we hebben een winkel en kopen goederen bij leveranciers. 1 klein nieuw bedrijfje levert ons producten. Ze hebben een keer of 9 geleverd aan de hand van een prijslijst die ik in het begin gekregen heb. Altijd naar tevredenheid. Ik koop en zij sturen de producten waarna ik de factuur ontvang die ik dan direct betaal.
Kort geleden plaats ik een nieuwe order. Per email, het kan ook per chat-app direct. De man is altijd bereikbaar.
De goederen komen binnen en ik krijg de factuur. 55% hogere prijzen dan voorheen. Geen eerdere uitleg per mail of app over deze prijs verhoging. Dus ik eil online zien of er iets veranderd is. Maar de website bestaat niet meer. Dus ik stuur een app met de melding dat de prijzen niet kloppen en hij geeft aan dat hij ook duur heeft moeten inkopen en dat ik die prijzen gewoon moet betalen.
Ik zeg dat ik het daar niet mee eens ben en dat hij dat voor levering met mij had kunnen overleggen. Bovendien rekent hij opeens verzendkosten terwijl het een franco order betreft. Hij geeft aan dat ik binnenkort uitleg krijg.
Een paar dagen later ontvang ik een brief met uitleg en daar staat in dat er allerlei verhogingen komen enzo. En dat dat over 1,5 week, 1 juli 24, ingaat. Daarna krijg ik een telefoontje van hem dat ik moet betalen. Ik zeg dat hij zelf aangeeft dat het pas de 1e juli ingaat en dat ik de factuur betaal tegen de oude prijzen. En dat heb ik gedaan want hij ging daarmee akkoord.
Nu ontvang aanmaningen van een incasso. Ik moet het openstaande factuurbedrag betalen. Ik heb hen gebeld en alles uitgelegd en dat wij een dispuut met hem hebben over prijzen. Maar zij persisteren en dreigen nu met een rechtsgang.
Heb ik juist gehandeld? Wat is het beste om nu te doen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Delizzie
Delizzie
Dag,
Ik zoek wat raad.
we hebben een winkel en kopen goederen bij leveranciers. 1 klein nieuw bedrijfje levert ons producten. Ze hebben een keer of 9 geleverd aan de hand van een prijslijst die ik in het begin gekregen heb. Altijd naar tevredenheid. Ik koop en zij sturen de producten waarna ik de factuur ontvang die ik dan direct betaal.
Kort geleden plaats ik een nieuwe order. Per email, het kan ook per chat-app direct. De man is altijd bereikbaar.
De goederen komen binnen en ik krijg de factuur. 55% hogere prijzen dan voorheen. Geen eerdere uitleg per mail of app over deze prijs verhoging. Dus ik eil online zien of er iets veranderd is. Maar de website bestaat niet meer. Dus ik stuur een app met de melding dat de prijzen niet kloppen en hij geeft aan dat hij ook duur heeft moeten inkopen en dat ik die prijzen gewoon moet betalen.
Ik zeg dat ik het daar niet mee eens ben en dat hij dat voor levering met mij had kunnen overleggen. Bovendien rekent hij opeens verzendkosten terwijl het een franco order betreft. Hij geeft aan dat ik binnenkort uitleg krijg.
Een paar dagen later ontvang ik een brief met uitleg en daar staat in dat er allerlei verhogingen komen enzo. En dat dat over 1,5 week, 1 juli 24, ingaat. Daarna krijg ik een telefoontje van hem dat ik moet betalen. Ik zeg dat hij zelf aangeeft dat het pas de 1e juli ingaat en dat ik de factuur betaal tegen de oude prijzen. En dat heb ik gedaan want hij ging daarmee akkoord.
Nu ontvang aanmaningen van een incasso. Ik moet het openstaande factuurbedrag betalen. Ik heb hen gebeld en alles uitgelegd en dat wij een dispuut met hem hebben over prijzen. Maar zij persisteren en dreigen nu met een rechtsgang.
Heb ik juist gehandeld? Wat is het beste om nu te doen?
Dank voor uw advies
Ron
aangepast door DelizzieLink naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76829-geschil-over-prijzen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen