• 0

Het starten van mijn eigen “fashiontruck”

Hoi iedereen,

 

ik ben nu zelf 3 jaar eigenaaresse van mijn eigen kledingwebshop en winkel aan huis. Nu is mijn grote droom om hiernaast een fashiontruck te runnen. Onder het mom van “je hoeft je huis niet uit om te gaan shoppen” komt de fashiontruck door jou straat rijden. 
 

Denk aan een bakker die 1x in de week met zijn producten door de straat rijd en zijn producten verkoopt en weer naar de volgende straat op zijn route gaat. Hij maakt dit kenbaar door middel van social media of flyers. 
 

de truck zal voorzien zijn van dameskleding voor leuke “meeneem” prijsjes. Het is niet zo dat ik stil ga staan en ga wachten op klanten. 
 

Nu zou ik graag 1 of 2 keer in de week met de fashiontruck gaan rijden door verschillende dorpen. Maak het voor de klant een échte beleving en rij erna weer door naar de volgende straat op mijn route. De keer erna ga ik weer naar een ander dorp. Het moet ook een beetje “exclusief” blijven waardoor het voor de klant een gevoel meebrengt dat ze de aankoop nu of niet meer kunnen doen. 
 

 

Ik hoor graag jullie advies en dingen waar ik naar moet kijken en over na moet denken.
 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1
(aangepast)

Welkom op Higherlevel.

 

8 minuten geleden, Daaanx zei:

Ik hoor graag jullie advies en dingen waar ik naar moet kijken en over na moet denken.

Een rijdende winkel is mogelijk vergunningsplichtig danwel gebonden aan regels. Hetzelfde geldt voor flyers uitdelen op straat of ongeadresseerde flyers in brievenbussen. Deze regels verschillen per gemeente, informeer bij het ondernemersloket van de betreffende gemeenten.

 

 

aangepast door Ron van der Kolk
spelfout

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1

Ik denk dat dit wel een kans van slagen heeft.

 

Onlangs was ik in een appartementencomplex voor merendeels vermogende ouderen en daar kwam ook een soort van fashion truck langs. Van wat ik hoorde deden zij een hele rits van dat soort plaatsen aan. Het geheel gaf mij de indruk dat er wel een leuke boterham aan te verdienen was.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Om in te pikken op wat Derek-Jan zegt: in het bejaardentehuis hier in de buurt komt maandelijks een soort fashiontruck langs met kleding, schoenen en accessoires. De bejaarden zijn vaak niet meer mobiel om naar een stad te gaan, en hebben niet altijd de kennis of mogelijkheden online te kopen. 
 

de vraag is ook wanneer zou je met je fashiontruck rond rijden? Doordeweeks zijn mensen vaak weg voor werk, school, hobbys…

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.