Hey mensen van Higher Level, 

Ik zit erover te denken om een eigen bedrijf te beginnen maar ik heb een aantal vragen over het gebruik van je persoonlijke voornamen en achternaam. Ik heb 3 namen waarvan Bertus de eerste is. Mag ik met een eigen bedrijf bijvoorbeeld tijdens het werken en in contact met klanten mijn 2de of 3de naam i.p.v. mijn 1ste naam gebruiken? en mag ik deze 2de naam ook op bijvoorbeeld op de biografieën over mijn werkervaring melden? en moet ook altijd mijn achternaam erbij vermeld staan op de online websites en platformen waar ik mijn diensten op adverteer?

Een voorbeeld is dat artiesten en acteurs en actrices in America een andere naam kunnen gebruiken dan hun eigen echte naam. Als dit ook kan in Nederland dan wil ik dat. 

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Bertus Dagekamp

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76759-het-gebruik-van-namen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 2

Hoe je je bedrijf noemt is helemaal aan jou, met de beperkingen die de KvK oplegt, bv over gelijke en/of sterk gelijkende namen in dezelfde branche en regio, etc.

Naar klanten mag je wel je 2e of 3e naam gebruiken, als maar duidelijk is met wie ze zaken doen, geldt ook voor vermeldingen op de websites.

Als je steeds wisselt maakt dat het niet betrouwbaar, wees dus wel heel consequent.

• 1

Dit is de eerste regel die op Ondernemersplein wordt genoemd:

U mag geen bedrijfsnaam gebruiken waardoor het lijkt alsof een ander persoon de eigenaar is van uw bedrijf.

Dus als het lijkt of niet Bertus maar zijn broer de eigenaar is, is de handelsnaam verwarrend of misleidend.

Welkom op Higherlevel.nl.

• 0
Op 26-7-2024 om 13:22, DaMedia zei:

Hoe je je bedrijf noemt is helemaal aan jou, met de beperkingen die de KvK oplegt, bv over gelijke en/of sterk gelijkende namen in dezelfde branche en regio, etc.

Naar klanten mag je wel je 2e of 3e naam gebruiken, als maar duidelijk is met wie ze zaken doen, geldt ook voor vermeldingen op de websites.

Als je steeds wisselt maakt dat het niet betrouwbaar, wees dus wel heel consequent.

Da Media, 

Heel erg bedankt voor je reactie, deze informatie kan ik goed gebruiken. 

Kan ik bij het gebruik van mijn 2de of 3de naam mijn achternaam weg laten? 

• 0
15 minuten geleden, BertusDagekamp zei:

Kan ik bij het gebruik van mijn 2de of 3de naam mijn achternaam weg laten? 

Voor bedrijfsnaam, website, etc. wel, maar op verdere communicatie uiteraard niet. Als je een offerte maakt, een mail verstuurd, etc. dan zou ik zeker wel mijn achternaam er bij gebruiken.

• 0

In de regel moet het gewoon duidelijk zijn met wie er zaken wordt gedaan. Een artiest gebruikt een stagename, maar op de factuur en in de communicatie wordt de officiële naam gebruikt of van een artiestenbureau ertussen natuurlijk.

Maar even een stapje terug, waarom wil je dit eigenlijk in jouw geval? Voor een artiest is het namelijk logisch.

• 0

Juist bij de start van je bedrijf is het aan te raden om gewoon je eigen (eerste) naam te gebruiken in combinatie; aangezien je eerste klanten waarschijnlijk uit je eigen netwerk zullen komen (afhankelijk van welke sector je in zit).

https://www.studiowaas.nl | Websites voor ondernemers

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar