Tot voor kort werd er gebruik gemaakt van de KOR regeling. In 2023 toegetreden tot een maatschap maar de brief voor beëindiging van de KOR niet opgestuurd. Resultaat is nu dat ik nog 1 tijdvak BTW zou moeten afdragen en de KOR met terugwerkende kracht zou moeten opzeggen. (4e kwartaal 2023)
Wat kan ik het beste doen met mijn jaaropgave?
Alsnog de BTW vanaf de datum van toetreding tot de maatschap in mijn boekhouding opnemen en met een suppletie aangifte alsnog indienen? De verstuurde facturen vanaf die datum hebben wel BTW erop maar dus niet ingediend in de tijdvakken en de KOR niet afgemeld.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
arie88
arie88
Tot voor kort werd er gebruik gemaakt van de KOR regeling. In 2023 toegetreden tot een maatschap maar de brief voor beëindiging van de KOR niet opgestuurd. Resultaat is nu dat ik nog 1 tijdvak BTW zou moeten afdragen en de KOR met terugwerkende kracht zou moeten opzeggen. (4e kwartaal 2023)
Wat kan ik het beste doen met mijn jaaropgave?
Alsnog de BTW vanaf de datum van toetreding tot de maatschap in mijn boekhouding opnemen en met een suppletie aangifte alsnog indienen? De verstuurde facturen vanaf die datum hebben wel BTW erop maar dus niet ingediend in de tijdvakken en de KOR niet afgemeld.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76851-kor-opzegging-eenmanszaak-na-toetreden-maatschap/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen