• 0

Hoe kom ik aan lijst met vorderingen van faillissement?

Hoi allemaal, aangenaam!

Vandaag ontving ik een e-mail waarin een bedrijf mij een aanbieding doet on mijn vordering op een in 2020 failliet gegane klant op te kopen tegen 40% van de waarde van de vordering. Het gaat origineel om ongeveer 80K en die vordering willen ze nu dus willen kopen voor 32K.

Lijkt mij dat ze dat met een goede reden doen, w.s. omdat het faillissement binnenkort eindelijk volledig afgerond zal zijn en er genoeg in de boedel zit. Uiteraard is die 32K wel aantrekkelijk omdat ik er al 4 jaar op zit te wachten en ik de vordering inmiddels al lang had afgeschreven, maar als er idd genoeg in de boedel zit kan ik misschien beter even wachten op die 80K of iig meer dan die 32K.

Om de juiste keuze te kunnen maken heb ik ook inzage nodig in de lijst met vorderingen, maar die kan ik nergens inzien voor zover ik weet. Weet iemand hier of en waar dat eventueel wel zou kunnen? Het bedrijf dat mij deze aanbieding doet heeft de lijst immers ook.

Dank!

Mio

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 1
58 minuten geleden, M-iooooo zei:

waarin een bedrijf

welkom Mio

Ik citeer even "een bedrijf" want de vraag daarbij is, waarom niet de curator?

Ik zou eerst met de curator contact opnemen voordat je stappen zet richting "een bedrijf". Dat aanbod aan jou zal voor "een bedrijf" namelijk zeker een positieve kant hebben, dus dan is het wel fijn om te weten wat hun beweegredenen zijn

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0
9 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

Ik citeer even "een bedrijf" want de vraag daarbij is, waarom niet de curator?

Ga ik idd sowieso doen. Echter helaas heb ik inmiddels veel ervaringen met curatoren (gelukkig niet omdat ik zelf failliet ben gegaan ;)) en ik merk wel dat je enorm op je hoede moet zijn met curatoren. Dus ook daarvoor ben ik liever goed voorbereid en zou ik dus bij voorkeur de lijst met vorderingen hebben, waar bedrijf X dus ook toegang toe heeft op eoa manier.

• 1
(aangepast)

Op rechtspraak.nl (insolventieregister) kan je de verslagen zie die de curator elke 3 maanden plaatst.  Hier kan je ook de verschillende ingediende vorderingen (hoofdstuk crediteuren) zien en nog veel meer. 

boedelsaldo en wijze van afwikkelen staat ook in het verslag 

aangepast door dinges

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar