• 0

Onderhoudscontract

Hallo,

 

Ik werk als Freelance it-er. Ik ben opzoek naar zoveel als mogelijk informatie over onderhoudscontracten, en ben vooral nieuwsgierig in hoe mijn mede-collega's dit doen. Ik loop zelf namelijk tegen nogal wat vraagjes op. Het volgende had ik zelf in gedachte:

 

Onderhoudscontract voor een jaar

- Maandelijkse update's, onderhoud, controlles

- Telefonische Helpdesk

- Online helpdesk (manuals, probleem oplossingen enz.)

 

Hierbij zal ik mishien maandelijk 5 a 6 uur bezig zijn. Maak ik dan hiervoor een contract en op basis hiervan de kosten voor het contract? Want als ik natuurlijk buiten de contract uren kom gaan natuurlijk hogere uur tariefen gelden. Niet dat ik dat erg vindt ;) maar de klant moet natuurlijk wel de indruk krijgen dat hij voldoende aan dit contract heeft en niet veel hoger in de kosten zal lopen? En wat zou je eigenlijk moeten rekenen voor uren op basis van een onderhoudscontract?

 

Kortom ik ben nieuwsgierig hoe andere dit doen of mensen die mij kunnen helpen met deze informatie.\

 

Alvast enorm bedankt!

 

Jeroen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Jeroen,

 

We hebben zo'n onderwerp al een keertje eerder besproken, ik zal zo ff kijken of ik het onderwerp kan achterhalen. Je bent in ieder geval niet alleen met deze vraag :)

 

Ik neem aan dat je dit onderhouds contract aan een maandelijks vastgestelde prijs wilt hangen? Als dat zo is dan lijkt het mij dat je een progrnose maakt van de bestede uren per klant en dat je een lijn trekt op je breakeven punt. Op het moment dat je dat weet moet je gaan kijken hoeveel je redelijkerwijs zou moeten kunnen vragen zodat jij ook nog lekker een boterham verdient.

 

Je zou het ook op zijn Microsofts kunnen doen en je software aankoopprijs omzetten in een abbonement. Daar zit je onderhoudscontract dan bij in.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Daar was ik al bang voor dat ik niet de enige ben ;) alhoewel....

Ik heb in iedergeval veel aan je reply, bedankt hiervoor! Het is inderdaad zo dat het contract om maandbasis moet worden gemaakt aangezien er zo ie zo natuurlijk een maandelijkse onderhoud enz plaats zal vinden. Maar om de klant vast te houden moet het een contract zijn voor een jaar. Ik weet alleen nog niet of "ze" het beste maandelijks of jaarlijkse moeten betalen ivm mijn eigen finaciele verhaal.

 

Mocht je het oude onderwerp nog terug vinden....heel graag!

 

En bedankt maar weer :)

Link naar reactie
  • 0

Jay, ik zou je ook aanraden om hierover te praten met een klant waar je een goede band mee hebt.

 

De jaarlijkse of maandelijkse betaling zou je natuurlijk kunnen combineren. Betaling per jaar geeft je een korting, dit vergt alleen wat discipline van je zelf om de geldstromen goed in te delen.

 

Morgen ga ik nog even kijken of ik de oude discussie kan vinden.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.