• 0

Oproep EZ voor onderzoek informal investors

Aan alle ondernemers die gefinancierd zijn door particuliere investeerders,

Bijgaand een oproep van het Ministerie van Economische zaken om mee te werken aan een onderzoek naar de informele kapitaalmarkt.

 

De oproep is bestemd voor ondernemers die risicodragend vermogen hebben verworven van particuliere investeerders.

 

Het ministerie wil graag achterhalen hoe dat gaat met particuliere investeerders. Wat gaat er goed en wat gaat er fout. Dus ook als de ervaringen negatief zijn, of het bedrijf is uiteindelijk geen succes geworden, dan is dat ook belangrijk om te weten.

 

Als je ervaring hebt met particuliere investeerders, vraag ik je naam, adres en telefoonnummer te mailen naar maikel.swaters@brtls.nl (van bureau Bartels) hij zal je dan bellen voor een telefonisch interview.

 

Bij voorbaat dank,

Nils de Witte

 

--------------------------------------------------

 

Brief van het Ministerie van Economische Zaken, O/OFO/KO/02049736

 

Betreft: onderzoek markt privaat durfkapitaal

 

Geachte heer of mevrouw,

 

 

Graag wil ik uw medewerking vragen aan een onderzoek dat zich richt op de werking van de markt van privaat durfkapitaal. De achtergrond hiervan is kort als volgt.

 

De mate waarin bedrijven kunnen beschikken over de door hen benodigde productiefactoren, zoals kapitaal, bepaalt voor een belangrijk deel de kwaliteit van het ondernemingsklimaat. Private investeerders - ook wel aangeduid met de term 'informal investors' - kunnen hierbij een belangrijke rol spelen. Hun durfkapitaal is van groot belang voor het bieden van kansen voor ondernemersinitiatieven. Dit geldt vooral voor innovatieve starters.

 

Het is daarbij van groot belang om zo goed mogelijk te inventariseren hoe de markt van privaat durfkapitaal werkt, hoe de marktwerking kan worden verbeterd en wat daar voor nodig is. Daarom heeft het Ministerie van Economische Zaken Bureau Bartels verzocht dit te onderzoeken. Mogelijk dat de uitkomst van het onderzoek aanleiding geeft voor het formuleren van een aanvullende c.q. nieuwe beleidsrichting.

 

Naast, onder andere, een uitgebreide enquête onder private investeerders, vormt het raadplegen van (startende) ondernemers een belangrijk onderdeel van dit onderzoek. Via diverse kanalen wordt getracht (startende) ondernemers hiervoor te benaderen. Via één van deze kanalen kwam ook uw bedrijf naar voren.

 

Ik stel het zeer op prijs als u uw medewerking wilt verlenen aan een telefonisch gesprek over dit onderwerp met een vertegenwoordiger van Bureau Bartels te Amersfoort. Een medewerker van Bureau Bartels zal daartoe binnenkort contact met u opnemen voor het maken van een afspraak. Ik merk hierbij op dat de anonimiteit en de vertrouwelijkheid van de verstrekte gegevens gegarandeerd zijn.

 

 

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met dhr. M.T.H. Swaters (033-4792020) van Bureau Bartels.

 

 

Ik dank u bij voorbaat voor uw medewerking.

 

 

 

De Minister van Economische Zaken,

voor deze:

 

 

 

Mr. dr. R. Nieuwenkamp

Directeur Ondernemerschap & Financieel Ondernemingsklimaat

 

 

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Aan reacties in ieder geval geen gebrek. Ik had de oproep ook op onze nieuwslijst geplaatst en dat heeft in twee dagen meer dan 50 positieve reacties opgeleverd. Dus dat zit wel snor.

 

Ondernemers die ervaring hebben met investeerders willen daar klaarblijkelijk graag iets over vertellen. Als de resultaten van het onderzoek openbaar gemaakt worden, zal ik het laten weten.

 

Vriendelijke groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.