• 0

Koeriersbedrijf beginnen

Geachte ondernemers/bezoekers

 

Wie kan mij op weg helpen?

 

Ik zou graag een koeriersbedrijf willen beginnen.

 

Ik heb alleen geen enkel idee en/of aanknopingspunt wat ik hiervoor moet regelen. Er is ook zeer weinig tot niks over op internet te vinden.

 

Of is het gewoon inschrijven bij de kvk, en bedrijven benaderen met je tarieven. Of is dit te direct?

 

Kan iemand me misschien helpen.

 

[titel toegespitst - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit heeft me weer te veel tijd gekost helaas.

 

Met alle respect voor je enthousiasme, maar je moet heel goed beseffen dat hier mensen zijn die 80 uur per week werken en hier nooit zo snel zeggen dat ze ergens geen tijd voor hebben. Wel of ze iets willen of kunnen doen!

 

Ik zou zeggen probeer een lunchtijd te creeëren ga ergens langs de snelweg met een pen en papier zitten en zie jezelf over die snelweg scheuren met een pakje in je auto die iemand ergens wilde hebben en jou daar voor belde.

 

Ga vervolgens na wat je dan allemaal nodig gehad zou moeten hebben om dat allemaal mogelijk te maken. Gewoon met je 19 jarige verstand.

zet je droom op papuier en kom met goede vragen, maar nogmaals ga niet zeggen dat jij geen tijd hebt, alsof wij er wel zeeën van hebben!

 

Perry

 

Dat heb je mooi verwoord Perry.

 

Ik moet zeggen dat ik mij ook aardig stoorde aan deze opmerking.

 

@Koeriers

Voor de goede orde, mensen die op jouw vragen antwoorden doen dit in hun eigen tijd, je krijgt reacties van andere ondernemers, dus wat meer respect is hier wel op zijn plaats.

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens wat ik hier vond, helemaal kant en klaar...(moet je wel een beetje in die buurt wonen natuurlijk).

 

Wegens omstandigheden aangeboden:

Kant en klaar koeriersbedijf, met auto, apparatuur en omzet.

 

-Renault Trafic (kleur geel)

 

Bouwjaar oktober 2001

 

100 PK Diesel

 

Airco

 

Ingebouwd Pioneer navigatiesysteem

 

Ingebouwd Realtime Track & Trace & Communicatiesysteem via GPRS met PDA

 

Ingebouwde carkit, inclusief telefoon van Siemens (S65)

 

 

- Omzet

 

Momenteel een omzet van ca. € 40.000 per jaar, exclusief BTW

 

Door één persoon te realiseren

 

De meeste opdrachten vanuit gebied 043 - 045 - 046 (Heerlen en omstreken), naar heel Europa. Responstijd < 30min.

 

 

Scheelt je een heleboel opstartwerk, kan je zo aan de slag! ;)

 

Groet, Martin

 

PS: de advertentie komt van Marktplaats, bij overnames.

Link naar reactie
  • 0

Die advertentie had ik ook ook gezien op de website van de kvk.

 

Echter zit je dan wel dat je met een aardig bedrag op tafel moet komen.

 

@de reakties na mijn laatste post.

 

Met geen tijd bedoelde ik dat ik geen tijd op een dag vrij kan maken om bijvoorbeeld te bellen met tvm.

 

@TechNico

Ik heb respect voor alle mensen die mij hebben geholpen op dit forum.

Maar wat voor toevoeging had die ene post.

 

Ik kon er niet goed tegen.

 

Ik hoop dat de mensen me nog steeds willen helpen als ik met concrete vragen kom.

Link naar reactie
  • 0

Denk echt eens door over die TAXIPOST... er zijn zat taxibedrijven die meerdere keren per week in grote steden naar b.v. ziekenhuizen rijden.. vol heen en soms leeg terug.. als ze de KM's terug op deze manier een beetje rendabeler kunnen maken door via jouw steunpunt te rijden...

 

Op soortgelijke belevert hier lokaal een drukkerij zijn klanten.

Chauffeurs die "toch die kant uitgaan" of "liever rijden dan stilstaan" pikken pakketjes op. Wel zijn duidelijke afspraken en slimme inzet van ICT nodig om te zorgen, dat zo weinig mogelijk extra kilometers gereden worden en toch de pakketten tijdig afgeleverd worden (en niet in een willekeurige kofferbak vergeten raken). Dit concept is nog verder uitgewerkt in de 'wiettaxi'. Daarbij is het vervoeren van passagiers secundair geworden.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op soortgelijke belevert hier lokaal een drukkerij zijn klanten.

Chauffeurs die "toch die kant uitgaan" of "liever rijden dan stilstaan" pikken pakketjes op. Wel zijn duidelijke afspraken en slimme inzet van ICT nodig om te zorgen, dat zo weinig mogelijk extra kilometers gereden worden en toch de pakketten tijdig afgeleverd worden (en niet in een willekeurige kofferbak vergeten raken). Dit concept is nog verder uitgewerkt in de 'wiettaxi'. Daarbij is het vervoeren van passagiers secundair geworden.

 

Hoe wij het hier bedoelen is het niet helemaal hetzelfde, in jou voorbeeld is de afhaallokatie van tevoren bekend, in mijn geval zou het pakketje op een willekeurige locatie opgehaald moeten worden.

 

Link naar reactie
  • 0
Hoe wij het hier bedoelen is het niet helemaal hetzelfde, in jou voorbeeld is de afhaallokatie van tevoren bekend, in mijn geval zou het pakketje op een willekeurige locatie opgehaald moeten worden.

 

Door te groeien (meer klanten) ondervang je dit "probleem". Let wel, in dit concept richt je je als koeriersbedrijf vooral op een rol als regisseur, niet op die van chauffeur. Een koeriersbedrijf starten vanuit de ambitie zelf pakketjes te bezorgen is heel moeilijk. Anderen hebben dat in dit draadje al uit de doeken gedaan. De eis beschikbaar te zijn in combinatie met je positie als kleine speler is lastig. De lage marges ('vechtmarkt') nekt je.

Link naar reactie
  • 0

 

@de reakties na mijn laatste post.

 

Met geen tijd bedoelde ik dat ik geen tijd op een dag vrij kan maken om bijvoorbeeld te bellen met tvm.

 

@TechNico

Ik heb respect voor alle mensen die mij hebben geholpen op dit forum.

Maar wat voor toevoeging had die ene post.

 

Ik kon er niet goed tegen.

 

Ik hoop dat de mensen me nog steeds willen helpen als ik met concrete vragen kom.

tekst

 

Hoe wij het hier bedoelen is het niet helemaal hetzelfde, in jou voorbeeld is de afhaallokatie van tevoren bekend, in mijn geval zou het pakketje op een willekeurige locatie opgehaald moeten worden.

 

 

Zeg koeriertje,

 

De arrogantie die van jouw verhaaltjes afdruipt zit mij niet zo lekker.

 

En hoezo wij, het idee van de taxi komt van Perry.

 

Is jouw tijd kostbaarder dan die van ons, heb je er bij stil gestaan dat als mensen hier een post plaatsen dat is om jou te helpen.

Mensen die zo respectloos reageren op tijd die anderen mensen investeren, die horen hier niet thuis.

Maar dat zul je vanzelf gaan merken naarmate je karma daalt en er al minder mensen een antwoord willen geven op jouw vragen.

 

Link naar reactie
  • 0

[...]Door te groeien (meer klanten) ondervang je dit "probleem".[...]

Als je inderdaad een hoge intensiteit hebt en veel auto's die rijden dan kan je inderdaad zeer efficient werken. Op het moment dat je klein begint moet je denk ik heel realistisch zijn en misschien zelfs iets doen als: Kijk of je een route geregeld kan krijgen, lukt dit niet dan huur je een ander koeriersbedrijf in wat de rit wel kan doen. In het begin zal je dus niet veel ritten zelf organiseren omdat je nog niet veel klanten en relaties hebt. Naarmate je groeit wordt er steeds meer eigen-vervoer mogelijk.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Misschien niet de goede plaats, maar mag ik je een 'ontradingsadvies' geven?

Ik heb in mijn praktijk enige koeriers als klant mogen begroeten en het is een harde, meedogenloze wereld, waarin grote jongens de dienst uitmaken, door kleine jongens, met helaas te weining voorbereiding en te weinig verstand van zaken, te misbruiken.

 

Het is een vechtmarkt, met lage marges, veel, héél veel uren maken en weinig centen verdienen.

 

veel succes als je doorgaat, kijk branchegericht, zoek daar ook biijvoorbeeld TLN, maar ook ZZP-sites af

Ik ben een no-nosense realist, HBO-controller, (Hofammer QC) en deel mijn kennis graag met hen die dat nodig hebben. Ik coach particulieren, ZZP-ers, MKB-ondernemers, op financieel-economisch terrein, in zwaar weer. Mijn motto: "als er op tijd wordt ingegrepen, valt er véél te winnen"

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het verstandig om een jaartje bij een koeriers bedrijf te gaan rijden.

 

En eens te proeven van het leven van een koerier een uurtje of 16 achter het stuur , ff een paar uurtjes slapen in je wagen . En dan nog opgewekt je service leveren . En bij thuiskomst gewoon weer met je volgende rit beginnen .

 

Ik heb wel eens 1,5 week in de auto doorgebracht , en bij thuiskomst ff gauw een douche een boterham en weer op weg.

 

Ik heb nu een aantal jaar ervaring met personen / pakket-koeriers dienst , Ik kan je vertellen dat het lange dagen zijn , in een concurerende strijd .

 

Maar ik kan je ook vertellen dat bedrijven niet alleen kijken naar je tarieven . Maar eerder naar je service en je klantvriendelijkheid .

welke diensten die je levert , en hoe flexibel je bent en mee kan gaan in hun service bijv . rembours , planning .

 

en prioriteiten stelt in hun belang kijk dan bijvoorbeeld naar het afhandelen van een visum , dit kan veel problemen met zich meebrengen die je terplaatse moet proberen op te lossen omdat het anders weer een dag langer op zich laat wachten.

 

 

Ik ben zelf ook bezig om een eigen koeriers bedrijf op te gaan zetten.

Maar ik heb nog het voordeel dat ik advies kan vragen aan mijn werkgever die ook weet uit welk hout ik gesneden ben . Maar dat betekend ook dat we werk kunnen uitwisselen .

ook al zitten we in een heel ander rayon .

 

Ik denk dat je gewoon eerst ervaring moet opdoen , stratenkennis opbouwen en mensen en bedrijven ontmoeten in dezelfde branche.

En vandaar uit kan je een naamsbekendheid opbouwen en misschien wel opdrachten binnenslepen . Dan weet je waar je mee te maken krijgt en bedrijven leren jou kennen en weten dan wat ze van jou verwachten .

En vanaf dat punt moet je het zelf doen , jezelf bewijzen en je woorden ( service ) waarmaken.

 

Dit heb ik zelf nu ook ik ben hierdoor in contact gekomen met

internationale bedrijven die veel werk hebben bijv .

 

HPD Holland parts distri

parts express

van duuren

DHL

TNT

 

en dit zijn bedrijven die niet met iedereen in zee zullen gaan .

ze willen weten wat voor vlees ze in de kuip hebben

 

Maar iig veel succes

Link naar reactie
  • 0

Als je een koeriersbedrijf wilt starten, moet je wel degelijk met een aantal zaken rekening houden. Er komt meer bij kijken dan alleen een vervoermiddel aanschaffen.

 

Op de volgende pagina vindt je meer informatie over waar je rekening mee moet houden als je een bedrijf in koerierdiensten wilt starten.

Link: http://www.koeriers.net/index.php?85

 

Zolang u rijdt met voertuigen met een laadvermogen beneden de 501 kg (inclusief het laadvermogen van een aanhanger), is een vergunning in het kader van de WGW (Wet Goederenvervoer over de weg) niet vereist.

Besluit Goederenvervoer over de weg: http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/deeplink/law1/title=Besluit%20goederenvervoer%20over%20de%20weg

 

Zodra een (vracht)auto wordt aangeschaft met een laadvermogen van meer dan 500 kg moet een vergunning worden aangevraagd. Dit kan bij de stichting NIWO in Rijswijk, telefoon 070-3992011. Zie ook www.niwo.nl

Voor het verkrijgen van een vergunning is onder meer een vakdiploma Beroepsgoederenvervoer vereist. Dit kan onder andere bij Service Centrum Transport in Alphen a/d Rijn worden behaald. Telefoon 0900-1442 €0,10 p.m.

 

Binnenlands Beroepsvervoer, registratieplicht: http://overheidsloket.overheid.nl/index.php?p=product&product_id=290

Beroepsvervoer over de weg, Eurovergunning: http://overheidsloket.overheid.nl/index.php?p=product&product_id=292

 

Toekomstige wetsontwikkelingen

Link: http://www.niwo.nl/pages.php?onderdeel=NIWO-objectief&publicatiecode=179

 

Link naar reactie
  • 0
Op 9-1-2006 om 21:33, Gast Koeriers zei:

Er komen nu zoveel dingen in mij op om tegen jou te zeggen maar die energie stop ik inderdaad liever in het uitzoeken van andere dingen.

 

De reden dat ik zoveel vragen heb is omdat ik nog niet veel levenservaring heb, ik ben namelijk pas 19jaar.

 

Ik ben al in het bezit van een starterspakket van de kvk, en ook heb ik bij de belastingdienst een handboek ondernemen gehaald. Maar daar staan die vragen die ik als laatst stelde niet in.

 

 

 

Ik heb momenteel nog een baan van 50 uur per week, waarbij ik op een dag geen tijd vrij kan maken voor een telefoontje. Dit om 2 redenen; 1 de baas zit heel de dag op mijn lip en 2. Dat ik geen pauzes heb.

 

 

Als ze zo simpel waren had ik ze denk ik wel gevonden. Een forum is niet alleen om te discussieren, het is er ook voor bedoeld om mensen die met vragen zitten te helpen.

 

Maar goed...

 

Dit heeft me weer te veel tijd gekost helaas.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Aimani,

 

Welkom op HL

 

Dit topic is echter zo oud, gedateerd en wellicht zodanig achterhaald, dat het gesloten is om verwarring te voorkomen. 

Zou je jouw vraag in een nieuw eigen topic opnieuw willen stellen? Geef dan s.v.p. ook aan wat je zelf al hebt ondernomen om je vragen beantwoord te krijgen en waar je vastloopt.

Ook kun je alvast de zoekfunctie gebruiken om te lezen wat er zoal komt kijken bij het starten van een bedrijf. 

Succes!

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.