• 0

Wie kent de www.milliondollarhomepage.com en kan hier iets verstandigs over zeggen.

Ik heb erover gelezen, de site bekeken, en ik verbaas me erover dat je hiermee geld kunt verdienen. Maar misschien kan ik hier wel iets geweldigs van leren.

Mijn vragen:

- Hoe zou de maker dit voor elkaar gekregen hebben? Vooral de eerste 100 tot 500 advertenties verkopen lijkt me hartstikke moeilijk.

- Is deze site het ultieme bewijs dat een goede verkoper met gemak ook lucht kan verkopen? of is het eigenlijk gewoon een briljant plan, veel slimmer doordacht dan op het eerste gezicht lijkt.

- Zit hier een model achter waar je in andere vorm ook iets mee kan of is dit éénmalig?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden en groetjes :)

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7648-nieuw-concept-milliondollarhomepage/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0

Er klopt helemaal niks van die veiling.

Of die veiling nu klopt of niet, ik blijf me afvragen of dit gewoon een slimme eenmansactie is, met veel geluk, of dat er vanaf het begin door een groepje van mensen aan gewerkt is, en Alex Tew vooral de PR uithangt.

Hoe krijgt hij in het begin (als student die net met zijn studie begint) zo snel honderden advertenties verkocht? een paar van famillie en vrienden kan ik me nog voorstellen; een paar extra -leep- smokkelen ook, maar zoveel dat je de mediahype kunt starten? Ik blijf me verbazen :-\

• 0

Of die veiling nu klopt of niet, ik blijf me afvragen of dit gewoon een slimme eenmansactie is, met veel geluk, of dat er vanaf het begin door een groepje van mensen aan gewerkt is, en Alex Tew vooral de PR uithangt.

Hoe krijgt hij in het begin (als student die net met zijn studie begint) zo snel honderden advertenties verkocht? een paar van famillie en vrienden kan ik me nog voorstellen; een paar extra -leep- smokkelen ook, maar zoveel dat je de mediahype kunt starten? Ik blijf me verbazen :-\

Vrij simpel, lijkt me. Je zet zo'n pagina op, benadert een aantal bedrijven of bevriende sites en biedt ze (bijna) gratis een advertentie aan. Voor de bezoekers lijkt het vervolgens dat je al wat verkocht hebt en het concept dus werkt. Het leuke, slimme en vernieuwende concept vindt zijn weg vervolgens over de web2.0-netwerken en voila. Geen complottheorieën, marketingbureaus of deep throats nodig.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

• 0

Vrij simpel, lijkt me. Je zet zo'n pagina op, benadert een aantal bedrijven of bevriende sites en biedt ze (bijna) gratis een advertentie aan. Voor de bezoekers lijkt het vervolgens dat je al wat verkocht hebt en het concept dus werkt. Het leuke, slimme en vernieuwende concept vindt zijn weg vervolgens over de web2.0-netwerken en voila. Geen complottheorieën, marketingbureaus of deep throats nodig.

OK, zou kunnen, misschien denk ik er te moeilijk over. Vaak klopt de simpelste verklaring het beste. Bedankt :)

• 0

Geen idee, wellicht dat wat grotere advertenties ? Dit is trouwens wel grappig om te zien:

Zijn statistieken van Alexa, niet helemaal betrouwbaar, maar wel een leuke indicatie:

Een vergelijking van het aantal bezoekers van nu.nl, google.nl en milliondollarhomepage.com:

http://traffic.alexa.com/graph?w=379&h=216&r=3m&y=r&u=milliondollarhomepage.com/&u=nu.nl&u=google.nl

• 0

Een ander ding lijkt me, wat dit concept ook weer aantoont: de bubble is niet compleet gebarsten of komt weer terug. Met één website meer dan een miljoen dollar verdienen, zonder een product of speciale dienst, gewoon door een simpel idee te hebben en veel aandacht te krijgen. Back in time :)

• 0

Er klopt helemaal niks van die veiling. Eén bieder, all4freeukcouk, heeft gisteren om 13:17 een bod gedaan van 38.000 euro, en dat bod vervolgens 6 keer verhoogd tot uiteindelijk 133.733 euro zonder dat iemand anders heeft geboden.

Zal me weinig verbazen als eBay ingrijpt.

Dat is geen bedrog, dat heeft te maken met de limiet die je instelt bij Ebay.

Als iemand een bieding doet die binnen jouw limiet valt, dan gaat jouw huidige bieding omhoog tot net boven wat diegene bereidt was te betalen.

Die probeert het dan nog eens met een wat hoger bedrag (hij ziet immers niet wat de bovengrens is van jouw), dus daarom zie je van die verhoogde boden van 1 persoon.

(Die andere bieder zie je helaas niet vermeldt).

Het klopt dus wel.

• 0

Het bleek wel bedrog. Alle bedragen boven de genoemde 38.000 zijn geschrapt, de pixels zijn uiteindelijk verkocht voor $38.000

Volgens nu.nl heeft de student 35.000 dollar gestoken in ene betere server. En hij is bang dat zijn onderneming wordt gestolen (of zal het gaan om de zoveelste uitglijer van de tekstschrijvers van nu.nl).

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

• 0

Zijn nieuwe idee wordt gejat als hij het nu zou vertellen. En daar zal hij weleens gelijk in kunnen hebben, iedereen hier zit wel op dit soort successen te wachten ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

Een ding is zeker: die gozer is met zijn 21 jaar wel even goed binnen en heeft een mooi potje om een "echte" onderneming te starten.

http://websitejudge.com/nl/home

Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers!

www.optimised.nl

• 0

Het bleek wel bedrog. Alle bedragen boven de genoemde 38.000 zijn geschrapt, de pixels zijn uiteindelijk verkocht voor $38.000

Volgens nu.nl heeft de student 35.000 dollar gestoken in ene betere server. En hij is bang dat zijn onderneming wordt gestolen (of zal het gaan om de zoveelste uitglijer van de tekstschrijvers van nu.nl).

Tja, dat achterhaalde bedrog is dan toch ergens anders op gebaseerd dan op de bidgeschiedenis waar jij het in eerste instantie uit haalde. Dat zit namelijk wel in het systeem. Hij zal er zelf in ieder geval wel van balen. Is dan toch 130000 dollar minder...

• 0

Wat zou er gebeurt zijn als je nu net zoals al die andere Nederlandse initiatieven ook zo'n site gemaakt zou hebben? Er is een Nederlandse site die 3600 pixels verkocht heeft. Dat zijn dus toch 3600 euros, hoe flauw gekopieerd of wat dan ook.

Wat zou je omgezet hebben als je dit niet 1x zou doen maar 10x hetzelfde met een andere layout/naam etcetera. 10000 euro moet zeker mogelijk zijn lijkt mij?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

Wat zou er gebeurt zijn als je nu net zoals al die andere Nederlandse initiatieven ook zo'n site gemaakt zou hebben? Er is een Nederlandse site die 3600 pixels verkocht heeft. Dat zijn dus toch 3600 euros, hoe flauw gekopieerd of wat dan ook.

Wat zou je omgezet hebben als je dit niet 1x zou doen maar 10x hetzelfde met een andere layout/naam etcetera. 10000 euro moet zeker mogelijk zijn lijkt mij?

Tien keer nul is nul. Je kunt tien of honderd startpagina.nl-klonen opzetten maar daarmee verkoop je nog geen advertenties. Je kunt je tijd beter besteden aan een weekje op de hei of een stapel Ad Visser-CD's om op een geniaal website-concept te komen, dan aan het maken van niet-levensvatbare copycats.

• 0

Het blijkt toch dat die copycats wel een beetje werken? Ik ben geheel met je eens dat het tegen je gevoel in gaat: het is echt lomp copierwerk. Ook is het geen structureel idee waar je volgens mij na een jaar nog enige euro uit kunt krijgen. Het is echt niet een manier om euro's te verdienen die de schoonheidsprijs verdiend.

• 0

Het blijkt toch dat die copycats wel een beetje werken?

Dat vraag ik me dus af. Zoals ik al eerder schreef, als ik zo'n site sou hebben zou ik de eerste pixels voor (bijna) nop weggeven om het te laten lijken alsof mijn site toeloop heeft. Anders kun je het immers helemaal wel schudden. Het zou me niet verbazen als de Nederlandse kopieën dat ook zo gedaan hebben, en ik vraag me dus sterk af of er daadwerkelijk 3600 euro is opgehaald voor de genoemde 3600 pixels.

• 0

Die copy-cats hebben nogal wat media aandacht gehad. Er zijn diverse aparte nieuwsberichten over die copy-cats met daarin de urls van de eerste sites. Ik geloof zeker dat er wat weggegeven is, dat is zeker een realistische mogelijkheid.

• 0

Zou dit nu even een trend zijn of zullen er altijd van dit soort creatieve websites blijven ontstaan? Die tagcloud is ook erg interessant. Voor 25 dollar heb je een shared tag (die kan groeien maar moet je delen met anderen) wat wel interessant is.

• 0

Wel grappig dat ze in elk geval een soort van thema er omheen gehangen hebben.

http://www.milliondollarhomepage.com is trouwens down, net nadat hij al zijn pixeltjes verkocht heeft :-X

• 0

http://www.greatwoman.com/

Weer een creatieveling. Ditmaal nog een marketingbureau ook.

Toch is het concept al eeuwenoud: een kleine Chinese rijstboer stopte in elke baal van de door hem verkochte rijst enkele korreltjes die waren beschilderd met bingogetallen. Door mee te doen aan de bingo konden afnemers mooie prijzen winnen (waaronder nog meer rijst). Het succes was overweldigend: iedere Chinees wilde zijn rijst alleen nog van deze boer betrekken. De boer groeide zo in korte tijd uit tot de grootste rijsthandelaar van China. Het succes had ook een keerzijde: liepen fervente rijstbingospelers het risico dat hun oogleden verkleeft raakten door het voortdurend turen naar rijstkorrels, hun kinderen bleken geboren te worden met deels dichtgeknepen oogleden. De onderneming heeft zich genoodzaakt gezien ter voorkoming van schadeclaims het bedrukken van de reclkamekorrels te staken.

Recent heeft de achter-achter-achterkleinzoon van de oprichter van de onderneming aangekondigd in samenwerking met Legend, de grootste fabrikant van mobiele telefoons in China, een RFID-bingo te beginnen.

• 0

Ik heb nog eens gekeken op de blog van Alex Tew. Ik denk dat hij hulp heeft van een paar mensen. De snelheid waarmee hij zijn pixels verkoopt, de media geïnteresseerd krijgt, aanpassingen aan zijn site doorvoert, en daarnaast ook nog zijn eerste studiejaar volgt; alles bij elkaar gaat dit te mooi en te snel.

Blijft natuurlijk een wereldgrap, maar ik denk dat er toch wel iets meer denk en doe-werk achter zit dan mijn eerste indruk. Wie het beter weet mag het zeggen. :)

Sedert de site in oktober uit zijn voegen is gebarsten heeft hij de hulp van twee personen (vrienden?) ingeroepen. Ze werken dus dagelijks met drie man aan het leggen van linken. Als je zijn Blog leest van bij het begin kom je dit allemaal te weten.
  • 0

Server zal wel gratis zijn. Er staat publiciteit op de site en hij vermeldt het in zijn Blog. Hij zou dat niet doen als hij moet 35ooo dollar betalen.
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar