• 0

Waar kan je een (goede!) domeinnaam verkopen aan een serieuze partij?

Beste HL'ers,

 

Lang geleden (ergens tussen de 10-20 jaar) had mijn bedrijf in samenspraak met een "contact" (= een vriend) een idee voor een probeersel op "het gebied van internet" (zoals dat soort dingen toen genoemd werden).

Dat resulteerde in een vrij matige (pioniers)applicatie, maar wel op een terrein dat één van de "winners" werd in de huidige tijdperk.

 

In al die jaren (wij trokken vrij snel de stekker uit 'het project' - gezien het helemaal niets voor ons bleek te zijn dit allemaal) heb ik de domeinnaam gehouden. Want:

De media toen "viel" een beetje over ons heen: het werd nogal bekritiseert en ook "sensationeel" gevonden door een bepaald (landelijk) tijdschrift - en zeker niet alleen positief! - met 'naam en toenaam' erbij dus ik wilde dat verder niet laten "escaleren".

 

Zo is het dus sindsdien gebleven. Ik wil het niet opzeggen, want dan koopt een of andere "slimmerik" dit meteen en komen er allerlei (onsmakelijke) XXX dingen daar op te staan en dat zou (denk/vrees ik!) uiteindelijk naar mij/mijn bedrijf kunnen leiden. Dat heb ik van anderen zien gebeuren namelijk.

 

Het liefst zou ik er van af willen (niet voor dat ene tientje per jaar dat het kost natuurlijk, maar het kan niet eeuwig door blijven gaan lijkt mij...).

En toen dacht ik een tijd geleden:

Stel dat je de naam aan een serieus partij kon overdragen, die het in de geest van de oorspronkelijke gedachte (dat zou prima kunnen volgens mij) wil oppakken, dan is alles OK verder.

 

Het is dus een hele "top-naam" eigenlijk. Voor een hoger segment in NL, voor een aanzienlijk B2C segment.

 

Hoe kan je een domeinnaam op een veilige en vertrouwelijke wijze laten veilen?

Zodat je zeker van kan zijn dat de intenties zuiver en serieus zijn dus (want voor een habbekrats wil ik niet dat iemand anders het overneemt - dan blijf ik er zelf liever over waken dat er geen XXX daar op komt door de naam inactief te houden).

 

P.

 

"What, me worry?"

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0
41 minuten geleden, shoptillyoudrop zei:

Het is dus een hele "top-naam" eigenlijk. Voor een hoger segment in NL, voor een aanzienlijk B2C segment.

Het komt zomaar in mij op … als het zo’n “top-naam” is, waarom heeft niemand ooit contact opgenomen om te kopen ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al gezegd heb:

 

Ik wil geen ruchtbaarheid geven aan de naam. Het overviel ons toen. Een blad (zoals "Panorama" - dat was het niet, maar dat maakt verder niet uit) en een paar radio-omroepen gingen er zich toen op storten. Dat was niet de bedoeling!

 

Mijn vraag is:

Waar kan je een (in potentie "top-naam") tegenwoordig een domeinnaam het beste (vertrouwelijk en veilig!) laten veilen? (het is overigens een ".nl" natuurlijk)

 

Niet meer, niet minder.

Ik ga niet vertellen welk domein het betreft.

 

Als je verder geen idee hebt, dan: even goede vrienden. Niks aan de hand.

 

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
37 minuten geleden, shoptillyoudrop zei:

Niet meer, niet minder.

Ik ga niet vertellen welk domein het betreft.

Dat valt moeilijk te verkopen … een soort van surprice box dus.


Als je het niet wilt vertellen, dan: even goede vrienden. Niks aan de hand.

aangepast door Cosara

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
24 minuten geleden, shoptillyoudrop zei:

Zou toch wel vrij teleurstellend zijn als niemand met verstand hier iets zinnigs over te zeggen heeft, lijkt mij.

Je bent ondernemer … dus zo moeilijk kan het toch niet zijn om het antwoord zelf te vinden ?

 

Domeinveiling - Verkoop uw domeinnaam in één van onze veilingen

… om maar een beginnetje te geven.

 

Aangezien het om een NL-domein gaat … verwacht er niet teveel van … in NL zitten ze nogal “op de centen”.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Nee, nee.

Maar ik ga de naam (en waarom heb ik al uitgelegd: dan kan het misschien voor XXX gebruikt worden, want de grens is vaag en het gebied "grijs" misschien, en misschien ook later gelinkt worden aan mijn persoon/bedrijf - dit omdat de naam ook daar voor gebruikt zou kunnen worden en er al de nodige media aandacht is geweest in het verleden) dus alleen uit handen geven als de koper een serieus bod doet en dus kennelijk een serieus plan heeft.

 

En iemand die een paar tientjes betaalt voor een vrijgekomen domein is geen serieus partij.

Dus ik wil dat diegene echt het over wil nemen voor een serieuze handel. Anders houd ik het zoals het is. Het geld interesseert mij niet, de intenties wel. Dat was eigenlijk ook de uitgangspunt lang geleden:

Op niveau, dus je moet er voor betalen (anders wordt het 'pulp'). En dat was nou precies waar de media over viel... 

 

 

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Cosara zei:

Je bent ondernemer … dus zo moeilijk kan het toch niet zijn om het antwoord zelf te vinden ?

 

Beste Cosara...

 

Ik kan inderdaad prima internetten, mailen, Googlen enz....

En ik ben ondernemer (heeel lang), vroeger werkzaam in multinationals, bedrijfseconoom (universiteit), eigen adviesbureau... 

Ik vraag hier om de mening van échte kenners van dit vraagstuk op HL.

 

Mag ik even...?

Googlen kan iedereen. Daar ging het niet om!

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Wat hebben we … een NL-domeinnaam die gelinkt kan worden aan een persoon of onderneming, waardoor de verkoop en overdracht niet aan de grote klok gehangen mag worden.

 

11 uur geleden, shoptillyoudrop zei:

Het geld interesseert mij niet, de intenties wel.

Als hoeder van de goede zeden kan je het beter houden zoals het is en er verder geen ruchtbaarheid aan geven.

 

aangepast door Hans van den Bergh
Denigrerend taalgebruik verwijderd, Houd het fatsoenlijk en vriendelijk, s.v.p.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 3

Webshopovername.nl faciliteert de laatste tijd ook de verkoop van domeinnamen. Daarnaast zie ik vinduwdomeinnaam.nl en diamond.nl regelmatig in mijn LinkedIn feed voorbij komen in deze branche. Wellicht kunnen zij iets voor je betekenen.

Link naar reactie
  • 2

Feit blijft gewoon dat je na verkoop niets meer in de hand hebt. Als het bedrijf van een goedbedoelde koper in de problemen komt en failliet gaat, reken er dan maar op dat het domein bij de domein kapers terecht komt.

 

De enige manier om dat te voorkomen is betrokken te blijven bij de activiteiten van het domein (lees verhuur domeinnaam o.i.d.) of gewoon het domein in stilte aan blijven houden.

 

Link naar reactie
  • 1

Domainname punt de 

Deze kwam ik toevallig tegen omdat ik zelf met een domein bezig was

 

sedo punt com

dit is wel 1 van de grootste denk ik en hier kan je ook zien wat er in NL te koop is.

 

Maar ik denk dat het een moeilijk verhaal word als je niet wilt dat er bepaalde zaken mee gebeuren. Een optie zou kunnen zijn om het te verhuren, maar ik zou persoonlijk geen website opzetten op een gehuurd domein. En verkopen in Nederland gaat ook de hoofdprijs niet brengen, dan was je al lang benaderd geweest door een grote partij. 

 

Je kan er altijd nog een landingspagina op zetten en inkomsten creëren dmv ads.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.