• 0

Verkeerde BTW-nummer op facturen

In januari 2020 had ik nieuw btw-identificatienummer gekregen, waar ik geen brief van heb gehad. ik ben pas sinds vandaag erachter gekomen van de nieuwe btw-nummers. In de facturen die ik heb gestuurd vanaf dat moment (01-01-2020) tot nu (31-05-2023) heb ik het oude btw-nummer nog gebruikt, dus NL mijn BSN en eindigend met B en 2 cijfers. Nu is dat mijn omzetbelastingnummer geworden en heb ik een nieuw btw-identificatienummer. Het gaat hier om een eenmanszaak met een kleine omzet. 

Ik ben nu lichtelijk in paniek over wat ik nu moet doen. De facturen zijn allemaal betaald en ik doe elk kwartaal btw-aangifte. 

 

Welke procedure moet ik nu volgen? Welke stappen moet ik ondernemen? 

 

Ik wil natuurlijk geen problemen met de belastingdienst en dat alles gewoon goed afgehandeld is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur
(aangepast)

Ik zou helemaal niks gaan corrigeren. Niemand die er naar kijkt en ook niemand die er iets aan te kort is gekomen, want je BTW is gewoon afgedragen. Zonde van de tijd en daarnaast creëer je ook nog onrust bij je klanten als je een verbeterde factuur gaat sturen.

 

Overigens: dat nieuwe nummer, dat staat toch ook op je aangiftes?

aangepast door StevenK
Link naar reactie
  • 2

Aanvullend … De verkopende partij moet weliswaar een correcte factuur aanleveren, maar de kopende partij moet de ontvangen factuur ook op onjuistheden controleren. Dat laatste is blijkbaar ook nooit gebeurt.

 

Het veelgehoorde advies om een creditfactuur te maken en daarop een correcte nieuwe factuur te maken, snijdt geen enkel hout. Het voegt niets toe en maakt de administratieve afhandeling onnodig complex. Zowel verkoper, koper én de belastingdienst zitten daar echt niet op te wachten.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.