• 0

wanneer kan ik de 0% vat regeling toepassen

Hi allemaal,

 

even korte uitleg: heb me 2 weken geleden ingeschreven bij het kvk als ondernemer, omdat ik sneakers doorverkoop op verschillende platformen en die is uitgegroeid tot een volledige onderneming en als particulier verkopen is het niet zo verstandig meer om het te doen.

nu verkoop ik als particulier op een Frans platform, ik heb ze gevraagd of je als bedrijf kan verkopen. en dat kan maar nu stuurde ze me een mailtje wat ik niet helemaal begreep. en misschien kan een van jullie me daarbij helpen

 

Are you under vat0 scheme ? If yes you'll find right after the process corresponding :)

 

This process aims at helping you to sell on Wethenew.

From now on, you will have to register your pairs on the seller space and not to treat with us by messages.

For that, you will have to register your pairs at the price including all taxes. Here is an example : for a pair that you want to sell for 80€ HT, you will have to put it at the price TTC, that is to say 80 x 1,2 = 96€ TTC.

Then, we will send you an offer at the price including VAT.

However, the transaction will still be at 0% VAT, so you will receive a confirmation of sale for 80€.

 

dit mailtje stuurde ze mij maar wat wordt er nu bedoelt met vat0 scheme?

 

mvg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

0% VAT (=BTW) is (bezien vanuit Frankrijk) van toepassing als jij van buiten de EU schoenen aanbiedt via die Franse website. Binnen de EU (als jij ondernemer bent met een NL BTW-nummer) is er sprake van BTW-verlegd. Dat is dus wezenlijk anders dan 0%!

 

Simpel gezegd: jij geeft jouw NL-BTW-nummer aan hen. Zij sturen jou een factuur met BTW verlegd.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

0% VAT (=BTW) is (bezien vanuit Frankrijk) van toepassing als jij van buiten de EU schoenen aanbiedt via die Franse website. Binnen de EU (als jij ondernemer bent met een NL BTW-nummer) is er sprake van BTW-verlegd. Dat is dus wezenlijk anders dan 0%!

 

Simpel gezegd: jij geeft jouw NL-BTW-nummer aan hen. Zij sturen jou een factuur met BTW verlegd.

bedankt voor de snelle reactie! dat houd dus in dat ik btw vrijgesteld wordt toch? 

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Joost Rietveld zei:

nee juist niet. Er is wel BTW in het spel, alleen wordt die verlegd.

 

Even voor mijn beeldvorming: nadat jij een paar schoenen hebt geplaatst op hun website, hoe verloopt het orderproces, de betaling en de levering?

als de schoen verkocht wordt, dan stuur ik het op naar hun in Frankrijk daarvoor krijg ik een ups label. nadat zij controleren of de schoen echt en ongedragen is. krijg ik binnen een aantal werkdagen het geld op mijn bankrekening 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.