Ik begrijp dat (gemengde) kosten betrekking (kunnen) hebben op:
Loonbelasting/loonheffingen
Omzetbelasting
Vennootschapsbelasting
Een vraagje over de WKR: Ik begrijp niet hoe het werkt in combinatie met gemengde kosten.
"Binnen de WKR mag een DGA (in 2023) maximaal 3% van de eerste € 400.000 van het fiscale loon besteden aan onbelaste vergoedingen en verstrekkingen".
Vragen:
De DGA maakt gebruik van de WKR en keert 1000 euro uit (onbelast). Is deze €1000 dan 100% fiscaal aftrekbaar voor de VPB, of ook 73,5% gezien het 'prive voordeel' voor de DGA?
Een werknemer krijgt een cadeau van €500 (incl. 21% btw), wat onder gebracht wordt in de vrije ruimte. Is de BTW op deze factuur 100% aftrekbaar voor de omzetbelasting? Zijn de kosten van deze factuur 100% fiscaal aftrekbaar (vpb)?
Een werknemer krijgt een cadeaubon van €100 onder gebracht wordt in de vrije ruimte. Zijn de kosten van deze factuur 100% fiscaal aftrekbaar (vpb)?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jstn3333
jstn3333
Beste leden,
Ik begrijp dat (gemengde) kosten betrekking (kunnen) hebben op:
Een vraagje over de WKR: Ik begrijp niet hoe het werkt in combinatie met gemengde kosten.
"Binnen de WKR mag een DGA (in 2023) maximaal 3% van de eerste € 400.000 van het fiscale loon besteden aan onbelaste vergoedingen en verstrekkingen".
Vragen:
Bedankt alvast!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75802-werkkostenregeling-fiscaal-aftrekbaar-vpb/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag