• 0

van Holding-werkmaatschappij naar 1 BV

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op HL Streef.

 

Uiteraard is die er. Er zijn er zelfs meerdere, maar niet allemaal even nuttig of voordelig, afhankelijk van jouw situatie.

 

Maar eerst maar eens de vraag: waarom?

 

Die holding heb je er destijds immers niet voor niets tussen gezet (waarschijnlijk als extra horde tussen zakelijk en privé, of gericht op toekomstige verkoop). 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie Joost!

 

De Holding bestond al langer ivm een eerder bedrijf en aandelen. Toen ik de huidige werkmaatschappij oprichtte dacht ik dat er meer inkomsten zouden zijn. Dat valt tegen dus wil ik kosten minimaliseren. Ik wil echter wel graag de bedrijfsvoering vanuit een BV doen.

 

De reden is dus puur kostenbesparing.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat snapte ik uit je eerste bericht al 😉

Die holding had natuurlijk ook een functie:

 - oppotten winst

 - scheiding tussen bezit en risico

 - toekomstige verkoopbaarheid

 

Enfin, als je weet dat je de keuze voor 1 BV de juiste is, dan is de volgende vraag welke BV haal je eruit?

 

1. De holding eruit halen heeft als voordeel dat de werk BV zo blijft, dus zelfde bankrekening, BTW en KvK. Nadeel is dat je in beginsel in box 2 aandelen vervreemdt, dus afrekenen. Tenzij je een wat duurdere oplossing benut zoals fusie.

 

2. Werk BV leeg maken, daarna opheffen en in de holding verder gaan. Voordeel: geen afrekening met de fiscus. Nadeel: alles verandert qua nummers, contracten, vergunningen etc.

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.