• 0

Wat verkoop tips van salesquest

http://www.salesquest.nl/verkooptip.htm

 

Op het bovenstaande adres vind je wat mooie tips met betrekking tot tegenstand bij je verkoop gesprekken.

 

De drie belangrijkste punten zijn volgens mij:

 

- Focus (zonder focus verwar je de klant)

- Weet wat je klant wil (voorbereiden die hap dus)

- Vraag om je order (je zit daar om te verkopen, ga dus ook voor de laatste stap en vraag om de order)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is het lastige van tekst. De intonatie komt niet goed over. Nee, het is niet sarcastisch bedoeld, maar ik heb wel pret. 8)

 

Sales en dan met name New Business Sales ik voor nieuwe innovatieve bedrijven een groot probleem. De afgelopen twee jaar blijkt de sales voor die nieuwe bedrijven een groter probleem te zijn dan het aantrekken van financiering. En dat is nog steeds zo. Ik ben al een paar weken aan het nadenken wat we zouden kunnen doen om dat probleem wat verteerbaarder te maken voor de ondernemers. Nu moet ik toegeven dat sales ook niet mijn sterkste kant is. Ik ben meer een marketing man die wat kan verkopen, maar echte sales, dat is toch wat anders.

 

En dan kom jij met een oplossing van het probleem in drie regels! Dan moet ik inderdaad even glimlachen.

 

Maar ff serieus, ik denk heel hard na over manieren om ondernemers te helpen bij hun sales. Deze draad komt dus als geroepen. Kunnen jullie ook meedenken.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Sales is een vak dat te leren is volgens mij. Het is fijn als je wat talent hebt, maar het is gebonden aan een aantal regeltjes.

 

Er zijn tal van salestraining organisaties in Nederland, Door en Kwekel om er twee te noemen schijnen behoorlijk goed te zijn.

 

Maar als ondernemer moet je volgens mij je sterke punten accentueren en je zwakke punten onderkennen en met behulp van anderen proberen op te lossen. Als een ondernemer dus veel moeite heeft met verkopen is het misschien handig om een ultieme sales buff als partner te vinden?

 

Ik denk maar wat hard op :D

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Sales buff als partner vinden is een leuke gedachte, mij is het de afgelopen anderhalf jaar niet gelukt.

Anyone? Muchos provisie in het vooruitzicht!

 

;)

 

Een businessmodel bedenken waarbij deze vraag aanbod ontmoet vind ik wel leuk trouwens.

Sales tijgers die ondernemers ondersteunen.

Maar ja, ook dat is een leuke gedachte die vaak strandt op vanalles.

 

Een concreet verkoop- en callcenter is misschien wel te realiseren.

Waarbij dat sales center verkoopt op provisiebasis.

Lijkt me met dienstverlening wel lastig.

Maar, door meerdere bedrijven te bedienen hebben ze w.s. wel veel draagvlak en markt.

 

En is het nodig een nuance aan te brengen tussen sales en acquisitie?

 

Groet,

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben met ons bedrijf Paragin het geluk 'afgedwongen' dat we gewerkt hebben voor enkele sleutelfiguren in bepaalde branches. Daarvan zijn er een paar zo tevreden over ons werk dat men heeft aangeboden actief ons binnen te loodsen bij andere bedrijven, deels vrijwillig en deels op basis van commissie. Daar zit een marketingdeskundige voor landelijke zorginstellingen bij, dus een erg vruchtbare samenwerking. Vanaf het begin zijn we altijd informeel bezig geweest met ons netwerk op te bouwen, daar plukken we nu vruchten van.

 

Ook wil een voormalige klant (geslaagd ondernemer die als 'vrijetijdsbesteding' bij veel bedrijven betrokken is) met ons aan de slag als technische partner, waarbij zijn adviesbureau het sales- en consultancytraject verzorgt, en wij websites en vooral interne applicaties gaan bouwen. Hier zitten innovatieve apps bij die vele duizenden euro's op jaarbasis gaan besparen, en die aanvullend daarop in meerdere branches in te zetten zijn.

 

Met alle respect, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er vaak veel te moeilijk wordt gedaan over sales, en dat (te)veel bedrijven hun gebrek aan succes aan 'moeilijkheden met sales' wijten. En dat veel bedrijven alleen maar praten, ga eens goed bewijzen wat je hebt of kunt! Als je product echt goed is en aan een behoefte voldoet, is het niet zo moeilijk om mensen daarvan te overtuigen toch?* Ik weet wel dat mijn bedrijfje niet zo groot is, maar als ons dit naast onze studies lukt, dan moeten mensen die fulltime bezig zijn en meer resources hebben daar toch nog minder moeite mee hebben?

 

*Er zijn producten die erg geavanceerd zijn, op markten die nog sterk in ontwikkeling zijn, en met klanten die vaak nog zeer sterk overtuigd moeten worden van de toegevoegde waarde de producten. Dat zij het moeilijker hebben vind ik logisch. Voor hen heb ik alle respect, zij zouden best een steuntje in de rug mogen krijgen.

 

Maar als je op uitkristalliserende markten (IT bijvoorbeeld) nog moeite hebt met klanten trekken en vasthouden dan ben je gewoon niet goed bezig. Sales is in sommige gevallen talent, kan grotendeels ook te leren zijn (door het vaak gewoon te doen naar mijn mening), maar kan enkel succesvol zijn als je producten of diensten goed zijn en toegevoegde waarde hebben.

 

Minder praten en verwijten maken, meer kijken waar nu precies vraag naar is en daaraan gaan beantwoorden.

 

Sorry voor de misschien wat aggressieve toon, ik heb vandaag heel goed verlopen salesgesprekken achter de rug dus ben een beetje strijdbaar. Prettig weekend :)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het vrij grondig met Decorum eens. Sales is niet moeilijk.

 

Ik ken overigens wel een paar IT bedrijgen (met eigen software producten) die het maken van afspraken voor verkoopgespreken doen in samenwerking met belbedrijven. Adressenlijsten en "pitch" worden samen met het belbedrijf samengesteld en die doen het "cold calling" (het naarste gedeelte van het salestraject) en maken afspraken voor de ondernemer met de juiste persoon voor een verkoopgesprek. Werkt als een speer, als je een goed belbedrijf kunt vinden en zelf ook meedenkt over de pitch en de mensen waarmee je een afspraak wil maken.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Cold calls zijn inderdaad ernstig vervelend en kunnen behoorlijk demotiverend werken.

 

Bij de keuze van een belbedrijf moet je wel uitermate zorgvuldig te werk gaan. Het verloop in call-centers (vooral de outbound boys) is ernstig hoog en de kwaliteit verschilt enorm.

 

Interessante selectie criteria kunnen zijn:

- Hoe lang is het huidig management verantwoordelijk voor het callcenter

- Welke klanten hebben ze reeds (en neem contact met ze op)

- Wat is de specialiteit van het callcenter

- Ga een keer langs, loop naar binnen en praat met de mensen achter de telefoons. Zij gaan je bedrijf aan de man proberen te brengen(!)

 

Als je de juiste club vindt kan het een behoorlijke boost voor je salesgesprekken betekenen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.