• 0

Bijtelling e-bike verwerken in aangifte loonheffingen

Beste, Het is mij niet helemaal duidelijk hoe/of ik de (in mijn geval) 32 euro bijtelling van mijn e-bike in de maandelijkse aangifte loonheffingen dien te verwerken. Op het tabblad 'Loonbestanddelen en uitkeringen' zeg ik JA op de vraag 'Maakt de werknemer gebruik van vervoer vanwege de werkgever?'  en NEE op de vraag 'Heeft de werknemer een auto van de zaak?'. Vervolgens komen er geen extra invoervelden bij. Dien ik nu niets aan te geven als ik de 32 euro ten laste laat komen van de WKR (vanuitgaande dat het voldoende is)? Of dien ik de 32 euro op het tabblad Loon in te vullen bij 'Waarde van loon dat u niet in geld hebt uitgekeerd'? Alvast dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik gebruik een (commercieel) loonprogramma, dus niet dat gratis 'aangifte-ding' van de belastingdienst, maar ik denk dat je "ja" moet zeggen bij 'auto van de zaak'.

 

Want 'vervoer vanwege de werkgever' is iets anders. 

 

En of het een auto of een e-bike is maakt (volgens mij) niets uit: je loon voor de loonheffingen wordt verhoogd met de bijtelling. 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Bedankt, maar de vraag van 'auto van de zaak' komt pas tevoorschijn bij het antwoorden van JA op 'vervoer vanwege de werkgever'. Omschrijving daarvan is:

 

Kies 'Ja' in de volgende situaties:

U stelt de werknemer een auto, fiets of ander vervoermiddel ter beschikking.

U organiseert vervoer voor de werknemer. U laat bijvoorbeeld een personeelsbus rijden of zorgt ervoor dat de werknemer mee kan rijden in het privévervoermiddel van een collega die daarvoor een vergoeding van u krijgt.

U verstrekt de werknemer een openbaarvervoerbewijs of stelt dat ter beschikking.

 

Als ik JA antwoord op 'auto van de zaak', vul ik dan 32 euro in bij 'Waarde privégebruik auto' en 0 euro bij 'Werknemersbijdrage privégebruik auto' (verplicht veld)?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.