• 0

Bedrijfsauto naar de sloop? Hoe zit het dan met de al teruggekregen btw?

(aangepast)

Goedemorgen iedereen,

Voor mij helaas een wat minder goede morgen maar dat terzijde.
Ik heb vorig jaar januari een bedrijfswagen gekocht waarvan ik de btw terug heb gekregen. deze kocht ik voor 2950 ex btw waar dus 619.50 aan btw van teruggekomen is.
Nu is deze bedrijfswagen op de balans gebracht en elke maand is er een bedrag van 59.49 afgeschreven.
Nu kreeg ik vanochtend te horen dat de wagen volledig rijp is voor de sloop en ik dus op zoek moet naar een andere bedrijfswagen.
Maar hoe verwerk ik dit in de boekhouding? ik zit al uren het forum te doorzoeken maar kom er niet helemaal uit.
En hoe zit het dan met de al teruggekregen btw? ik kan deze auto helaas niet meer verkopen, misschien krijg ik er 100 euro voor bij een sloperij maar dat is het dan ook wel.

ik hoop dat iemand mij verder kan helpen? 

groeten,

casto
 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1
57 minuten geleden, castoo zei:

misschien krijg ik er 100 euro voor bij een sloperij maar dat is het dan ook wel.

 

Nou, dan ben je dus € 17 aan BTW verschuldigd en vervolgens heb je een boekverlies van het verschil van de boekwaarde van de auto (misschien rond de 1500,- ?) en de € 83 die je 'verdiend' hebt bij de sloperij.

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Of je hem nu aan de sloop verkoopt voor 100 euro of aan een verzamelaar voor 10000 euro maakt voor het proces niet uit: je maakt een factuur, waarover je BTW berekent. Daarmee is het BTW hoofdstuk afgesloten.

 

Wat betreft de boekwaarde: het verschil verwerk je op de resultaatrekening.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.