• 0

Bedrijfsnaam

Een belangrijk onderdeel van een bedrijf is de naam. Echter vele namen die in me opkomen zijn al lang en breed bezet of geclaimed door ander ander bedrijven. Het gaat om een cursuscentrum, verzorgen van diverse trainingen.

 

Naar mijn idee moet een naam voldoen aan:

- uitstralen van vertrouwen

- Uniek zijn in de branche en omgeving

- Eenvoudig uit te spreken

- Eenvoudig te onthouden

 

Naar mijn idee moet je voorkomen dat je eigen naam erin voorkomt en de werkzaamheden.

 

Een tweetal namen waar ik nu aan denk zijn:

- Kentron (Betekend prikkel in het grieks)

- Crescere (Betekend groeien in het latijns)

 

Wat is jullie mening en visie hierop?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Stel je bent de eerste chinees in Europe die een eethuis wil openen. Hoe zou je die onderneming noemen: Eet Huis, Restaurant?

 

Toegepast op onze chinees, zou de conclusie van deze gedachtenwisseling Eating Time zijn. Daar zit echter informatie noch emotie in.

 

Die eerste chinees in Europa deed dan ook iets heel anders. Hij koos voor Peking. Met als onderschrift Chinees Restaurant. Wellicht dat Eating Time ook effectief geweest was, maar dan wel met een chinese uitstraling.

 

Wat voor soort trainingen/cursussen geef je eigenlijk?

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ergens vind ik wel dat je gelijk heb, het heeft een neutrale uitstraling, maar geeft wel goed aan wat de kern activiteiten zijn.

 

Er zijn de laatste weken zoveel namen gepasseerd, waarvan de meeste onbruibaar of al gebruikt. TraingTime heeft een frisse uitstraling, wat mischien is deze tijd wel makkelijk is. Door middel van een goed onderschrift, logo en een duidelijke website kan je al een hele duidelijke wending hieraan geven.

 

De trainingen die in de eerste instantie gegeven worden zijn

- MS Office

- Presentatietrainingen

- Anti RSI Trainingen

- Omgang met digitale fotocamera

 

Verder ben ik nog aan het kijken naar diverse hobby gerichte traingen en bedrijfsmatige cursussen. Bij MS Office komt er waarschijnlijk een MOUS (www.mous.nl) certificering aan te hangen.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Met TrainingTime is niks mis; het kan alleen misschien nog beter.

 

De eerste indruk van je dienstenaanbod is dat niet zozeer een specifiek marktsegment centraal staat, maar de expertise van de trainers. Oftewel: ik kan goed chinees koken, maar daarnaast bak ik ook heerlijke taartjes en doe ik niet onverdienstelijk aan digitale fotografie. De HEMA is met zo'n bijzondere mix groot geworden. Nadeel is echter dat je waarschijnlijk verschillende doelgroepen krijgt waar weinig cross-selling mogelijk is. Spreek me gerust tegen als ik me vergis.

 

Als we nu eens niet de expertise van de trainer voorop zetten, maar de waarschijnlijk samenhangende behoeften in een afgebakend marktsegment.

 

MS Office: die sla ik even over, want MS-trainingen is een volle markt. Reden te meer trouwens om een duidelijke positie te kiezen in een overzichtelijk marktsegment. Regionaal MKB, banken, zorginstellingen. Welke andere trainingsbehoeften past bij het gekozen segment, zodat je dezelfde klant meer kan aanbieden?

 

Digitale fotografie: interessant, want breedband in b-to-b is relatief nieuw terrein. Ondernemingen gaan te maken krijgen met multimedia content management, en zullen gebruikers willen trainen in de omgang met apparatuur en software. Mogelijk een groeimarkt. Hier kun je bovendien snel leveranciers identificeren en consultants die implementatie begeleiden, wat je een aanhaakkans biedt. Of mik je juist op particulier e/o kleinzakelijk gebruik? Hoe dan ook: de marktoverlapping met MS Office is gering.

 

Presentatietraining. Ik veronderstel dat dit powerpoint-verwant is. Of geef je kledings- en gedragstraining? Wederom een andere doelgroep. Lijkt me een inch-wide, miles-deep segment waarin je met een eigenzinnig aanbod nog naam kunt maken. Doe je alleen software, of kijk je naar de totale presentatie? Er ligt hier wel een link naar digitale fotografie: hoe kun je presentaties aantrekkelijker maken. Vaak wemelen die powerpoints van de verkeerd gekozen illustraties.

 

Anti-RSI. Tja.

 

Zie je wel: het is een winkeltje vanalleswat. Die zijn inmiddels door Blokker en Albert Heijn behoorlijk schaars geworden. Wat zijn je ambities? Eenmanszaak met een breed aanbod in Gouda, of wil je iets landelijks, mogelijk zelfs in internationaal verband? Zit je vast aan een accommodatie?

 

Mijn indruk is dat je je expertises en zwaktes en ambities en beperkingen nog eens op een rijtje zou kunnen zetten, om vervolgens een duidelijke keuze te maken. Alleen al omdat zo'n breed aanbod lastig te promoten is. Hoe serieus neem je zelf een dienstaanbieder die van teveel markten thuis is? Wat zet je straks als onderschrift in de Gouden Gids, onder Training Time? Wat plaats je op een eventuele website?

 

Focus my friend! Dat is belangrijker dan de juiste naam.

 

Maar ondernemers zijn eigenwijs, terecht 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind TrainingTime (schrijf je het trouwens aan elkaar of 'modegevoelig' aan elkaar?) wel een leuke naam. De alliteratie...ach ja, het blijft hangen bij mensen en dat wil je!

Het doet me ook een beetje denken aan nurse Ratched (ofzo, het is een tijdje geleden) uit het boek One Flew Over THe Cuckoo's Nest:

"Medication time!".

 

Hoor in gedachten een stem:

"iiitttttttttttt's.........TRAININGGGGGGG TIMEEEE!"

Ja, je kunt er een lekker peppy conceptje omheenbouwen.

De meeste cursusdingen zijn zo stoffig!

 

Idee.....

Jij geeft je cursussen (en je mede-cursusleiders ook) als zo'n Amerikaanse coach, met cap en hooded sweater en stalen fluitje aan een lang koord!

In de hal staan lockers ipv een gewone garderobe en ....

Het Training Time logo als de Lakers of Chicago Bears geschreven, met als onderschrift "cursussen en trainingen waarvan je in beweging komt!".

 

Je merkt het, ideeën plenty om je bedrijf een beetje onderscheidend vermogen te geven van begin af aan!

 

Groet,

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

Na deze reacties gelezen te hebben ben ik lekker een uurtje het bos in gegaan met de hond. Even alles laten bezinken...

 

Om op het verhaal van TwaLevel in te haken. Bekijk de grote cursuscentrums eens... De meeste hebben een flink aanbod van trainingen en cursussen.

 

Momenteel geef ik al MS Office trainingen en toch zijn er elke keer weer mensen die er niets vanaf weten of meer willen leren. Dat het een markt met veel concurrentie is ben ik met je eens, het gaat denk om de onderscheiding of toegevoegde waarde...

 

Waarom kan je naast de MS Office trainingen geen cursus "omgang met digitale fotocamera's" aanbieden? Kan je binnen de MS Office gebruikers promoten en er zijn altijd mensen die het leuk vinden als hobby. (Lijkt mij dan).

 

Met presentatie training ben ik net begonnen om dat een beetje uit te werken... waarom zou je iemand leren om met PowerPoint te kunnen werken? Die mensen willen iets presenteren! Dus het probleem wat je wil oplossen bij je klant is "het geven van presentaties".

Daar maakt PowerPoint maar een klein deel van uit en wordt gewoon als tool gebruikt om goed te kunnen presenteren.

 

Anti-RSI training is niet zo bekend, volgens mij... moet het concept ook nog een beetje verder uitwerken en zoek nog een goeie pysiotherapeut om mee samen te werken.

 

Het basisidee is om trainingen in modules aan te bieden op korte termijn. Mensen met weinig tijd leren dus alleen wat ze willen leren. Ook werk ik niet helemaal alleen, want heb een soort samenwerking met een retail-trainer.

 

Ik kom in de gouden gids onder de noemer "computer cursussen" dat is immers me core business. Op me website komt een mooi overzicht van alle soorten en mogelijkheden!

 

Om op het verhaal van Annedien Hoen te reageren:

 

Het idee is heel leuk, vind het ergens wel te sportief worden denk ik... Ik begin ook niet met een eigen ruimte, deze huur ik gewoon hier en daar. (Laat andere maar met het systeemonderhoud enzo zitten!).

 

Daarnaast komt ook de vergelijking met Ratelband me opzetten... is dat de bedoeling?

 

Maar er iets tussenin, ik denk dat het precies goed is! Niet het stoffige cursusidee, maar ook geen ratelband activiteiten!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou er inderdaad wel voor zorgen dat je uiting consistent is. Een computer cursus onderneming die je ook alles over tuinieren verteld (om even extremen te noemen) veroorzaken verwarring bij je doelgroep. Dit komt je marketing niet ten goede.

 

Focus is zeker voor de beginperiode van je onderneming van cruciaal belang. Ook op de lange termijn moet je de kracht van focus niet onderschatten.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

 

De vergelijking met grote computer-training instituten is terecht. Als je meteen met x medewerkers, y lokaties en een fiks marketingbudget in het diepe kunt springen: harstikke mooi. Sta je d'r alleen voor, dan zijn die grote instituten vooral aardig om je ambities aan af te meten. Ook niks mis mee, maar wat wordt je eerste concrete stap de markt in?

 

Als je je propositie op orde hebt, en alle praktische zaken voorbereid zijn, zul je toch met je aanbod de hort op moeten. Dan is het alvast handig om een beeld te vormen van wie je gaat benaderen, met welk concreet voorstel. Je werkt nu al in de opleidingsmarkt, dus daar heb je vast al ideeën over. Mij lijkt dat de genoemde vier trainingsdomeinen te ver uit mekaar liggen om een samenhangende boodschap te kunnen overbrengen. Zou je ze bijvoorbeeld allemaal omschrijven op een website of in een informatiemap, dan maak je een ietwat inconsistente indruk. Zo stel je nu al dat je onder de noemer computertraining valt, terwijl je even later beweert dat presentatietraining eigenlijk veel meer is.

 

Mijn welgemeende advies - en dan hou ik d'r weer mee op, want dit is allemaal opbouwend bedoeld - is weliswaar te beginnen met je eigen interesses en vaardigheden, maar vervolgens toch ook eens met een marktbril naar dat lijstje te kijken. Ik denk dat je eerder een boterham verdient door al je aandacht te richten op één marktsegment, in plaats van je energie al bij voorbaat uit te smeren.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik begin ook niet met een eigen ruimte, deze huur ik gewoon hier en daar. (Laat andere maar met het systeemonderhoud enzo zitten!).

Training on the job ... ik bedoel als mensen een cursus willen zullen ze de apparatuur al in huis hebben. Vele bedrijven hebben aparte ruimtes die ze in kunnen richten.

 

En verder .... over je brede focus. Ik zie daar in jouw pakket ook geen probleem.

Zelf heb je al een mooi voorbeeld genoemd van ppt en dat men daarmee iets wil presenteren, dus hopla .. een presentatiecursus (ze kunnen daar natuurlijk ook iemand anders voor inhuren, maar waarom jou niet). Die combinatie kan ... maar er zijn natuurlijk ook presentatoren die hun ppt laten maken door een ander. Maar je biedt in ieder geval wel die mogelijkheid.

En wat dacht je van cursus MS office en je ziet dat mensen de muis verkeerd gebruiken en verkeerd zitten .... stel een RSI-cursus voor.

Er zijn vele bedrijven die met hun haren in het hoofd zitten omdat er veel rsi-thuisblijvers zijn.

 

Maar dat terzijde .... je biedt een compleet pakket op 1 product met verschillende cursusmogelijkheden (modules).

 

In vind het dus een juiste focus met een brede scope. Weg kaartenbak ... TrainingTime heeft veel te bieden.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ratelband?

 

;D

 

Ik wil er alleen maar een ideetje mee aanzwengelen om je bedrijf onderscheidend te maken.

Er zijn al zoveel opleidingsclubs- waarom zou je mensen niet enthousiasmeren met een originele benadering?

Waarom van je geestelijke workout niet een echte lekkere workout maken?

Natuurlijk is het een beetje erg een uiterste; maar een sterk concept vanaf het eerste begin helpt je metéén te blijven hangen in de geest van mensen zodat je niet ergens in hun achterhoofd verdwijnt.

Dus ook als je dit too much vind zou ik toch eens nadenken over iets origineels; het is een 'priceless' marketing tool!

 

TrainingTime;

a workout for your mind!

 

Making mind muscles!

 

Groet,

Annedien

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk de laatste tijd nergens anders meer aan... :-\

 

Vind je idee zeker heel sterk, wat ik al zei... iets te sportief denk, maar vergeten doe ik het niet... sterker nog... vind het juist leuk zulke ideeën!

 

Zoals Kermie al zei, Training on the Job was ik vergeten te vermelden. In de eerste instantie wil ik me dus verhuren aan bedrijven om mensen te trainen bij hun op locatie. Mocht dat niet lukken dan zal ik zelf een locatie verzorgen...

Ik begin dus helaas nog niet met een eigen trainingsruimte, dus kan het ook niet volgens me marketingideeën inrichten...

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Was paar dagen weg dus kon niet meer reageren op deze leuke en interessante discussie.

 

Wat bij mij blijft hangen is (1) een zeer divers aanbod aan cursussen en (2) de massa van Blokker / Albert Heijn (lees LOI etc).

Correct dat het gaat om het aanbieden van de expertise van de trainers en dat je daarbij toch een bepaalde focus moet kiezen omdat zowel jij als je klant daarna niet meer weet wat je doet.

 

Als je klein bent dan moet je focus kiezen, wil je divers zijn moet je groot willen worden om up2date te blijven. Het is onmogelijk om alleen alle onderwerpen bij te blijven houden en ook nog cursussen te blijven geven.

 

Nu het volgende idee (doe ermee wat je wil, ik wil je er graag bij helpen):

1. focus op het MKB (grote bedrijven hebben vaak hun eigen contacten bij vaan grote bureaus en hebben inkoopcontracten)

2. zoek direct massa door mbv een franchise constructie / maatschapsconstructie veel gelijkgestemden met diverse specialisaties bij elkaar te brengen op verschillende lokaties zodat je je merk direct verspreidt en onder de aandacht brengt

3. vind bijvoorbeeld al deze gelijkgestemden onder de deelnemers aan higherlevel.

 

Vanuit Platform4Business willen we je hierbij graag ondersteunen. Met ons platform kunnen we alle cursussen, trainingen, afspraken, agenda's, discussies en what have you ondersteunen. En onze focus is MKB dus daarmee bieden we je het platform om je diensten te verkopen.

 

En Annedien kan het concept voor je maken (Anne ik vind het een geweldig idee!)

 

groeten

 

Henk Jelt

 

Focus On Telecom - ensuring your freedom to focus on your core business

-------------------------------------------------------------------

Focus On Telecom is een initiatief van FOT Holding BV

Roggeland 20 | 3833 VP Leusden

tel: 06 53711808 | fax: 033 4337890

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er zoals altijd weer even over nagedacht. Ergens kan ik me heel goed vinden in de brede bedrijfsvoering. Aan de andere kant zit er niet een specifieke focus in.

 

Nu is het verzorgen van computer gerelateerde trainingen een focus en mijn core business.

 

Mijn bedoeling is om een specifieke training helemaal uit te bouwen, daar wil ik nu echter nog niets over kwijt. Het betreft nam. een markt die vrij onbekend is, naar mijn idee.

 

De bekende kant, computertrainingen, die wil ik er bij houden. Waarom? Daar zijn twee redenen voor:

A) Ik geef ze nu ook al en ben er helemaal bekend mee

B) Als breder product aanbod, kom ik bedrijf tegen die zoiets willen kan ik het hun aanbieden.

 

Om op de onderstaande punten te reageren:

 

1) Focus op MKB. Helemaal mee eens! De grotere bedrijven zijn zelf-voorzienend en kom ik niet of nauwelijks tussen. Het MKB is zo ie zo mijn doelgroep.

 

2) Zoek direct massa. Kan je deze iets verduidelijken?

 

Heel simpel gezegd hang ik gewoon tussen een aantal verschillende bedrijfslijnen in die ik momenteel zelf zou kunnen toepassen. Op het moment dat ik zeg dat mijn focus niet de MS-Office trainingen zijn, dan laat ik een markt liggen die ik kosteloos mee zou kunnen nemen.

Waarom zou ik het dan niet in me bedrijf verwerken?

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Mijn opmerking ´massa´ heeft twee achtergronden:

aan de ene kant het feit dat je alleen nooit volledig up to date kan blijven met alle kennis die je hebt. Dus verouder je snel en raak je je positie kwijt.

aan de andere kant het feit dat andere partijen goedkoper een breed assortiment kunnen en zullen aanbieden (het Blokker effect). De winkel van sinkel om de hoek is weggeconcurreerd door Blokker, en als kleine zelfstandige hou je je alleen staande als je een specialisme kiest.

 

Wil je dat niet is massa aan twee kanten een vereiste. Massa in de zin van aanbod van trainingen en onderwerpen (en dus van trainers en spreiding), en massa in de zin van potentiele klanten.

 

Vandaar mijn pleidooi voor een netwerk van trainers bv obv higherlevel (overigens een concept dat vaker toegepast wordt) obv een franchise formule, waarbij iedereen een stukje afdraagt voor de franchise (en dus zijn eigen positionering en basisimago), en zijn eigen expertise op peil

houdt.

Centraal zou je dan een aantal overhead taken kunnen opvangen zoals administratie, facturatie, marketing, organisatie, planning, en evt interne opleidingen. En niet te vergeten: kwaliteitsbewaking.

 

Het sluit overigens leuk aan bij een discussie in het ICT-forum over werken voor aandelen: je zou iedereen die in zo'n netwerk meedoet, aandelen in het netwerk kunnen geven om de betrokkenheid te vergroten.

 

Ik hoop dat dit wat duidelijker is.

Focus On Telecom - ensuring your freedom to focus on your core business

-------------------------------------------------------------------

Focus On Telecom is een initiatief van FOT Holding BV

Roggeland 20 | 3833 VP Leusden

tel: 06 53711808 | fax: 033 4337890

Link naar reactie
  • 0

Ik las net ook nog ergens in een boek over branding dat een succesvol merk z'n focus versmalt. Sluit er wel mooi op aan? Als je onderneming er staat en succesvol is, is het een ander verhaal. Je maakt het jezelf wel veel duidelijker en gemakkelijker te communiceren ook als je een versmalling van je aanbod kiest.

Take it from me; veelzijdigheid is moeilijk te vermarkten :-[

 

Als je eenmaal credibility en naam en netwerk hebt kun je gaan verbreden; daarvoor sluit ik me qua mening aan bij Henk Jelt ...

kies. (Maar, wat je ook kiest, ik sta achter je.....*kijkt dramatisch* :o )

 

Groet,

Annedien

Link naar reactie
  • 0

Helaas zit er wel een waarheid in dat veelzijdigheid moeilijk aan de man te brengen is, terwijl ik het -an sich- zie als een hele goede eigenschap in mensen of bedrijven.

 

Ik zie wel hier en daar mogelijkheden om dingen te combineren. Bij een training office kun je aandacht geven aan efficient werken met het toetsenbord om rsi te voorkomen. Je kunt het uitbouwen naar het gebruik van in office gemaakte documenten naar presentaties mbv powerpoint.

 

Fotografie zou ik er eventjes buiten laten, omdat het niet direct te relateren is aan je andere activiteiten. Misschien is het iets dat je kunt bewaren als je 1x naam hebt gemaakt met presentatietrainingen. Want een mooie foto kan natuurlijk een presentatie flink opleuken!

Link naar reactie
  • 0

Een strakke focus... ben het met jullie eens dat je deze niet te breed kan en mag houden! Je kan anders nooit alle ontwikkelingen bijhouden, je prijst jezelf uit de markt. (Of de massa moet het bedrijf gevonden hebben, dan is het een ander verhaal).

 

De bedrijfsnaam (en huisstijl) mag naar mijn idee niets beperken in je producten. Piet patat moet niet ineens stoelen gaan verkopen. Iedereen heeft een idee bij zo'n naam! Wil je dus ook stoelen aan de man brengen, zal het onder een andere naam moeten.

 

Zo ook TrainingTime, iedereen weet dat we iets met trainingen doen. Stoelen verkopen we dus niet ;)

Echter welke trainingen het zijn... nu is het training x, als over vijf jaar blijkt dat de markt training a wil hebben dan kan ik daar mischien ook wel iets mee! TrainingTime vonden we daarom een goede keuze.

 

Het verhaal van Benm is ongeveer wat ik aan het uitwerken ben. Dat gaat mijn core-business worden.

De (office) trainingen doe ik erbij, omdat het me (behalve de tijd) niets kost. De kennis en middelen heb ik dan al....

 

Het idee van Annedien om onderscheidende trainingen te geven is zeker blijven hangen. Hoe giet ik het in een vorm zodat het blijft hangen...

 

;D

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.