• 0

Contract op niet bestaande handelsnaam

Hallo ik heb een korte vraag;

 

Stel ik sluit met iemand een overeenkomst op een handelsnaam die op dat moment niet bestaat (10 augustus) maar een maand later wel. De persoon heeft een eenmanszaak, met meerdere handelsnamen. Kan ik de overeenkomst alsnog verhalen op zijn bedrijf? Of is een handelsnaam bindend?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij een eenmanszaak is de eigenaar hoofdelijk aansprakelijk voor de verplichtingen die hij aangaat. De overeenkomsten stel je dan ook op persoonlijke naam, niet op de handelsnaam. Uiteraard is het niet verboden om de handelsnaam te noemen.

 

Gebruik bijvoorbeeld in de tenaamstelling:

 

De heer /mevrouw **, handelend onder de naam **, kantoorhoudend/wonend te ** aan de ** , hierna te noemen “Opdrachtnemer/Leverancier/”

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ondanks dat het een eenmanszaak betreft (alle handelsnamen met hetzelfde KvK-nummer) lijkt het me 'tricky'.

 

Kun je niet in de overeenkomst vastleggen wat de situatie is? Dus iets als 'ten behoeve dan die en die handelsnaam die met ingang van die en die datum actief wordt'.

 

Succes,

 

Dennis.

www.hfmn.com | www.staffvision.nl

Link naar reactie
  • 0

Ondanks dat het een eenmanszaak betreft (alle handelsnamen met hetzelfde KvK-nummer) lijkt het me 'tricky'.

 

Kun je niet in de overeenkomst vastleggen wat de situatie is? Dus iets als 'ten behoeve dan die en die handelsnaam die met ingang van die en die datum actief wordt'.

Onnodig. Zoals hiervoor reeds opgemerkt handelt de eigenaar van een eenmanszaak op persoonlijke titel. Zijn handelsnaam is totaal niet relevant voor de relatie tussen de beide contractpartijen.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.