• 0

Uitvoerder zonder papieren

Goedenavond,

 

Ik word gevraagd door een bouwbedrijf om in de hoedanigheid van uitvoerder (Zzper ) een project te coördineren, echter heb ik geen uitvoerders papieren.
 

Kennis van bouwen en leiderschap is mij niet geheel onbekend, maar ik weet dat ik ook een hoop moet leren wbt zo efficiënt mogelijk kunnen coördineren.

 

Ik begrijp in de wandelgang dat dit best vaak gebeurt, dat timmermannen zonder uitvoerders papieren toch worden aangesteld als Uitvoerder. 
 

Nu is mijn vraag: Hoe staat het met mijn aansprakelijkheid aangezien ik wel beslissingsbevoegdheid heb?

 

ik hoor graag jullie mening/ervaring.

Met vriendelijke groet,

JLukassen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0
43 minuten geleden, Anno12 zei:

Nu is mijn vraag: Hoe staat het met mijn aansprakelijkheid aangezien ik wel beslissingsbevoegdheid heb?

Wat zegt je opdrachtgever? Wat zegt je aansprakelijkheidsverzekeraar?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond Ron,


Situatie is nu dat ik ben gevraagd waarbij ik heb aangegeven dat ik geen papieren heb voor uitvoerder .

 

Gesprek moet nog komen, en ze hebben me evengoed uitgenodigd.

 

Verzekeraar heeft gezegd dat mijn aansprakelijkheidsverzekering dit uitsluit ivm geen juiste papieren voor de functie als uitvoerder . 
 

Nu weet ik niet of de opdrachtgever ivm de informatie die nu al is gedeeld en toch ervoor kiezen om met mij verder te gaan , de  aansprakelijkheid kan verhalen bij de opdrachtgever? 

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, Anno12 zei:

Verzekeraar heeft gezegd dat mijn aansprakelijkheidsverzekering dit uitsluit ivm geen juiste papieren voor de functie als uitvoerder .

Op je vraag hoe het staat met je aansprakelijkheid kan ik dan zeggen: niet zo best. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1
12 uur geleden, StevenK zei:

Vastleggen dat die aansprakelijkheid door jouw opdrachtgever gedragen wordt. 


En bij voorkeur ook door de CAR en AVB verzekeraar van die opdrachtgever : zorg ervoor dat je als met name genoemde medeverzekerde op CAR en AVB opgenomen wordt: dat voorkomt ook dat die verzekeraars eventuele schade op jou kunnen verhalen.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Beste JLukassen,

 

Dan zou ik maar eens beginnen met een goed contract op basis van de leveringsvoorwaarden DNR (zie bijlage). Zeker als je je (beroeps)aansprakelijkheidsrisico niet geheel of gedeeltelijk kan afwentelen. De DNR beperken jouw aansprakelijkheid in bedrag, soort schade en in tijd én daarmee vrijwaart jouw opdrachtgever jou ook voor aanspraken van derden.

 

Daarnaast moet je je realiseren dat de CAR (dekt alleen materiële schade) en AVB (dekt alleen zaak- en letselschade) waar Norbert het over heeft alleen op het werk dat wil zeggen de bouwplaats van toepassing zijn en (letterlijk) daarbuiten niet behalve wat betreft een beperkte transportdekking voor te leveren (bouw)materialen.

 

Wat betreft de opmerking van jouw verzekeraar dat men het beroep van uitvoerder uitsluit (of niet wil verzekeren), omdat je niet over de juiste papieren beschikt, dan gaat men voorbij aan het feit dat het beroep vrij is én dat je als risicodrager ook moet kijken naar de werkervaring. Verzekeraar wat heb je liever iemand die net uit de schoolbanken komt met een diploma uitvoerder of een iemand met aantoonbaar een jarenlange werkervaring (als blauwe boord)?

DNR 2011.pdf

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.