Cryptocurrencies op de balans houden, koersverschillen
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marvin2023
Marvin2023
Beste iedereen,
Ik wil graag betalingen met crypto promoten (lokale klanten die te plekke afrekenen, geef ze kleine korting daarop) en wil daarom deze ook op de balans houden.
In de boekhouding waardeer ik uiteraard de betaling meteen in euro (omzet), met als tegenrekening "foreign currency".
Ik wil (bewust) het risico lopen op koersverschillen, zowel daling als stijging van de waarde over het jaar. (Klein potje, minder 2000 euro voor nu)
Nu zou ik denken, bij omzetting :
- Stijging van de munt bij omzetten naar euro. Is een winst en mag + bij "koersverschillen", winstverhogend.
- Daling van de munt bij omzetten naar euro. Is een verlies en mag - bij "koersverschillen", winstverlagend.
Kan dit belastingtechnisch? Ik zit vooral met het 2e punt, gaat de belasting meebetalen met dit koerstverlies (als er ook voordeel is met koerstwinst).
Ik kan natuurlijk ook zelf het verlies pakken(prive), maar dan geniet ik ook de winst (prive) ?
Mvg,
Marvin
Note: Ik heb namelijk verdere planning om gebruik te maken van dezelfde App (bijv. "digitale" kortingsbonnen, chatfunctie en andere features)
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen