• 0

Branche gegevens t.b.v. ondernemingsplan

Hallo, Voor mijn ondernemingsplan betreffend een onderneming voor de fabricage van een nieuw type fiets-bagagekar kan ik geen geschikte branche gegevens krijgen. Heeft iemand tips voor het verkrijgen van dit soort gegevens of hoe ik zelf een marktonderzoek kan uitvoeren? Bob

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Bob,

 

Voor het product wat je beschrijft zijn uiteraard geen specifieke branche gegevens beschikbaar. Wel kan je kijken naar de algemene cijfers binnen de branche (bijv. op de site van het Centraal Bureau voor de Statistiek www.cbs.nl)

 

Daarnaast is het belangrijk bij het uitvoeren van een marktonderzoek om je doelgroep te bepalen. Je zou dan eens kunnen kijken naar de grootte van deze groep, waar bevinden deze mensen zich en wat besteden ze per jaar gemiddeld.

 

Wat ik zou doen is praten met ondernemers, je wil immers een nieuw product op de markt zetten. Ga naar de plaatselijke fietswinkel en vraag naar zijn mening en interesse. Pak de telefoon en bel een aantal van dat soort winkels op in Nederland. Dan krijg je al snel een beeld over de markt en hoe groot deze is!

 

Succes!

Reflex

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Ben het helemaal met Reflex eens, je zou bijvoorbeeld ook kunnen kijken naar verkoop cijfers en afzet gebieden van die aanbind tandem voor kinderen (als je enig idee hebt waar ik het over heb ;)).

 

Ik bedoel, ga opzoek naar producten die mogelijk dezelfde doelgroep hebben. Zodra je weet welke bedrijven dat doen dan kan je van hun vast wel informatie loskrijgen over de omvang, koopkracht, etc. van hun doelgroep.

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Het is goed mogelijk dat dergelijke specifieke branche gegevens gewoon niet bestaan. Dat moet je dan zelf onderzoeken. Vraag een paar grote fietsenwinkels hoeveel van dergelijke karretjes ze verkopen, of probeer via de producent of importeur gegevens los te krijgen, http://www.burley.com/

 

BTW, ik heb al bijna 10 jaar zo'n karretje, eerst voor mijn kinderen, nu voor de hond. Wil je wat vertellen over jouw productidee? (oppassen dat je geen geheimen prijsgeeft) Dat vinden wij leuk op HL. 8)

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hallo Nils, mijn product idee betreft een opvouwbare lichtgewicht tweewieler bagagefietskar die is voorzien van een innovatief stabilisatie/kantel mechanisme. Dankzij dit mechanisme kan deze kar, net als bijv. een éénwieler bagagefietskar met de fietser in de bocht mee hellen.

 

Verder combineert deze kar, ondanks een relatief smalle wielspoorbreedte en een hoog zwaarte punt, de positieve rij eigenschappen van zowel de één- als de tweewieler fietskar. De fietskar is onder alle omstandigheden zeer stabiel!

In een later stadium kunnen ook verschillende andere soorten fietskarren worden ontwikkeld.

 

Op het stabilisatie/kantelmechanisme word binnenkort een Europees patent verleend. Ik ben nu werkzaam aan het prototype en het ondernemingsplan waarmee ik ook het nodige kapitaal voor de verdere realisatie van mijn plannen hoop te kunnen aantrekken.

Startech 2002 heeft al een aantal interessante contacten opgeleverd! Op mijn website www.stabilex.com vind je meer details, het prototype is hier nog niet te zien!

 

(Ik hoop dat het doorlinken is gelukt)

 

Groeten, Bob

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.