site is ook van RvO maar is opgezet als voorlichting aan Buitenlandse ondernemers hoe zij in NL kunnen gaan ondernemen of zakendoen met NL.

https://business.gov.nl/

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.