• 0

"About us" op je website

Wat me opvalt is dat heel weinig Nederlandse website een "about us" hebben waarin het management wordt voorgesteld. Amerikaanse bedrijven, zeker tech bedrijven, hebben dat allemaal wel. Persoonlijk vind ik het altijd erg prettig om te zien wie er achter een bedrijf zitten, wie de gezichten zijn. Laatst heb ik een nederlandse startup die zich ging presenteren in de VS sterk aangeraden een sectie op de website te maken met korte cv's en foto van het management.

 

Hoe komt het dat in ons land bijna niemand dat doet?

 

dagdag

Christine

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Over persoonlijke informatie van ondernemers achter een bedrijf op de website: natuurlijk neemt ieder voor zich de beslissing in hoeverre ze informatie over zichzelf willen publiceren. Het kan hier gaan om een paar regels text met bijvoorbeeld ervaring, of wat persoonlijkere dingen, het kan gaan om een foto, of andere zaken. Als zelfstandig ondernemer ben je uiteraard vrij om de keuze te maken of je dit prettig vind.

 

Persoonlijk denk ik dat er een aantal ontwikkelingen bezig zijn op macro-niveau waarbij het zichtbaar maken van mensen achter een onderneming uiteindelijk bij zal gaan horen. Er wordt steeds meer transparantie geeist door consument, politiek, zakenpartners, etcetera (denk aan jaarverslagen, tabaksblad, etc.). Het kernwoord transparantie komt dus ook bij persoonlijke informatie om de hoek kijken. Transparantie geeft vertrouwen, dus het kan zijn dat vertrouwen onder bijvoorbeeld consumenten, NGO`s, overheid enzovoort positief beinvloed kan worden door tot in bepaalde mate informatie over ondernemers,management en/of personeel weer te geven op websites. Grappig is dat de VS ook op Eurpoa voorloopt met betrekking tot zgn. codes of conduct en transparantie van bedrijven. Wellicht is het een dus een voortvloeisel uit het andere.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat verwachten jullie bij een webhosting bedrijf en wat verwacht je dat het beste is? Wel of geen about us pagina?

 

Webhosting is een relatief homogeen product. Webhostingaanbieders zijn mijns inziens niet erg onderscheidend. Met zo'n pagina onderscheid je je als bedrijf toch op een bepaalde manier van je concurrenten en in mijn ogen is dit onderscheid positief. Mijn advies: doen!

Link naar reactie
  • 0

Grappige discussie als je bedenkt dat 95% van de HL leden ook niet weet wat de postcode van hun bedrijf is. :-X

 

Wat ik bedoel te zeggen, er zijn heel veel posters/vragenstellers die ook op HigherLevel niet de moeite nemen om hun profiel in te vullen.

Over het algemeen beantwoord ik van dat "soort"mensen de vragen minder uitgebreid of helemaal niet. Dat is ergens ook logisch omdat bij mensen die bijvoorbeeld een website hebben je gelijk wat inzicht krijgt in de persoon en het bedrijf en gelijk op een ander niveau mee gaat denken.

Link naar reactie
  • 0

niet de moeite nemen om hun profiel in te vullen.

Over het algemeen beantwoord ik van dat "soort"mensen de vragen minder uitgebreid of helemaal niet. Dat is ergens ook logisch omdat bij mensen die bijvoorbeeld een website hebben je gelijk wat inzicht krijgt in de persoon en het bedrijf en gelijk op een ander niveau mee gaat denken.

 

Op AlwaysOn-Network moet je bij je profiel ook wat statements geven, die zeggen iets over jezelf, zowel prive als zakelijk. Op andere forums kun je ook b.v. hobbies opgeven. Dat zegt ook iets over mensen. Ik vul altijd graag mijn hobbies en nevenactiviteiten in.

Kunnen we dat hier ook niet doen? Niet verplicht, maar wel aangeraden?

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Ik mis de "about us" inderdaad op een heleboel Nederlandse sites. Het is het eerste waar ik naar kijk als ik op een nieuwe site kom van een klien bedrijf. Mijn tweede actie is overigens de namen van de initiatiefnemers googelen ;D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

De typisch Nederlandse reacties zijn vaak extreem. Sommigen vinden "doe maar gewoon", velen vinden "wow, ik wou dat ik dat durfde". Het zal wel met onze calvinistisch verleden te maken hebben.

 

Wow, dat hoor ik eigenlijk te zeggen (het is mijn stokpaardje).

 

Op zich allemaal eens, maar ik blijf twijfelen.

 

Feit is namelijk dat de "doe-maar-normaal"-reflex bij een groot deel van de Nederlandse bezoekers diep zit ingebakken. Denken deze mensen bij het zien van de About Us: "zal wel, waar is het telefoonnummer", of "uitslover, hou je handel maar"?

Link naar reactie
  • 0

 

Op zich allemaal eens, maar ik blijf twijfelen.

 

Feit is namelijk dat de "doe-maar-normaal"-reflex bij een groot deel van de Nederlandse bezoekers diep zit ingebakken. Denken deze mensen bij het zien van de About Us: "zal wel, waar is het telefoonnummer", of "uitslover, hou je handel maar"?

 

Welnee, er zijn merken die helemaal een fictief persoon oprichten zodat ze hun merk een smoel en een mooi verhaal kunnen geven

Denk aan Gaastra, en er zijn er vast meer.

 

Volgens mij ben jezelf ook een beetje gevangen genomen door het Calvinisme. ;D ;) :P

Link naar reactie
  • 0

Er is heel veel voor te zeggen, maar behalve mn eerdere bezwaar wat mij persoonlijk nog steeds tegenhoudt is het ook het feit dat ik het bij een eenmanszaak erg raar vind "about us" ;D

 

Natuurlijk kan je dan wel iets neer zetten over het bedrijf met een foto oprichter/eigenaar, maar bij sommige bedrijven kan het zelfs vreemd overkomen dat iemand alles alleen doet. Of je moet er ook nog een hele verhaal bij gaan plaatsen over hoe je alles uitbesteedt en dan maar hopen dat je de concurrentie niet teveel in de kaart speelt op die manier.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat er bij veel mensen ook gêne bij komt kijken. In deze maatschappij word je erg op je uiterlijk afgerekend. Niet iedereen heeft daar lak aan, niet iedereen er zin in om daarop "gekeurd" te worden... want zeg nou zelf-- daar letten we toch allemaal op als we naar "about us" gaan?

Ik merk dat ik ook vaak vooroordelen heb op basis van foto's. Hele knappe mannen zijn bijvoorbeeld ook in het echt best wel heel aardig, helemaal niet verwaand ;D

 

Het schijnt wel enorm goed te werken, om jezelf benaderbaar te maken en mensen sneller een gevoel te geven bij wat je doet. Als thin slicing methode erg handig.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat er bij veel mensen ook gêne bij komt kijken. In deze maatschappij word je erg op je uiterlijk afgerekend. Niet iedereen heeft daar lak aan, niet iedereen er zin in om daarop "gekeurd" te worden... want zeg nou zelf-- daar letten we toch allemaal op als we naar "about us" gaan?

 

Ach, met een goede fotograaf en de juiste belichting kom je een heel eind hoor :-)

 

Zonder gekheid, als mensen zien hoe je er uit ziet en je straalt iets uit, dan is het goed. Een pagina met alleen maar plastic fotomodellen werkt ook niet lijkt me.

 

dagdag

Christine, wier "about us" foto door Ineke Key was gemaakt.

Link naar reactie
  • 0

Er is heel veel voor te zeggen, maar behalve mn eerdere bezwaar wat mij persoonlijk nog steeds tegenhoudt is het ook het feit dat ik het bij een eenmanszaak erg raar vind "about us"

 

 

Je hoeft het ook geen 'about us' te noemen, maar in je verhaal over wat je bedrijf doet en waar je voor staat noem je de persoon erachter en je drijvende kracht.

Bij Alinda is de contactpagina erg geschikt voor een plaatje met een verhaaltje.

Link naar reactie
  • 0

De nederlandse mentaliteit kennende zal het antwoord vaak zijn: "mijn foto met naam op internet, nou nee, liever niet", en dat was dan het einde van het goede idee.

 

Het gaat alleen maar over de directie, niet over alle medewerkers. Als een sales manager of cto niet op de "management" pagina wil, dan komt 'ie ook niet bij me werken.

 

dagdag

Christine

 

Leuk onderwerp! In tegenstelling tot de "top"van het bedrijf overwegen wij op onze site de stagiaires voor te stellen. Het leek ons een leuk idee zo te communiceren dat wij een leerplek aanbieden. Ook staan de projecten waar de stagiar aan gewerkt heeft op de site. In iedergeval ook leuke exposure voor iedere student. Mag voor de enthousiasteling toch ook wel eens?

Enig bezwaar wat er kan zijn is dat concurenten via dit kanaal bedrijfsinformatie gaan achterhalen. Maar denken jullie dat dit reden is het niet te doen?

In ieder geval wil ik de vennoten er wel op zetten. Inderdaad hoor ik vaak dat "de gezichten" en het enthousiasme doorslaggevend zijn voor de opdrachten.

 

Vincent

Link naar reactie
  • 0

Ik snap de link niet goed tussen Calvinsime en het wel of niet op je site zetten van een About us. Beter gezegd: ik zie niet hoe een persoonlijke profiel an sich arrogant is. Het is niet meer of minder dan een andere manier om te zeggen: dit ben ik, for better or for worse.

 

Persoonlijk denk ik dat veel afhangt van de manier waarop je zo'n profiel presenteert. Hemel je jezelf op, of doe je het met een knipoog. Heb je het over je hobbies, of benadruk je alleen de €20 miljoen deals die je hebt gesloten. Staan er plaatjes op van je kids, of zo'n typische corporate foto in pak naast de plantenbak.

 

Mijn eigen ervaring is dat mijn site in het algemeen en mijn profiel in het bijzonder http://www.lucidcommunication.nl/profile.htm als prettig wordt ervaren. Maar ik weet zeker dat er bezoekers zijn die dit als stijl helemaal niet prettig vinden en die mijn alleen daarom al niet contacteren.

 

En die reactie is juiste degene die ik wil. Immers, ik presenteer mij zoals ik ben en ik wil alleen werken met mensen waar ik een klik mee heb. Zo'n profiel is voor mij dus een soort selectieproces, waardoor de kans dat ik benaderd wordt door mensen die echt iets aan mij hebben en die met mij persoonlijk goed overweg kunnen, alleen maar groter is. Heerlijk toch!

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Bij Alinda is de contactpagina erg geschikt voor een plaatje met een verhaaltje.

 

Kunnen administrators in tegenstelling tot de 'normale' HL-ers verborgen e-mailadressen wel zien? Ik zie bij Adinda namelijk geen website of e-mailadres. ;)

 

Ja dat klopt, al heb je aan de meeste emailadressen niets omdat deze helaas naar een hotmail of gmail account verwijzen.

Link naar reactie
  • 0

Bij Alinda is de contactpagina erg geschikt voor een plaatje met een verhaaltje.

 

Kunnen administrators in tegenstelling tot de 'normale' HL-ers verborgen e-mailadressen wel zien? Ik zie bij Adinda namelijk geen website of e-mailadres. ;)

 

Ja dat klopt, al heb je aan de meeste emailadressen niets omdat deze helaas naar een hotmail of gmail account verwijzen.

 

Binnenkort zet ik de site zichtbaar erop. Maar achter de huidige site wordt momenteel een compleet nieuwe site gebouwd i.v.m. uitbreiding bedrijfsactiviteiten. Maar of daar een foto van mij bij komt te staan... ik weet t nog niet ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Leuk onderwerp! In tegenstelling tot de "top"van het bedrijf overwegen wij op onze site de stagiaires voor te stellen. Het leek ons een leuk idee zo te communiceren dat wij een leerplek aanbieden. Ook staan de projecten waar de stagiar aan gewerkt heeft op de site. In iedergeval ook leuke exposure voor iedere student. Mag voor de enthousiasteling toch ook wel eens?

Enig bezwaar wat er kan zijn is dat concurenten via dit kanaal bedrijfsinformatie gaan achterhalen. Maar denken jullie dat dit reden is het niet te doen?

Vincent

 

Ha Vincent,

stagiares op je about us, dat vind ik een leuk idee!

Indien dat past in de gewenste positionering van je bedrijf: doen!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het zeer belangrijk om de personen achter een bedrijf te zien. Ik merk dat als ik de keuze heb tussen verschillende bedrijven ik zelf ook kies voor het bedrijf met de meest persoonlijke informatie.

 

Ik heb zelf ook foto's (ook samen met mijn oma's) op de website staan en heb gemerkt dat dit zeer veel vertrouwen opwekt bij bezoekers. Veel mensen staan toch een beetje terughoudend tegenover inkopen doen via internet, door de persoonlijke benadering laat je zien wie erachter zit!

Nu heb ik vooral te maken met een doelgroep die misschien nog het meest terughoudend zijn in het doen van aankopen via internet maar ik ben ervan overtuigd dat nog heel veel mensen dat hebben; jong en oud!

De persoonlijke informatie kan je onderscheiden van andere bedrijven, dus doe daar je voordeel mee! Of je nou te maken hebt met particulieren of bedrijven ik denk dat het erg belangrijk is.

 

Ik ben na 4x in de herhaling op tv op Nederland 1 en een aantal artikelen in kranten en tijdschriften nog steeds redelijk anoniem. Uiteraard in eerste instantie veel reacties gekregen, waaronder ook een aantal mailtjes van geheime aanbidders maar na een week is iedereen dat weer vergeten.

 

 

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het ook absolute noodzaak, niet alleen voor kleine ondernemingen. Je wilt toch weten met wie je zaken doet? Zeker in Nederland geldt bij kleine ondernemingen inderdaad dat het gezicht de onderneming is en dus ook het product.

 

Ik werk met advocatenkantoren in de VS en hoewel een kantoor met 20 advocaten daar klein is en je pas vanaf 100 man meetelt vind ik het toch van belang om jezelf in enige vorm te presenteren.

 

Joep Mens

JMTC Merkenbureau

 

www.jmtc.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.