• 0

Bol.com weigert factuur en creditfactuur te verstrekken

Beste forum leden,

 

Ik heb de volgende vraag:

 

Ik heb via Bol.com een product besteld en online betaald.

Voordat het geleverd is heb ik de bestelling echter geannuleerd.

Het aankoopbedrag werd echter als wel verwerkt in mijn boekhouding en om die kloppend te houden zou ik een factuur en creditfactuur willen hebben.

Bol.com zegt nu echter dat ze voor geannuleerde artikelen geen facturen opmaken. Geen reguliere factuur en ook geen creditfacturen.

 

Ik vind dat een hele vreemde gang van zaken. Mag dit zomaar?

 

En, heeft iemand ideeen hoe dit te verwerken in m'n boekhouding?

 

Als simpel eenmanszaakje begin ik niets tegen zo'n online reus. Ik ben er nu al een tijdje over aan het bellen en mailen, maar ik kom niet verder...

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Groet,

 

Lennart

 

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
11 minuten geleden, jlvanliere zei:

Als simpel eenmanszaakje begin ik niets tegen zo'n online reus. Ik ben er nu al een tijdje over aan het bellen en mailen, maar ik kom niet verder...

 

Dat is wel héél véél Calimero-drama voor zo'n storm in een glas water. 🐣

 

Aangezien je zelf eenzijdig de koopovereenkomst hebt ontbonden, is er niets geleverd en hoeft de verkoper inderdaad niets te factureren of crediteren.

 

Welk boekhoudpakket gebruik je?

 

Vraag anders even aan de support van je boekhoudpakket hoe je dat boekt — in plaats van de helpdesk van Bol.

 

Welkom op Higherlevel.nl.

  • 3

Welkom op HL

 

Kun je wellicht zelf een tegenboeking doen met daarin een verwijzing naar - en een toelichting over  - de annulering?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 2
1 uur geleden, jlvanliere zei:

Het aankoopbedrag werd echter als wel verwerkt in mijn boekhouding en om die kloppend te houden zou ik een factuur en creditfactuur willen hebben.

Voor wat ?

Er is niets gekocht, niets geleverd, niets geretourneerd.

Ik neem aan dat het betaalde bedrag inmiddels wel op de zakelijke rekening terug is ontvangen … als dan de beide transacties gewoon als een boeking en een tegenboeking verwerken. De wijze hoe dat moet hangt af van het boekhoudprogramma dat u gebruikt.

 

Google eens op tegenboeking.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    7 leden, 67 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.