Klopt het nu dat transactiekosten op betaaldiensten vrijgesteld zijn van BTW?
Stel een klant plaatst in mijn webshop een bestelling en kiest om te betalen met bijvoorbeeld iDEAL. Mijn payment provider rekent dan daarvoor bijvoorbeeld 0,30 cent door aan mij en wordt dus afgetrokken van wat ik verdien aan die bestelling. Moet ik over deze 30 cent dan BTW afdragen? Of is dit vrijgesteld? Zoals alle bankkosten en betalingsverkeer? Ik kan hier niet echt duidelijk een antwoord op vinden.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DaphneK
DaphneK
Hi allemaal,
Klopt het nu dat transactiekosten op betaaldiensten vrijgesteld zijn van BTW?
Stel een klant plaatst in mijn webshop een bestelling en kiest om te betalen met bijvoorbeeld iDEAL. Mijn payment provider rekent dan daarvoor bijvoorbeeld 0,30 cent door aan mij en wordt dus afgetrokken van wat ik verdien aan die bestelling. Moet ik over deze 30 cent dan BTW afdragen? Of is dit vrijgesteld? Zoals alle bankkosten en betalingsverkeer? Ik kan hier niet echt duidelijk een antwoord op vinden.
Groet,
Daphne
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75760-btw-op-transactiekosten-shopify-payments-etc/Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag