• 0

Amazon seller's account gedeactiveerd - volgende stap

Beste mensen,
 

In 2020 opende ik een Amazon Duitsland-verkopersaccount voor mijn bedrijf gevestigd in Nederland. Mijn account werd gedeactiveerd voordat ik producten had vermeld, omdat Amazon waarschijnlijk denkt dat ik een postbusbedrijf heb/ geen legitiem bedrijf in Nederland. Een Amazon-vertegenwoordiger bevestigde dat zij denken dat dit de reden is (een van hun afdelingen). Ik heb vele beroepen gedaan waarin ik alle bewijzen leverde dat dat niet waar is, samen met de hulp van een consultant die hierin gespecialiseerd is, maar zonder succes.

De redenen dat Amazon denkt dat ik geen legitiem bedrijf heb, zijn als volgt:

*In eerste instantie gebruikte ik de creditcard van mijn vriend omdat ik geen creditcard had.

*Daarna gebruikte ik een debit card van Transferwise op mijn eigen naam.

*Ik voegde een bankrekening toe die op mijn persoonlijke naam stond, niet op mijn bedrijfsnaam. Daarvoor had ik nog geen zakelijke bankrekening.

*Daarna voegde ik een nieuwe zakelijke bankrekening toe, maar er was geen geldstroom omdat het nieuw was.

*Ik heb een account aangemaakt met een IP-adres in Thailand, omdat ik aan het reizen was. Ik was en ben nog steeds deels een digitale nomade.
 

Ik heb geen nieuw account geopend en heb het helemaal opgegeven. Nu in 2023 heeft Amazon uitgebreid naar Nederland. Ze stuurden me een e-mail om een gesprek in te plannen, en nodigden me uit om een account te openen.
 

Ik heb 2 vragen ter voorbereiding op dit gesprek:

1)Moet ik vermelden dat mijn account is gedeactiveerd of gewoon een nieuw account openen via hun gesprek?

2)Mijn consultant vertelde me toen dat ik al het bewijs heb geleverd van het hebben van een legitiem bedrijf in Nederland, maar zonder succes. Dit is vreemd. Het kan zijn dat er een andere reden voor is, moet ik dat vermelden of kan dat de kans verminderen dat mijn account wordt goedgekeurd?


Deze hiervoor genoemde reden zou kunnen zijn dat ik in 2019 Amazon Duitsland gebruikte om naar België in de EU te dropshippen. Bijvoorbeeld iemand in België bestelt bij mijn bedrijf in Nederland, dan bestel ik bij Amazon Duitsland en stuur ik rechtstreeks van Amazon Duitsland naar de klant in België, maar met mijn bedrijfsgegevens als factuuradres op Amazon. Ik opende een Amazon zakelijk account dat me in staat stelde om producten van Amazon Duitsland te dropshippen zonder BTW te betalen naar andere landen omdat het binnen de EU was. Blijkbaar was dat niet toegestaan en ze hebben mijn account teruggezet naar een normaal account. Misschien mochten ze dat niet om belastingredenen. Merk op dat ik geen Amazon-verkopersaccount had tijdens deze dropshipping.

 

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
41 minuten geleden, JacobSX zei:

Ik opende een Amazon zakelijk account dat me in staat stelde om producten van Amazon Duitsland te dropshippen zonder BTW te betalen naar andere landen omdat het binnen de EU was. Blijkbaar was dat niet toegestaan en ze hebben mijn account teruggezet naar een normaal account. Misschien mochten ze dat niet om belastingredenen.

Zonder BTW te betalen? Bedoel je afdragen? Klinkt inderdaad  als iets wat niet toegestaan is. Bne niet zo op de hoogte van wat er bij Amazon allemaal wel en niet kan maar een Amazon account om eventuele BTW afdracht te vereenvoudigen lijkt me nogal sterk. 

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Bert. zei:

Zonder BTW te betalen? Bedoel je afdragen? Klinkt inderdaad  als iets wat niet toegestaan is. Bne niet zo op de hoogte van wat er bij Amazon allemaal wel en niet kan maar een Amazon account om eventuele BTW afdracht te vereenvoudigen lijkt me nogal sterk. 

Afdragen inderdaad. Zo een account is bedoeld zodat je voor je eigen bedrijf op Amazon.de producten kan kopen exclusief BTW.

Link naar reactie
  • 1

Als ik jou was zou ik maar eerlijk zijn tegen Amazon met de kans dat je wel een account kan openen. Want als je de gok neemt kan het wel eens gebeuren dat je er straks helemaal uit ligt bij Amazon.

 

Het laatste stukje komt een beetje over alsof je de afdracht van btw probeert te omzeilen en op die manier beter kan concurreren of een hogere marge kan draaien. Maar ik (en ook Amazon) kan het volledig mis hebben natuurlijk. 

Link naar reactie
  • 0
20 uur geleden, Derek-Jan zei:

Als ik jou was zou ik maar eerlijk zijn tegen Amazon met de kans dat je wel een account kan openen. Want als je de gok neemt kan het wel eens gebeuren dat je er straks helemaal uit ligt bij Amazon.

 

Het laatste stukje komt een beetje over alsof je de afdracht van btw probeert te omzeilen en op die manier beter kan concurreren of een hogere marge kan draaien. Maar ik (en ook Amazon) kan het volledig mis hebben natuurlijk. 


Het lijkt mij inderdaad dat de oorzaak is en dat ik het niet moet verzwijgen.

5 uur geleden, Marco van Buren zei:

Hoe het in 2020 werkte bij Amazon weet ik niet. Twee weken geleden heb ik me ook ingeschreven als verkoper bij Amazon en dat vond ik redelijk uitgebreid/streng. Je moet zelfs een videogesprek met een (Nederlandse) Amazon medewerker doen om je identiteit te verifiëren. 

Het lijkt mij handig om geen dingen te verzwijgen, mocht dat al lukken.

Ze zijn inderdaad heel streng!

Wellicht zou je bereid zijn, mocht het nodig zijn, om wat vragen te beantwoorden tegen die tijd.

Bedankt mensen!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.