• 0

Etikettering van non-food producten uit het buitenland

Voor onze webshop wil ik graag keukenmessen importeren uit Denemarken. Op het product staat Engelse en Deense productinformatie vermeld, echter geen Nederlandse productinformatie. Is dit een probleem als ik het product in Nederland wil gaan verkopen?

In de warenwet productveiligheid staan wel een aantal eisen waaraan je productinformatie moet voldoen, maar ik krijg helaas niet helder of het verplicht is om Nederlandse productinformatie op of in de verpakking te hebben, of dat Engelse productinformatie ook volstaat.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op Higherlevel!

 

Als ik me niet vergis liep Picnic recent tegen dit probleem aan, toen ze bepaalde producten goedkoper in Duitsland wilde inkopen. Zij hadden de Nederlandse productinformatie op hun website en app staan en op het product de Duitse. Dat was volgens de NVWA niet akkoord, maar ik weet niet of daar nog veranderingen in zijn gekomen. Wellicht kun je daar meer over vinden.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, RubenT zei:

Welkom op Higherlevel!

 

Als ik me niet vergis liep Picnic recent tegen dit probleem aan, toen ze bepaalde producten goedkoper in Duitsland wilde inkopen. Zij hadden de Nederlandse productinformatie op hun website en app staan en op het product de Duitse. Dat was volgens de NVWA niet akkoord, maar ik weet niet of daar nog veranderingen in zijn gekomen. Wellicht kun je daar meer over vinden.

Hi Ruben,

 

Bedankt voor je snelle antwoord en daarover heb ik ook het één-en-ander gelezen. Bij Picnic gaat het om voedsel waarbij Nederlandse productinformatie op het product verplicht is. Echter heb ik hier te maken met een non-food product, waarvoor weer andere regels gelden.

 

In ieder geval wel bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.