• 0

Bedrijfsnaam

Een belangrijk onderdeel van een bedrijf is de naam. Echter vele namen die in me opkomen zijn al lang en breed bezet of geclaimed door ander ander bedrijven. Het gaat om een cursuscentrum, verzorgen van diverse trainingen.

 

Naar mijn idee moet een naam voldoen aan:

- uitstralen van vertrouwen

- Uniek zijn in de branche en omgeving

- Eenvoudig uit te spreken

- Eenvoudig te onthouden

 

Naar mijn idee moet je voorkomen dat je eigen naam erin voorkomt en de werkzaamheden.

 

Een tweetal namen waar ik nu aan denk zijn:

- Kentron (Betekend prikkel in het grieks)

- Crescere (Betekend groeien in het latijns)

 

Wat is jullie mening en visie hierop?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Leuk, in het griekse zit het woord "Ken" (cursus, kennisoverdracht..?)...zou ik iets mee doen.

Tron klinkt beetje cyber jaren '80 achtig. Magnetron. Autotron.

Alsof het een object of fysieke locatie is.

 

"Prikkel" is wel onderscheidend.

"Cursuscentrum Prikkel".

Okay, ik denk hardop. Een gek idee is soms een goed idee, maar weet niet of ik dit wel een goed idee vind.

 

Of

"Kenn="

Kennis!

(Kennis! ook als naamsuggestie bedoeld)

 

Crescere raad ik af.

Hoe spreek je dat uit?

En, fris moet het vind ik ook zijn.

Latijn is een dode taal. Niks mis mee hoor.

Maar ik zou iets levendigs kiezen. Kennis sprankelt, cursussen bruisen.

Leren is leuk en prikkelend.

 

OF een combinatie.

Kenios.

"Ios" als "ik" en "Ken" als dat onderdeel van dat prikkel in het Grieks.

Kennios.

Hybride nederlands grieks.

 

Zelf vind ik

Kennis!

een erg leuke.

 

Dat was het weer,

Annedien

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik quote een beetje rondom je tekst, dna is het wat duidelijker :)

 

- uitstralen van vertrouwen Als dat is wat je wilt, dan moet dat zo zijn ja. Soms zijn namen die juist iets goedkoops uitstralen, of absolute klasse, of snelheid, van belang. Dit ligt eraan hoe je je bedrijf wilt profileren. Erg belangrijk dus.

- Uniek zijn in de branche en omgeving Niet alleen voor het onderscheidend vermogen, maar ook juridisch erg aan te raden.

- Eenvoudig uit te spreken Dit is belangrijk via de telefoon ja, ik merk het met onze bedrijfsnaam ook. Ik vind dit trouwens wel moeilijk hoor, zie het volgende punt:

- Eenvoudig te onthouden PriceWaterhouseCoopers? Framfab? We Work For Them? Er zijn zat namen te nomen die op het eerste gehoor niet direct duidelijk zijn. Natuurlijk is eenvoud aan te raden, maar soms geeft een iets moeilijkere naam net dat beetje extra om zich te onderscheiden. Een naam moet groeien, ik vind niet dat je daarbij altijd de meest makkelijke weg moet gaan.

 

Naar mijn idee moet je voorkomen dat je eigen naam erin voorkomt en de werkzaamheden. Je werkzaamhedne kunnen na verloop van tijd (licht) veranderen, een flexibele naam is dan wel makkelijk ja. Wat heb ik trouwens een hekel aan webdesigners (mijn vakgebied) met iets van 'net', 'web' of 'e-' erin, dat vind ik echt helemaal niets :)

Link naar reactie
  • 0

Een kleine rondvraag en je krijgt de meest leuke reactie's:

 

Kentron Veel positieve reacties, er was iemand die het gelijk verbouwde naar krent-ron... Verder op het internet ook erg gewild en zo goed als bezet.

 

Crescere Voor vele een luxe uitstraling, ook is de uitspraak een beetje moeilijk.

 

Kennis! Ook die even meegenomen en het roept veel verschillende reacties op. Van leuk tot "te simpel". Ook op het internet is hier alles al van vergegeven.

 

Daar kijk ik nam. ook naar, of moet ik me daar niet zoveel op focussen? Veel domein-namen zijn immers al bezet...

 

Andere namen zijn:

Primus   Eerste   Latijns

Potens   Machtig   Latijns

Rogare   Vragen   Latijns

Scire   Weten   Latijns

Gigas   Reus   Grieks

Datamaskin Computer Zweeds

Docere   Leren   Latijns

Trayney   -   Fantasie

Minerva   Godin van de wijsheid   Grieks

Kennis   -   Nederlands

 

Het zijn zomaar wat ideeetjes...

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0
Ok, mijn kritiek en associaties:

 

Andere namen zijn:

Primus   Eerste   Latijns ->Is een band, ik vind het niet echt een naam voor een studiecentrum

Potens   Machtig   Latijns ->Potentie?

Rogare   Vragen   Latijns

Scire   Weten   Latijns ->SIRE?

Gigas   Reus   Grieks

Datamaskin Computer Zweeds ->Klinkt als een jaren '70 tekstverwerker

Docere   Leren   Latijns ->Die is wel mooi! .nl is vrij. Misschien iets erachter, om je activiteiten aan te geven? "Docere Studiecentrum"

Trayney   -   Fantasie ->Werd pas duidelijk toen ik hem uitsprak, wel sterk :)

Minerva   Godin van de wijsheid   Grieks ->Studentenvereniging

Kennis   -   Nederlands ->Te weinig onderscheidend

 

Daar kijk ik nam. ook naar, of moet ik me daar niet zoveel op focussen? Veel domein-namen zijn immers al bezet...

 

Uit je lijst zijn er best een aantal vrij (Trayney.nl, Docere.nl, Rogare.nl). Op zich is dit wel iets om naar te kijken natuurlijk, maar ik zou het niet de hoogste prioriteit geven, want er is best iets creatiefs te bedenken wat .nl domeinen betref.

Link naar reactie
  • 0

Hoe belangrijk is de Internet site voor je? Is het core business, wordt het je meest gebruikte aquisitie kanaal? Als dat zo is dan zou ik inderdaad duidelijk rekening houden met het al dan niet vrij zijn van het .nl domein.

 

Als het iets minder belangrijk is dan zou ik niet een goede naam laten schieten omdat het domein niet vrij is.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Hallo iedereen,

ik heb de verschillende bijdragen gezien. Ik heb er zelf een aantal opmerkingen over.

 

Ten eerste ben ik het ermee eens dat de naam van een bedrijf of aan activiteit zeer belangrijk is. Het is je vlaggeschip, en onderbouwt de positionering in de verschillende markten waarin je opereert. En dat is niet alleen de markt voor je producten, maar ook er leveranciers markt, de arbeids markt, de financiële markt etc etc.

 

Ten tweede denk ik dat er 2 manieren zijn om tot de keuze van een naam te komen. Aan de ene kant kun je een business bouwen rondom een naam (wat de afgelopen jaren veel gedaan is op het Internet rondom een domeinnaam).

 

Beter is het denk ik om eerst goed na te denken over wat je gaat doen, welke producten en richtingen je op welke manier wilt aanbieden (niet alleen nu maar ook op middellange en langere termijn). Vervolgens komt het issue van positionering om de hoek kijken en de manier waarop je als bedrijf met de wereld om je heen in contact wilt komen.

 

Belangrijk hierbij is mi de keuze voor 'zenden' of 'interactie'. Deze bepaalt de middelen die je inzet voor het contact met je markt, en ook de manier waarop je deze inzet.

 

Als je dat allemaal uitgevogeld hebt komt mi pas de keuze voor de naam om de hoek kijken.

Voorbeeld: de naam van het bedrijf verschilt nogal als je de volgende doelgroepen wilt bereiken:

1. jongeren via het Internet,

2. zij-intreders in het onderwijs,

3. asielzoekers voor taalcursussen Nederlands

4. werkeloze IT-ers die een omscholing naar een ander vak nodig hebben.

 

Op persoonlijk gevoel heb ik natuurlijk wel een oordeel over de 2 aangedragen namen, maar dat komt omdat ik mijzelf een voorstelling maak bij wat ze betekenen. En dat is bij iedereen wat anders.

 

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

 

groeten

 

Henk Jelt

Focus On Telecom - ensuring your freedom to focus on your core business

-------------------------------------------------------------------

Focus On Telecom is een initiatief van FOT Holding BV

Roggeland 20 | 3833 VP Leusden

tel: 06 53711808 | fax: 033 4337890

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Wat namen betreft geef ik de voorkeur aan duidelijkheid. Ik vind het belangrijk dat de naam al zegt wat je bedrijf doet. TrainingTime geeft mij ook het gevoel van sportieve bezigheid.

Griekse, Latijnse namen staan en klinken wellicht mooi maar dan zul je altijd uit moeten leggen wat je bedrijf nu precies doet. Of je moet een goede slogan hebben, maar dan nog .... die staat niet overal direct onder je bedrijfsnaam genoemd.

 

 

Ben totally inpiratieloos ... maar misschien is LearningCurve iets ?

domein .nl is nog open .com niet meer !

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Toch een strakke naam voor een inspiratieloos persoon kerm ;)

 

Maareh, learning curve is in mijn beleving meestal iets wat moeilijk en vervelend is. Een steep learning curve geeft mij ook een gevoel van moeilijk toegankelijk.

 

Ik ben nog inspiratieloser dus er komt bij mij even helemaal niks uit.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Wordt er zo langzamerhand weleens gek van, veel ideeën zijn vaak al lang en breed bezet.

 

Er zijn er twee die al een tijdje blijven hangen:

 

- IMPACT Training

 

 

- Reflex Trainingen

 

 

De eerste vind ik heel sterk, maar er zijn er best veel bedrijven die iets met IMPACT in hun naam hebben, in hoeverre is dat een bezwaar?

Wat vinden jullie ervan?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

IMACT: no-no

Reflex: no-no

 

Mijn mening :)

On-onderscheidend.

 

Je kunt ook een verzinsel+uitlegnaam hebben.

 

Zwoekie - cursus-en trainingscentrum

 

Niet Zwoekie maar ter verduidelijking van verzinselheid.

 

Stel jezelf een termijn om je naam te kiezen.

Uiteindelijk moet je het toch zelf nog gaan invullen en vermarkten en 'maken'.

 

Denk ook eens aan b.v. managementcentrum "De Baak".

Als naam.

 

Dag,

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat was inderdaad een punt waar ik ook mee zat, er zijn al een x-aantal bedrijven die zi'n soort naam voeren...

 

De meeste ideeën die ik heb, zijn al bezet door bedrijven uit dezelfde branche, sector of omgeving.

 

Persoonlijk ben ik al een paar keer terug gekomen op "TrainingTime". Alhoewel ik er ook een sportieve tint aan vind hangen...

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

je zou natuurlijk een sportieve flaire aan je onderneming kunnen hangen?

 

Team building door middel van actieve uitjes door TrainingTime!

Scherp ondernemen? Volg de trainingen van TrainingTime!

Eens een keer geen zin in een duffe administratie training? Ga voor de enthousiaste variant naar TrainingTime!

 

 

ehm, ik zal mijn brainsquirt maar uitzetten nu ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Nee, ga nog even door... vind het leuk! ;)

 

Vanaf het begin is deze naam het meest blijven hangen, ondanks de sportieve sfeer... maar aan de andere kant, ik ben jong en wil geen saaie en oude uitstraling aan mijn bedrijf geven!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij heb je wel een goede naam te pakken met TrainingTime. Initieel dacht ik van niet, maar je kan er wel onwijs veel mee volgens mij.

 

Iets waar ik voor zou oppassen met TrainingTime is dat je te trendy overkomt. Je moet volgens mij een lekkere mix vinden tussen "jong en enthousiast" en "kundig en professioneel".

 

Met het jong enthousiaste trek je de mensen die je daadwerkelijk trainingen gaan volgen

 

Met het kundig en professioneel trek je de directie die je brood gaat betalen.

 

IMHO heb je daar een naam gevonden die bij je zou kunnen passen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal

ik volg de discussie met aandacht, en vind er leuke dingen tussen zitten. Waar het nu naar toe gaat is dat de keuze van de naam toch gebaseerd gaat worden op dat wat je als persoon / onderneming bent (=positie, bedrijfscultuur ...).

 

De grote vraag is dus 'wie ben je, vanuit welke achtergrond wil je cursussen en trainingen geven en wat is je visie daarop'.

 

Om een voorbeeld te geven:

Een relatie van mij komt uit de muziekwereld, mn de jazz. Hij heeft op basis van zijn ervaringen een visie op samenwerking ontwikkeld die hij vertaalt naar creatieve processen en groei in een bedrijf.

 

Zijn ervaring in een band was dat de leukste momenten niet kwamen op het moment dat je muziek van het blad speelt, maar wanneer je 'gaat improviseren'. Dan ontstaat er creatviteit en kom je tot iets nieuws.

 

In de muziek worden dit jam-sessies genoemd, en dus werkt hij onder de naam Jamming.

 

Zijn bedrijf heet wel anders (Ronald Bos Management Consultancy),maar zijn product heet Jamming en dat promoot hij.

 

Henk Jelt

Focus On Telecom - ensuring your freedom to focus on your core business

-------------------------------------------------------------------

Focus On Telecom is een initiatief van FOT Holding BV

Roggeland 20 | 3833 VP Leusden

tel: 06 53711808 | fax: 033 4337890

Link naar reactie
  • 0

Yep, ik kan me wel vinden in het sterk persoonlijk verbinden met je bedrijfsnaam. Vooral als je op kleinere schaal begint.

 

Ik kan me niet meer herinneren hoe Bill Gates Windows eigenlijk wilde noemen (ik geloof zoiets als "business information environment"), met die naam heeft hij echter wel een duidelijke keuze voor een product/naam relatie gemaakt.

 

Ik denk persoonlijk dat je met TT een mooie variatie tussen die twee hebt.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Wat de perceptie ook zeer beinvloedt is het stijl waarin je de naam presenteert in bv een logo en een huisstijl.

 

TrainingTime kan daardoor op verschillende manieren worden 'geladen'.

Focus On Telecom - ensuring your freedom to focus on your core business

-------------------------------------------------------------------

Focus On Telecom is een initiatief van FOT Holding BV

Roggeland 20 | 3833 VP Leusden

tel: 06 53711808 | fax: 033 4337890

Link naar reactie
  • 0

De naam TrainingTime wekt bij veel mensen iets jongs en sportiefs op, gecombineerd met een flexibele gedachten. Dat is net wat ik zou willen uitstralen met het cursuscentrum... jong & flexibel, Proffesioneel & to-the-point.

 

Ik ben het helemaal met Henk Jelt eens dat de stijl van het logo en het bedrijf zelf de "Finishing Touch" geeft en dat zal ook zeker moeten gebeuren!

 

In alle gevallen is een naam toch een persoonlijk iets, waar de oprichter een feeling mee moet hebben. Wat ik al eerder zei, deze blijft gewoon hangen en nog beschikbaar...

 

Nu de volgende stap een logo ontwikkelen...

 

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.