• 0

Zakelijke instant messaging

Ik las net in emerce dat Reuters ook met een zakelijke instant messaging applicatie komt. Wat denken jullie van de slagings kans van een dergelijk initiatief?

 

Ik zet mij geld op msn messenger omdat je er simpelweg niet omheen kunt. Het ding krijg je nagenoeg niet gedeinstalleerd en het integreerd met de meeste office apps.

 

Ook de zakkelijke versie zal wel heftig met xp pro geïntegreerd gaan worden.

 

(artikel emerce kan je hier vinden)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik las het ook net. Ik vraag me af wat de verschillen zijn tussen zakelijke IM's en die voor alledaags gebruik. IM is toch gewoon IM? Hang er een paar mutimedia toepassingen aan en combineer de contacten met die van outlook en je bent klaar. Veel meer uitbreidingen kan je daar toch niet voor bedenken? Het enige verschil zou dan dus zijn dat zakelijke IM's alleen over het intranet werken. Dus geef ik de bestaande IM's de meeste kans omdat iedereen deze kent en ze betrouwbaar zijn. Het zal dus wel weer op MSN uitdraaien.

Link naar reactie
  • 0

Beveiliging schijnt een hot topic te zijn, maar als je volgens mij je gezond verstand gebruikt dan verstuur je geen uiterst gevoelige informatie via de email of een IM applicatie?

 

Voor de rest zie ik ook niet zo veel uitbreidingen voor een zakelijke IM app. En als je het alleen over je Intranet kan gebruiken dan verliest de IM app iets van zijn kracht volgens mij?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Beveiliging schijnt een hot topic te zijn, maar als je volgens mij je gezond verstand gebruikt dan verstuur je geen uiterst gevoelige informatie via de email of een IM applicatie?

Dat is nu juist wel de bedoeling, dat IM werkt als extra communicatiekanaal. Daar moet je dus tijdens een discussie of het stellen van een vraag alle relevante informatie in kwijt kunnen. Dus beveiliging is wel degelijk een belangrijk punt. Daarbij komt dat MSN Messenger voor zover ik weet geen logfiles bijhoudt, en een internetverbinding nodig heeft voor verificatie op de MSN-server (lokaal draaien kan dus niet). Daarnaast denk ik dat in die zakelijke apps betere ondersteuning zal zijn voor het gelijktijdig openen (en werken aan?) documenten. Zo zijn er nog wel meer aanvullende dingen te bedenken die handig zouden zijn in de zakelijke contacten (zowel intern als extern het eigen bedrijf).

 

En als je het alleen over je Intranet kan gebruiken dan verliest de IM app iets van zijn kracht volgens mij?

Hoezo? Je moet niet uitgaan van een bedrijf met drie man die allen in dezelfde ruimte werken natuurlijk, dan heeft het niet zoveel nut nee :)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind IM altijd zo handig voor mensen die ik niet ken of waar ik bijvoorbeeld op een zakenreis contact mee heb gelegd. De kans dat zij op mijn international Intranet aangesloten zijn is natuurlijk erg klein.

 

Als bedrijf als EDS is het natuurlijk handig om al je internationale vestigingen aan elkaar te knopen met een Intrante only IM app. Maar contacten naar derden met deze fantastische IM app is dan volgens mij niet mogelijk en daar mis je dan ook oppertunities volgens mij.

 

Tenzij je een optie hebt om met andere IM apps op "non-secure" basis te kunnen communiceren bijvoorbeeld.

 

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Tenzij je een optie hebt om met andere IM apps op "non-secure" basis te kunnen communiceren bijvoorbeeld.

 

In principe moet dat kunnen, met verschillende gebruikersgroepen, waaraan verschillende beveiliging aan te koppelen is. Zoiets zal het ook wel worden verwacht ik. Ook met de koppeling naar mobiele telefoons zijn voor bepaalde mensen en bedrijven voordelen te halen.

 

Ik vind IM's voor zakelijk gebruik met klanten trouwens niet fijn. Je kunt niemand bannen want dat staat niet netjes, bent dus altijd bereikbaar ookal wil je dat misschien niet altijd en de drempel contact met je op te nemen wordt nog lager dan via de telefoon of email, dus ben je daar langer mee bezig. Wel ken ik mensen die al hun bestaande klantencontacten afhandelen via MSN Messenger (een hostingprovider bijvoorbeeld), mijn voorkeur zou het niet hebben (naast het feit dat ik een belachelijke msn-naam heb, dat is ook niet bervorderlijk :)).

 

Iemand ervaring met IM's en klanten in de contactenlijst? Voors en tegens?

Link naar reactie
  • 0

ik gebruik het wel degelijk om te communiceren met klanten, maar gelukkig weten ze wel dat ze me alleen in dringende gevallen moeten aanspreken. er zitten er helaas wel een paar jochies tussen die nog html moet leren en mij daarvoor denken te kunnen gebruiken, die ga ik toch maar eens bannen :D

 

wat ik handig zou vinden als zakelijke & persoonlijke im: niet alleen verschillende im's in één client (trillian), maar ook verschillende contactlijsten. dan kan je heel makkelijk scheiden tussen prive online en zakelijk online.

 

beveiliging boeit me niet heel erg, in hoeverre is de kans aanwezig dat er mensen mijn im gaan sniffen?

 

nog een voordeel van zakelijk im als bellen lastig of vervelend is en irl praten niet mogelijk: ipv tientallen mailtjes heen en weer te sturen en communicatiestoornissen te krijgen kan je veel doelgerichter communiceren. ook als klinkt het een beetje 'onbeleefd', het grote voordeel is dat je iemand in de rede kan vallen :)

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik MSN voornamelijk voor communicatie met klanten, maar vooral met andere medewerkers. Doordat we op verschillende continenten zitten komt alleen wel het volgende probleem om de hoek kijken (Wat verder gaat dan alleen tasalverschillen): Cultuur en tijdsverschillen.

 

Momenteel ben ik trouwens een onderzoek aan het uitvoeren naar Virtuele Organisaties met werknemers in Azie en Europa. Hierbij zal IM zeer belangrijk zijn als communicatiemiddel. Als toevallig iemand nog gegevens/tips of kennis hierover heeft, dan hoor ik het graag. Welke andere (techinsche/management) methoden zouden jullie adviseren?

 

Ik houd jullie op de hoogte van het onderzoek.....

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.